Gå til innhold

Trenger raskt svar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok NorLevo pga. misforståelse, går også på p-piller. Er jeg ikke lenger beskyttet pga. dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har hatt stopp med p-pillene dine så er du jo beskyttet!

Skrevet

Ja det vil jeg også tro..

Men om du ikke har tatt p-pillene dine, slik at du var nødt til å ta en angrepille, så vil det jo gå litt tid før pillene er på full virkning.

I min bruksanvisning står det at om jeg glemmer å ta piller eller har omgangssyke og kasteropp pillene, så vil ikke ppillene være sikre på to uker eller noe slikt...

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Hvis du går på p-piller og måtte ta angrepille, så er vel grunnen at du glemte en pille, at du hadde omgangssyke, etc?

Da gjelder reglene for glemt pille. Lurer på om det ikke med mine piller er slik at du da må vente til neste mens før du er "sikker", men det bør stå i pakningsvedlegget.

Skrevet

Men som hun sier var det pga en misforståelse, så da er kanskje ikke pillen glemt likevel..? Har du glemt en pille er du uansett sikker etter 7-14 dager, står i pakn.vedlegg hva som gjelder ditt merke..

Meen, jeg har hørt at angrepiller kan svekke p-pillens virkning? Stemmer dette..?

Skrevet

Jeg tror ikke angrepillen svekker p-pillen nei. Angrepillen inneholder høy konsentrasjon av et hormon som finnes i mange p-piller. En angrepille blir dermed på en måte høydose p-pille.

Skrevet

Jeg ringte helsestasjonen, og de sa at det gikk helt greit. Jeg glemte ikke pillen alikevell, nei, det var det som var misforståelsen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...