Gå til innhold

"Vises som avlogget"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det hender at jeg er på msn, men at jeg ikke vil bli kontaktet av alle der. Så jeg står noen ganger som "borte" selv om jeg er der. Det vet de jeg taster mest med så de kontakter meg uansett status, noe jeg synes er greit...

Men av og til trykker jeg på "vis som avlogget", så ingen kontakter meg. (Det gjelder helst når jeg er i rommet, men egentlig ikke har anledning til å "småprate", men venter på at en spesiell person skal logge seg på, så jeg kan spørre/si ifra om noe viktig.)

I går logget jeg på og ble kontaktet av ei som lurte på hva jeg drev med, hva jeg skal i helga og sånne ting. Vi skrev litt, men så ble det stille i over en halvtime, så da trykket jeg på "vis som frakoblet". Jeg tenkte å se på data`n nå og da, for å se om den jeg måtte spørre om noe viktig logget på snart.

Visste hun jeg hadde samtale med at jeg bare stod som "vis som frakoblet"..? Når jeg snakker med noen som logger av står det "Kontakten ser ut til å være frakoblet." og da er de frakoblet. Men hva hvis man bare vil vises som frakoblet? Står ikke samme meldingen da?

Er ingen vits i å vises som frakoblet, hvis alle uansett vet at man er pålogget...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da jeg trykket på "vis som avlogget" uten å lukke samtalevinduet med henne først, så kom det opp melding om at samtalevinduer ville forsvinne, og hun ville vite at jeg bare vistes som avlogget... Husker ikke hva som stod på meldingen, men mener det var noe sånt. Kanskje jeg leste feil, for jeg burde jo vises som avlogget og i hennes vindu burde det stå "kontakten vil kanskje ikke kunne svare på melding. det ser ut til at kontakten er avlogget" eller noe i den dur, som det står når man virkelig er avlogget.

Det kommer opp en lyd, og sånn liten boks hvor det f.eks står "Siri logget akkurat på" når de ordentlig avloggede logger på.

Men hvis man bare vises som avlogget, så kommer ikke lydsignalet og den boksen tror jeg. Stemmer det?

Det er i så fall teit, for da vet jo alle at en person bare er avlogget "på liksom"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall teit, for da vet jo alle at en person bare er avlogget "på liksom"...

Bare de gale psykopatene som følger konstant med på at du skal poppe opp nede i høyre hjørne. Det er egentlig bare greit å røyke ut dem slik at de kan blokkeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluesmekker

Pleier ofte å sette på "vis som avlogget" i stedet for å logge av, og da kamn den stå hele natten og dagen mens jeg er på jobb slik. Litt sånn slemt ala "jeg kan se deg, men du kan ikke se meg", men tenker selv at det må være irriterende for folk som har på sånn der at det popper opp melding i hjørnet hver gang jeg logger på i to sekunder for å sjekke om jeg har mail eller om den og den er inne på msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt rart at det er blitt sånn at det er "slemt" eller teit å ha status som "vis som frakoblet".

Det er en funksjon, det er lov - og det kan være utallige grunner til at man gjør det, ikke bare den såkalte overvåkingsdelen. Og poenget med funksjonen er jo at man skal stå som frakoblet, ikke at man skal stå som på-liksom-frakoblet.

(Om folk irriterer seg over at den "kontakt har logget på"-boksen i høyre hjørnet - kan de jo bare fjerne funksjonen. Det har jeg gjort for lengst.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er ofte "vis som frakoblet", og det er ikke en menneskerett å få tak i meg. Gjør det mest fordi jeg ikke orker mas, og jeg er sliten av enkelte folk generelt for tiden, og da er det alle skriver mas. Iallfall når jeg er pålogget, men opptatt, og de gnåler hvert 5 min. Ta hintet følkens :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis du er logget på som "vis som frakoblet" så er det nettopp det som skjer - du vises som frakoblet. Har du MSN Live vil de andre fremdeles kunne skrive til deg, MEN de får beskjed om at du får meldingen først når du logger deg på (det skjer også om du virkelig er avkoblet). Når du så velger å vise deg som tilkoblet vil de få en beskjed om at du kobler deg på.

Det er altså bare EN forskjell på å vises som frakoblet og å være frakoblet, -og det er at du kan se hvem som er pålogget når du vises som frakoblet. Ellers er alt heelt likt. Har "brukt" denne metoden i mange år, så dette kan jeg... :P

Og det er jo ikke slemt det... Jeg har det sånn rett og slett for å slippe å logge meg på hele tiden for å se etter bestemte personer jeg må ha tak i, eller for å sjekke mail. Jeg kan jo unsett ikke skrive med noen andre eller se hva andre skriver med hverandre, i den forstand er det absolutt ikke "jeg kan se deg men du kan ikke se meg". Det er mer "jeg vet at du er der men aner ikke hva du gjør"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...