Gå til innhold

Oppmerksomhet til kollega som har mistet sin far


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En kollega av meg har nylig mistet sin far. Jeg har lyst til å gjøre noe for henne eller gi henne en liten oppmerksomhet, men jeg vet ikke hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg mistet min far fikk jeg en blomsterbukett fra kollegaer. Det varmet, men det som varmet aller mest var en god klem uten noen ord. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mistet morfar fikk jeg blomster av en kollega og en liten bok med koselig ord fra de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er viktig å spørre hvordan det går etter man "liksom" skal være kommet over det. når folk rundt ikke tenker mer på hva som har skjedd, varmer det å få et "hvordan går det egentlig?" og ta seg tid til å høre det ordentlige svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster slår jo aldri feil, men en bok, diktsamling eller et personlig kort hvor du viser til at du har gitt penger til f.eks kreftsaken el vil også være en fin måte å gi uttrykk for medfølelse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er viktig å spørre hvordan det går etter man "liksom" skal være kommet over det. når folk rundt ikke tenker mer på hva som har skjedd, varmer det å få et "hvordan går det egentlig?" og ta seg tid til å høre det ordentlige svaret.

Helt enig!

Etter et par måneder må man liksom være "ferdig med det"- og noen oppriktige spørsmål i så måte er aldri feil :)

Personlig ville jeg gitt en flaske god vin, dersom vedkommende setter pris på det. Eller gavekort på massasje. Noe som er litt "ego", iallefall, fordi de etterlatte ofte bruker mye energi på å sørge. Da jeg mistet faren min brått og uventet, fikk jeg og mannen min gavekort på spa fra mine nærmeste venner... og gjett om jeg trengte det! Syntes det var veldig omtenksomt gjort. Blomster får man alltids nok av uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...