Gjest Malina Skrevet 26. august 2006 #21 Del Skrevet 26. august 2006 Når det gjelder jobben og studiene tror jeg det kommer til å gå bra - jeg har vært veldig heldig og fått turnusen tilpasset mine behov. Kan ikke få rost avd.sykepleieren på posten, "sjefen" nok - jeg har fått det akkurat som jeg vil :rosasmil: Har fått noen nattevakter og flere kveldsvakter, så jeg tror det skal gå bra!! I dag er det fredag - og jeg skal til Skien en tur, familie/venner helg inkl. en konsert med Elvira Nikolaisen - gleder meg! Så bra at det ordner deg med jobben! Kos deg masse på konsert og i Skien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 27. august 2006 #22 Del Skrevet 27. august 2006 Lykke til på første nattvakten din i natt! Går nok bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 27. august 2006 #23 Del Skrevet 27. august 2006 Håper du har en koselig søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 28. august 2006 #24 Del Skrevet 28. august 2006 Våknet etter vakten? Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 28. august 2006 Forfatter #25 Del Skrevet 28. august 2006 Håper du har en koselig søndagskveld ← Tusen takk :rosasmil: Kvelden ble fin den, var jo på jobb - men det var hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 28. august 2006 Forfatter #26 Del Skrevet 28. august 2006 Våknet etter vakten? Hvordan gikk det? ← Det er så koselig at du stikker innom meg :smile: Nattevakten gikk helt fint - fikk lest en masse frem til kl 01-02, etter det ble det mest tv og skravling, samt runder selvfølgelig... Hadde det faktisk veldig hyggelig, men jeg var veldig trøtt på tbanen hjem i morges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 1. september 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 1. september 2006 Så er min 3 uke som student snart over - og det føles utrolig bra! Trodde ikke jeg kom til å føle det så riktig å studere, men det har nok noe med hva jeg studerer - følte aldri det samme sist gang jeg studerte... Det går også overraskende greit å studere og jobbe samtidig. Lærenene sier vi bør bruke ca 30 timer i uka på skole, inkl de timene vi er på skolen, og jeg tror jeg kan få til det sånn ca hvertfall... Det er jo bare moro å lese :rosasmil: :rosasmil: så jeg har ikke noe mot å bruke mye tid på det. Det sosiale på skolen går også greit, mange hyggelige mennesker. Jeg liker det at jeg blir kjent med mennesker som jeg sikkert aldri ellers ville blitt kjent med eller hatt noe felles med. Nå skal jeg sette meg ned å skrive en oppgave som skal være ferdig til uka, ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 3. september 2006 #28 Del Skrevet 3. september 2006 Så flott at studier går bra!! Jeg kunne ønske jeg også hadde begynt i år... Jeg lånte faktisk en sykepleiebok på biblioteket for litt siden, og leste masse i den. Mye av det samme som vi hadde på hjelpepleien. Kjempe interessant. Godt at du liker det, og ikke minst at det går bra sammen med skolen. Jeg var litt bekymret en stund for at det skulle bli too much... Hva slags oppgave holder du på med da? Ha en fin søndag- og ei fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 3. september 2006 #29 Del Skrevet 3. september 2006 Så gøy å lese at du trives med studiene, og at det går greit med kombinasjonen jobb og studier Håper du får en koselig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 3. september 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 3. september 2006 Takk for at dere stikker innom Hadde min første øvingspost på torsdag - og jeg fikk skryt av læreren :bukke: Veldig moro egentlig... Malina: du må bare gjøre alvor av planene om å begynne neste år, det er virkelig gøy! og spennende! På øvingsposten må vi bruke uniform, skilt og "søsterur" - det var faktisk moro og gå med "sykepleiestudent" på skiltet - føles liksom litt "bedre" enn "pleieassistent"... Ha en fin søndag og en bra uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 5. september 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 5. september 2006 I kveld har jeg for første gang lagt ut noe jeg har skrevet i fonter (program vi bruker på skolen) - "alle" kan gå inn å se på hva jeg har skrevet Men det blir nok en vane det også... Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 8. september 2006 #32 Del Skrevet 8. september 2006 Gøy med skryt fra lærerne. Du kan vel en hel masse fra før siden du har jobberfaring. Hva var det dere øvde på da? Jeg husker de første ukene på hjelpepleien når vi øvde på å vaske hverandre på overkroppen og hjelpe opp av stol og seng Det er morsomt å tenke tilbake på.... Synes det er sikkerlig gøy å høre åssen det går med deg! Ha en fin helg da. Planer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 9. september 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 9. september 2006 Må jo innrømme at det erlitt gøy med skryt ja På den første øvingsposten snakket vi om hva vi kan og ikke kan ha på oss i praksis/på jobb, smykker, undertøy, sminke, parfyme, sokker og sko... Så var det det hygiene - stellefrakk, håndvask (som vi måtte øve på ) og forskjellige andre ting. det er jo kanskje ting som virker litt dumme å øve på og diskutere, men det er jo ting som faktisk er veldig viktige og som det blir slurvet mye med... Etterhvert skal vi også gjøre sånne ting som du forteller om, vaske hverandre, mate hverandre osv... bedre blir det når vi får begynne med sprøyter og slike litt mer "seriøse" ting... Etterhvert har jeg nå forstått litt mer av opplegget på studiet - i forhold til oppgaver og "prøver" - i høst skal vi levere 8 studieoppgaver, det samme skal vi til våren, disse oppgavene skal vise hva jeg kan og hvordan min utvikling har vært gjennom året. Disse oppgavene skal være min "basis" når jeg får hjemmeeksamen til våren - som jeg får bestått/ikke bestått på. På studiet fremhver de veldig at de mener "puggelesing" til en eksamen ikke har noe for seg, studentene glemmer veldig fort det de har lest. Men når du jobber med stoffet i en oppgave vil det sitte mye bedre. det er jo slik en jobber i arbeidslivet - en pugger jo ikke alt, en må finne ut og spørre andre. Mandag har jeg lesedag - kommer nok til å dra på skolen tidlig og sitte der hele dagen for å virkelig få utbytte av dagen. Da skal jeg endelig få sett på den individuelle studiekontrakten... Ha en flott uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 14. september 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 14. september 2006 Skoleuka er nesten over - i morgen er det lesedag, og jeg må gjøre en skikkelig innsats fordi jeg tar fri hele helge og reiser til Skien Skal feire bursdagen til en veldig kjær venninne På skolen går det fortsatt fint - fortsatt er det moro :rosasmil: Hadde sengereiing på øvelsespost i dag - gikk fint som bare det. Den store utfordringen nå er å få til alle studentoppgavene, men jeg tror det skal gå bra *må jobbe skikkelig mye i morgen* Noen som har tips til hvordan en skal få stoppet "kjeften" på en medstudent...dvs en som ikke kan holde opp å snakke - men er veldig hyggelig også...?? Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 16. september 2006 #35 Del Skrevet 16. september 2006 Skravler hun for mye hele tiden liksom,eller under undervisningen ellr hva er det? Ikke så lett det da og skal si ifra om noe sånt. Man kan jo ignonere personens snakk så godt man kan...Vet ikke om det er mulig i dette tilfellet? Artig å lese om skolen! Går det greit med oppgaven du jobbet med på fredag? Hva handler den om da? Hatt en fin helg i Skien eller? Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 17. september 2006 Forfatter #36 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Hei :rosasmil: Problemet er at hun skravler når jeg er opptatt med andre ting - feks når jeg helt tydelig sitter å leser (pensum) - og ikke bare er det forstyrrende, men utrolig uinteresssant Men, jeg får se det ann litt - legger det på kvoten for nervøsitet fordi alt og alle er nye... Men hvis det ikke blir bedre må jeg sette ned foten, hvis ikke går jeg i spinn... Oppgaven jeg holder (mest) på med nå er anatomi/fysiologi - respirasjon/sirkulasjon, hvile/aktivitet... Så er det også en ernæringsoppgave jeg holder mye på med (leser før jeg skal begynne å skrive) Onsdag denne uken skal vi ha øvingspost med 3. årsstudentene - det ser jeg frem til. Det fungerer slik at vi først har en forberedelses dag på øvingspost, hvor vi prøver oss frem, ser på PPS (sykepleieprossedyrer på nett) og diskuterer - så har vi veiledning en gang med 3. årsstudentene. Håper og tror det er en fin og lærerik måte å gjøre det på. Gleder meg hvertfall :rosasmil: Nå skal jeg straks dra - skal på nattevakt igjen. Siden vi har vært i Skien i helgen har vi bil, så mannen skal kjøre meg på jobb Deilig å slippe tbanen nå så seint på kvelden... Ha en fin søndagsnatt - og uke Endret 17. september 2006 av Solstua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 21. september 2006 #37 Del Skrevet 21. september 2006 Det høres så gøy ut det dere driver med! Du...jeg snakket med ei som jeg har jobbet sammen med i dag. Hun er hjelpepleier og går nå 1.året på sykepleien. Hun sa at man kunne velge om man ville lære å stelle eller ikke,på sykepleiestudiet? Hun hadde når hun var hjelpepleier jobbet sammen med noen 3.klasse stud. som ikke stelte fordi de hadde valgt det bort. Hva er dette for noe?! Har du hørt noe om det? Da kan jo i all verden ikke de jobbe som vanlige sykepleiere i fremtiden? Håper du hadde ei fin nattevakt. Skjedde noe spennende da? I kveld drar jeg på hytta,så vi snakkes vel ikke før etter helgen kanskje. Du får ha en fin helg da! Stooor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 21. september 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Hei og hopp :rosasmil: Jeg har aldri hørt om at sykepleiestudenter kan velge om de vil stelle eller ei - utrolig dumt spør du meg... I praksis vet jeg det er sånn at en som student ikke skal brukes til stell - en skal ha en primærpasient som en følger opp, det gjelder hvertfall når en er på sykehjem. Men lære (og utføre) stell må en jo lære og gjøre!! Det er jo en svært viktig del av det å være sykepleier da... På onsdag hadde vi øvingspost - med veiledning av 3 års studenter, det var kjempegøy og veldig interesant. Vi skulle re senger - og jeg må si at jeg lært mye mer av det denne gangen enn når vi hadde med oss lærer. Jeg kan jo egentlig re en seng, har jo gjort det mange ganger tidligere, men nå lærer vi jo mye mer om hygiene og alt det som er rundt akkurat det å re sengen. Ellers holder vi på med litt ulike oppgaver for tiden. Vi har mange oppgaver, noen deler er individuelle og andre skal gjøres i gruppa. Så vi må hoppe litt frem og tilbake mellom oppgavene - noe som folk reagerer veldig ulikt på, noen synes det er ok, andre ikke... Men oppgavene jeg har holdt på med i dag er om eliminasjon (skikkelig moro ) og nervesystemet (veldig moro, men også veldig vanskelig). Jeg synes jeg lærer på en helt annen og bedre måte når jeg må finne ut av ting i forhold til en oppgave - for meg blir det lettere å knytt kunnskapen til noe slik at jeg husker det bedre. Tirsdag er det øvingspost igjen - da skal vi lære å gi og ta imot bekken, samt sengebad... Så da skal vi vaske hverandre :rosasmil: Greit å ikke ha den minste stringen på da... Må jo si at øvingspost er det aller morsomste på studiet - der får en jo jobbe praktisk samt bruke det en lærer i teorien. Fikk besøk av søsteren min i dag på skolen - hun er sykepleier, tok henne med ned på øvingsposten og hun ble helt "gira". Minnene om når hun var student kom nok tilbake :smile: Nattevakta gikk veldig greit, ingen som sto opp engang... I morgen skal jeg lese litt før jeg skal på seinvakt - skal jobbe denne helgen. Det er for så vidt greit, men skulle nok helt hatt fri... Ha en super helg Endret 21. september 2006 av Solstua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 23. september 2006 #39 Del Skrevet 23. september 2006 Hallooo Så artig med øvinger med 3.klasse studenter da. Sengereeing kan jo være en utfordring det...Jeg har blitt ekspert på det siden jeg begynte på den nye jobben min. På vår avdeling er det en del sengeliggende/døende,og da må man stelle og skifte sengetøy med en person i senga- som oftest da ikke kan bevege seg nesten. Når det gjelder hygiene med det å re senger,så tror jeg det er MANGE som slurver- ihvertfall på sykehjem. Både med det rene, og det å kaste det skitne på gulvet og i stoler osv. Nervesystemet,ja...der er det masse å lære. Jeg synes også det er litt vanskelig. Masse som henger sammen med nervesystemet,men det er masse man må forstå før man kan lære om sykdommene. Ja, skal dere ha om sykdommer og slikt dette semesteret/året eller er det liksom det mest grunnleggende og "basisen" nå? Vaske hverandre i seng er jo morro da! Det husker jeg vi også gjorde, og det er litt merkelig å tenke på at vi måtte lære åssen vi skulle holde kluten og sånt. Du kan vel dette her fra før siden du har jobbet en stund...Men alt er greit å få en repetisjon på. Håper du har hatt ei fin helg på jobb, og kost deg med besøk av familien :-D Og lykke til med neste ukes utfordringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 24. september 2006 #40 Del Skrevet 24. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå