Gå til innhold

Fantasiløs frier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skal le eller gråte her, bare så ufattelig tragikomisk! Men en av min manns bedre kamerater ringte oss for å fortelle at han hadde fridd til sin samboer og fått ja. Vi ble selvfølgelig glad på deres vegne, men da han fortalte hvordan han fridde begynte vi å lure på hvor fantasiløs det går an å bli...

Han hadde mer eller mindre kopiert vårt frieri :ler: Vi forlovet oss på nyåret, og på den restauranten hvor jeg og min kjære spiste og drakk før han gikk ned på kne i måneskinnet, der hadde kameraten tatt med sin tilkommende og fridd. Jeg mener, det er hundrevis av andre restauranter i Oslo hvor man kan ha et temmelig romantisk måltid. Og det rare er at han visste så utmerket godt at vi forlovet oss der, og det gjorde samboeren hans også, så jeg synes han hadde flaks som fikk ja, hehe! Lurer på om de skal gifte seg på samme dag som oss også? Eller kanskje de vil ha dobbeltbryllup?? :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Nå er det dessverre ikke fryktelig orginalt å fri på en resturant uansett, så der er vel ikke bare dere han kopierer.

Skal jeg være helt ærlig så høres det ut som du er litt irritert over at de også er forlovet

Gjest BagLady
Skrevet

Er det ikke bare koselig at han valgte samme restaurant som dere? Han mente vel at dere hadde en vellykket kveld der var en god anbefaling for akkurat den plassen. Synes det hørtes fint ut jeg, og hun svart jo ja - så da må vel alle være fornøyd :)

Skrevet

Jeg tror jeg skal være glad min elskede fridde hjemme på stua vår da, så er det ikke så mange som hermer (ikke med VÅR stue i alle fall. Huset skal rives neste år)

Men, jeg må si meg enig iat å fri på en restuant i måneskinnet slik du beskriver dere gjorde det er jo en av de aller mest brukte måtene å gjøre det på, så det var nok ikke bare dere han hermet ette nei. Og dere fulgte jo en klassisk klisje, så at ingen skulle gjenta den vilel jo være for mye å håpe på...

Selvsagt kunne han valgt en annen resturant, men dere er jo ikke de eneste som ble forlova på den uansett, så hva er det store problemet?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Tragikomisk? Synes det er hyggelig at noen har forlovet seg, jeg.

Gjest Mireya
Skrevet
Jeg tror jeg skal være glad min elskede fridde hjemme på stua vår da, så er det ikke så mange som hermer (ikke med VÅR stue i alle fall. Huset skal rives neste år)

Herlig! :ler:

Skrevet

Jeg ble ikke fridd til inne på restauranten (heldigvis) men etter restaurantbesøket på et utrolig romantisk sted. Så derfor er det bare delvis kopiering, men allikevel litt morsomt når min kjære ”varmet” opp på det stedet bare måneder før. Venneflokken ler jo også litt over valg av restaurant. Men for ham var det vel et safe bet siden min kjære fikk ja etter wine og dine på denne restauranten :) Synes uansett det er hyggelig at de har forlovet seg :)

Skrevet

Forstår ikke helt problemstillingen. Det var jo et veldig klassisk og fantasiløst frieri i begge tilfellene.

Hadde mannen din fridd til deg i det øyeblikket dere begge hoppet ut i fallskjerm eller på toppen av Mount Everest, og denne vennen gjorde det samme, DA hadde jeg tenkt på kopiering.

Skrevet
Hadde mannen din fridd til deg i det øyeblikket dere begge hoppet ut i fallskjerm eller på toppen av Mount Everest, og denne vennen gjorde det samme, DA hadde jeg tenkt på kopiering.

Enig.

Å fri på resturant - uansett hvilken resturant - er jo en tradisjonell måte å gjøre det på, så jeg forstår ikke problemet, trådstarter. Slik jeg ser det så var det hverken tragikomisk eller kopiering av deres frieri.

Gjest Gjesta
Skrevet
men allikevel litt morsomt når min kjære ”varmet” opp på det stedet bare måneder før.

Sikker på at det er morsomt og ikke irriterende du mener? ;) Jeg får nemlig litt det inntrykket, at du er litt snurt over å ikke få ha frieriminnet ditt helt i fred.

Men det det kan hende jeg tar heeeelt feil, altså. :erter:

Skrevet

Det som overrasker meg mest over det TS skriver er at hun syns det er rart at han fikk ja :overrasket: Ville du virkelig svart nei dersom du var i hennes situasjon?

Trodde at det visktigste med forlovelsen var å faktisk forlove seg, å få ja fra sin kjære, å få bekreftelse på at en vil dele livet med hverandre, ikke hvordan det blir gjort!!!

Skrevet (endret)
Enig.

Å fri på resturant - uansett hvilken resturant - er jo en tradisjonell måte å gjøre det på, så jeg forstår ikke problemet, trådstarter. Slik jeg ser det så var det hverken tragikomisk eller kopiering av deres frieri.

Enig med deg. Og det finnes sikkert mange flere som har fridd på den restauranten uten at de har kopiert noen andre. Er det en god restaurant er det vel ikke rart at mange frir der? Og du ble jo heller ikke fridd til på selve restauranten, dette er da ikke kopiering i det hele tatt. Jeg lurer litt på hva i all verden dere henger dere opp i. Mener du at fordi du ble fridd til etter et restaurantbesøk så skal alle dere kjenner nå holde seg unna frierier på denne restauranten for ellers er det kopiering?

Endret av Arkana
Gjest gjest1
Skrevet
Venneflokken ler jo også litt over valg av restaurant. Men for ham var det vel et safe bet siden min kjære fikk ja etter wine og dine på denne restauranten  :)  Synes uansett det er hyggelig at de har forlovet seg  :)

Ja, er det nødvendig at du/dere hoverer på denne måten da? Er det ikke hyggelig at de forlovet seg uansett hvor og hvordan?

Det er jo ikke akkurat originalt å fri på restaurant uansett. Safe bet? Det er jo ikke gitt at kjæresten hans hadde svart ja selvom du gjorde det? Hva har de to hendelsene med hverandre å gjøre?

Nei, jeg synes også å lese en slags irritasjon her, som at dere ikke fikk ha stedet "deres" i fred eller noe... Barnslig og tåpelig.

Skrevet

synes du får hard medfart her, TS. Er litt enig med deg jeg, han kunne jo kanskje valgt en annen restaurant. Men det er jo ikke så farlig heller da..

Men alt i alt er det jo bare superhyggelig at de er forlovet, og det har jeg inntrykk av at du også synes. Finner ikke noe tegn til irritasjon jeg.. :)

Skrevet

Sorry Maja 83, men jeg skjønner godt at du får hard medfart her..

Kanskje kameraten i tillegg sa; "Vil du gifte deg med meg?", også var det AKKURAT det samme forloveden din spurte deg om? hjelpes!

Skrevet (endret)

Ja, synes vel du får litt hard medfart her nå. Er enig at han kanskje kunne funnet et annet sted, men samtidig er det ikke verdens undergang heller. Og det mener ikke du heller ser det ut som... var vel mer en liten tanke du måtte lufte.

Synes vel at enkelte her inne gjør en veldig stor greie ut av en liten irritasjon..

Endret av water1
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skjønner godt at ts flirer litt av dette jeg da... Følte ikke at hun mente noe kjipt med det heller

Skrevet
Jeg ble ikke fridd til inne på restauranten (heldigvis) men etter restaurantbesøket på et utrolig romantisk sted. Så derfor er det bare delvis kopiering, men allikevel litt morsomt når min kjære ”varmet” opp på det stedet bare måneder før. Venneflokken ler jo også litt over valg av restaurant. Men for ham var det vel et safe bet siden min kjære fikk ja etter wine og dine på denne restauranten  :)  Synes uansett det er hyggelig at de har forlovet seg  :)

Så de forlovet seg ikke på samme stedet som dere, men på den restauranten der dere var og spiste FØR dere forlovet dere?

Hmmm... Ja det var virkelig dårlig gjort!! :ironi:

Skrevet

:ler: Endelig noen som gir meg grunn til å takke mannen for det uoriginale, og ikke veldig romantiske frieriet han hadde. Er liten fare for at det kopieres av noen, så da slipper jeg nå ihvertfall slike bekymringer.....

(Skal sies at det var utrolig romantisk å bli fridd til uansett omstendigheter, og måten det ble gjort på var "typisk" han).

Syns du skal lukke øya for evt. irritasjoner og frustrasjoner, og bare glede deg over at de har sagt ja til hverandre. Og forresten, er du sikker på at de ikke har et forhold til denne restauranten fra før da??

Skrevet

Hehe, dette tar litt av synes jeg ;) Dere må slutte å lese så mye mellom linjene folkens :) Tenkte bare legge ut en historie som vi ler litt av og så ender det opp med masse hissige, kritiske svar ;) Vi er ikke irriterte over noe som helst med frieriet til bestekameraten – det er bare litt komisk at når han først frir, at han ikke kommer opp med noe som er litt mindre likt enn restauranten vi tilbrakte hele kvelden før min kjære mannet seg opp og gikk ned på kne. Jeg er enig med at å fri på restaurant er suuuper klassisk, men for det første så ble ikke jeg fridd til på restauranten, og for det andre – hva er galt med klassisk??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...