Annieb Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hei. Giftet meg i sommer. Mannen min tjener ca 200.000-300.000 i året. Vet dere åssen det blir med stipend for meg da?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Jeg regner med at det er stipend fra lånekassen du mener? Det jeg fikk beskjed om da jeg giftet meg er at lønnen hans ikke vil ha noen innvirkning på om du får lån/stipend, men formuen hans kan ha noe å si. Dvs at kontrollen om du er støtteberettiget gjøres ut fra din lønn og deres formue. Vil understreke at jeg ikke er helt sikker på dette, så det lureste er å ta kontakt med lånekassen.
Blueberry Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Ja, jeg tror det stemmer det ang formue. I forhold til lønn trenger du ikke å tvile på om du får stipend og lån, for det får jeg, og min mann tjener mer enn som så...
Smashing Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Ja, det er formuen til mannen din som teller. Sjekk ut www.lanekassen.no hvis du lurer på noe mer
Saeria Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Så hvis gubbelars har 450.000 i lønn, men negativ formue (huslån og studielån), så kan fruen alikevel få lån og stipend hos lånekassen? *ha inn med teskje i dag*
liv Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 I følge lånekassekalulatoren vil du få lån, noe dette lånet kan gjøres om til stipend om deres samlede formue er under en viss sum (rundt 400' tror jeg) og du ikke har tjent over inntektsgrensen samt står på eksamen.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Så hvis gubbelars har 450.000 i lønn, men negativ formue (huslån og studielån), så kan fruen alikevel få lån og stipend hos lånekassen? *ha inn med teskje i dag* ← Stemmer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå