Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Lander i Sydney på ettermiddagen den 31/12.. Regner med at det kan bli vanskelig å finne overnatting akkurat denne natten. Etter å ha reist i over et døgn er det lite fristende å være våken, utendørs, med alt pikkpakket hele natten. Bagasjen kan sikkert låses inn et sted, men hodet er nok ikke helt på plass så det kan være greit å ha et sted å gå til når man ikke orker mer.. Noen som har noen tips, vet om noen steder (det meste jeg finner på nett er booket, men alle steder ligger kanksje ikke ute på nett?)?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg anbefaler Manly (en halvtime med ferge fra CBD) på det varmeste! Se www.manlytourism.com.au for overnattingsmuligheter etc. BoardRiders backpacker http://www.boardrider.com.au/ er et ok hostel midt i Manly.
Maja_83 Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Om du vil bo der det skjer, så book deg inn på Base backpackers. Utrolig sentralt, bare minutter til Opera Huset, Sydney Harbour Bridge, Darling Harbour og Pitt St Mall (masse shopping). Et stort pluss er at det er nyoppusset, rent og billig. Og når du kommer på nyttårsaften så er du jo i gåavstand til fyrverkeriet og alt livet http://www.basebackpackers.com/sydney.htm
Fashion.Faux.Pas Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Jeg tror det er like greit å prøve å få et hostel nærmest mulig byen... Men at det begynner å fylles opp tror jeg på! Mange steder tar ikke booking på forhånd akkurat til denne dagen, da mange BPere kommer og går hele tiden... jeg hadde prøvd å finne et billigere hotell, eller noen av alternativene ovenfor. Å gå rundt i byen på kvelden med alt pikkpakket er IKKE å anebfale. bare på havna samler det seg mer enn 1 million mennesker.... Men moro er det!!!
Gjest ts Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Det blir hotell på meg de første to nettene. De hostelene jeg fant som det var mulig å booke hos, tok gjerne dobbel pris og man må ofte booke for 7 dager. Et sted tok dobbel pris for nyttårsnatta + man måtte booke de neste 6 netter til samme pris! Det ble for drøyt. Hotellet var ganske billig til hotell å være og det ligger sentralt. Så jeg er glad En ting jeg syns var litt merkelig, var at hostelene jeg var i kontakt med, som hadde ledig, ba meg sende kredittkortnummer og utløpsdato på mail. Er ikke det en ting man aldri skal gjøre?
Maja_83 Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Jeg har sendt sånne opplysninger på mail flere ganger for å booke overnatting, har gått fint hver gang De trekker stort sett ikke beløpet, det er bare en sikkerhet for dem at man faktisk dukker opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå