Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal flytte inn på studentbolig, dette varierer sikkert fra sted til sted..

Men det står at jeg må ha med meg kjøkkenutstyr.. hun damen jeg snakka med sa kopper og asjetter og sånn..

Må jeg ta med kjeler og boller og alt tror dere??

Står heller ingenting om at det er tv der.. er det vanlig å ha med tv selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er dette?

Må jeg ta med kjeler og boller og alt tror dere??

Ja, mest sannsynlig. Men du kan selvfølgelig gamble på at tidligere hybelbebore har satt igjen noe.

er det vanlig å ha med tv selv??

Ja.

Skrevet
Hvor er dette?

Ja, mest sannsynlig. Men du kan selvfølgelig gamble på at tidligere hybelbebore har satt igjen noe.

Ja.

Okey, da tar jeg med alt :)

Skrevet

Hvis det er sånn studentby jeg bodde i er det eneste som var på kjøkkenet komfyr. Alle som delte kjøkken hadde eget kjøkkenutstyr, alt fra brødkniv og skjærefjøl til kopper, glass og gryter. Ting som tv og stereoanlegg må du også ha med selv.

Du kan selvfølgelig være heldig og få naboer som gjerne deler. Jeg lot gjerne nyinnflyttede låne tingene mine i begynnelsen, før de hadde fått kjøpt alt, men ikke permanent. Og det er uansett ikke noe å basere seg på, da du kan risikere å starte forholdet til naboen din med å irritere h*n ved å låne ting som ikke er dine.

Skrevet

Jeg har hatt med alt av kjøkkenutstyr selv på studentbolig. Men det overrasker meg fortsatt når det kommer nye studenter som ikke har med seg tallerkener engang, for å ikke snakke om stekepanne e.l. De ender opp med å bruke andres fordi de tror det er felles... Idioter.

Skrevet

Må si jeg er overrasket over at kjøkkenutstyret ikke deles når flere bor sammen. Jeg deler kjøkken med 3 andre og vi deler på alt. Man tar med seg det man har når man flytter inn, resten kan man låne av de andre. Funker utmerket. :)

Skrevet
Må si jeg er overrasket over at kjøkkenutstyret ikke deles når flere bor sammen. Jeg deler kjøkken med 3 andre og vi deler på alt. Man tar med seg det man har når man flytter inn, resten kan man låne av de andre. Funker utmerket. :)

Tja...jeg deler kjøkken med 8 andre, og hvis de bruker utstyret mitt kan du banne på at de ikke vasker opp eller setter det på plass etter seg. Hvis alle hadde hatt sitt eget utstyr hadde det ikke vært noe problem lenger.

Så lenge dere har en avtale om at alle kan låne av hverandre, og dere er såpass få så fungerer det helt sikkert fint.

Skrevet

Jeg synes også det virker litt sært å ikke kunne dele på ting.

Men det spørs jo selvfølgelig HVEM man bor sammen med også.. Jeg kjenner ingen av de jeg skal bo med, å tar med meg alt selv.. så ser jeg etterhvert om det viser seg at vi kan byttelåne å dele på ting..

Vil ikke virke som den som må låne alt fra starten av.

Men håper det blir et forhold oss i mellom som ikke blir sært.. Vi er 4 stykker som skal dele kjøkken og stue, og det er en forutsetning for trivsel at vi behandler hverandre bra egentlig..

Gleder meg.

Skrevet

Da jeg delte kjøkken med 3 mennesker jeg ikke kjente og som ikke var veldig hyggelige ville jeg ikke at de skulle bruke mine ting. Ting ble ødelagt uten at noen sa unnskyld, og jeg måtte alltid vaske opp når jeg skulle bruke mine ting, fordi folk lånte uten å rydde etter seg. Kjempe fint å dele om du kjenner naboene eller bor med venninner, men når det fremmede er det ikke alltid like gøy. Også ender det nesten alltid opp med at det er en som har alt, og som må låne bort, og de andre gidder ikke bidra med noe som helst. Derfor er jeg mest for at alle har det de selv trenger, slik at det ikke oppstår konflikter pga ting det er unødvendig å få konflikter rundt.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg hadde med meg alt selv da jeg bodde på stundentby en gang. Greit å ha sitt eget også, så du slipper å vaske opp etter andre for å kunne lage mat. Jeg bodde et annet sted (privat) hvor vi delte på ting, og jeg syns ikke jeg gjorde annet enn å vaske opp.

Endret av Frk Åberg
Gjest Orinoco
Skrevet

Her hvor jeg bor deler vi på det meste, det man ikke vil dele på setter man ikke i de felles kjøkkenskapene. Men studentsamskipnaden har spandert på oss oppvasksmaskin, så vi slipper dette med "hvem vasker hva" osv.

Mange som legger igjen saker når de flytter ut og, så igrunnen kan man bare flytte rett inn uten å ha med seg noe. Kjempebra for alle de internasjonale studentene vi har her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...