Gå til innhold

Dverghøns

Blueberry

Anbefalte innlegg

Er det egentlig noen som får oppsydd buksene sine her eller gjør dere det selv?

Jeg har 2 bukser jeg så gjærne skulle brukt snart men de mååå syes opp først, og jeg gidder ikke sette i gang med det selv. Jeg kan ikke sy en gang jo  :sjenert:

Noen som vet hvor mye det koster? Lønner det seg å gå til en skredder eller er dette noe de gjør på KID, Princess osv???

Har planlagt shoppingrunde til helga, så det lurer jeg også litt på... :sjenert:

Og hvordan blir dongeribukser da? De blir jo ikke spesielt fine når man legger de opp selv..? :tristbla:

Endret av Tuddelidu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på princess her i byen syr di bare om ting viss du kjøper det der.. trur det gjelder di fleste sånne butikker... men du kan vel få noen du kjenner til å sy for deg? viss du bruker samme tråd som det er sydd med fra føra, så trur jeg det blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carlings syr hvertfall opp de jeansene en kjøper hos de, mot et lite vederlag selvfølgelig. De bruker samme tråden som det er i buksen fra før, og når jeg fikk min tilbake fra sydama så jeg ikke forskjell. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dverghøns! :vinke:

Får jeg være med i gjengen? Jeg er 163, 5 cm og blir mobbet av min kjære og min stesønn hver gang jeg ber om hjelp til å ta ned noe fra øverste hylle på kjøkkenet......... Er jeg kvalifisert? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, jeans er egentlig ikke mitt største problem for de finnes jo faktisk i flere lengder, men andre typer bukser. Det jeg ikke skjønner er hvorfor slike bukser i 34-36 er like lange i beina som de i størrelse 38-40 :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, er ikke det. Men jeg har ganske "lange" ben så jeg ser litt høyere ut. ;)

Også sko med sånn hæler da, det hjelper jo. ;)

Endret av Midnattsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en ting... jeg klarer ikke å gå med høye hæler... den ene foten blir helt ubrukelig da. Så jeg kan ikke jukse på høyden heller. Jeg får vel akseptere å bli kalt "Stutten" resten av livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, jeans er egentlig ikke mitt største problem for de finnes jo faktisk i flere lengder, men andre typer bukser. Det jeg ikke skjønner er hvorfor slike bukser i 34-36 er like lange i beina som de i størrelse 38-40 :klø:

Enig! Hvorfor er det sånn? Jeg må innrømme at forrige uke var litt lat og gadd ikke styre med symaskinen for å legge opp. Hadde litt sånn gradinbånd fra IKEA som man stryker på. Så jeg rett og slett limte opp boksa med det, og det ble så flott så. Kjempeenkelt :hoppe: Tror man får kjøpt sånn bånd på Princess o.l. også.

Må heller ikke glemme :velkommen: Midnattsol og Hilde79. Iselin22 får en travel jobb med å legg inn nye medlemmer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt sånn gradinbånd fra IKEA som man stryker på. Så jeg rett og slett limte opp boksa med det, og det ble så flott så. Kjempeenkelt :hoppe: Tror man får kjøpt sånn bånd på Princess o.l. også.

Wiihhiii, så smart :hoppe:

Men holder det seg da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: alle nye dverghøns! :)

Jeg legger opp noen av buksene mine, noen gidder jeg ikke. Sant det med dongeribukser. De blir aldri fine hvis du bare klipper av og bretter opp, selv om du bruker samme tråd. Men der finnes en god teknikk på det - å klippe av kanten og sy den på igjen. Det gjør de nok hos sydamer o.l. Og hvis dere handler bukser på kjøpesenter så er det vanligvis en sydame på senteret, så må du sikkert betale en 100-lapp eller noe sånt for å få lagt opp. Men da blir d jo veldig bra da. Men jeg pleier altså å legge opp selv. Jeg kan å sy da, så det er absolutt en fordel. Prøvde sånt påstrykningsbånd på noen bukser, og sånne bukser i bomull el.l. går det kjempebra med, men sånne bukser med mye stretch og kunststoffer går det heller dårlig med. Faller av etter første vask, hvis de i d hele tatt holder så lenge! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Kan jeg også få være med?

Jeg er 1,55. Ser at jeg da havner 3. øverst på lista.

Det med krakken hjemme høres kjent ut. Hjemme på kjøkkenet bruker jeg og åpne skapdøra på benkeskapet, og stå på nederste hylle (må klamre meg fast) når jeg skal rekke noe som ikke er helt øverst i overskapet. Skal jeg helt opp må jeg ha en krakk.

Det som irriterer meg mest er når jeg skal handle. Det er ikke særlig moro å be andre om hjelp til å ta ned varer på øverste hylle. Jeg forslo en gang på en butikk at de burde sette ut gardintrapper, sånn at alle kundene kunne nå det de ville. Ekspeditøren så bare rart på meg. Tror ikke han forsto fleipen. :ler:

Vet ikke hvordan det er med dere, men det irriterer meg ganske mye når folk kommenterer høyden min. Før lo jeg med, men nå markerer jeg at jeg faktisk ikke synes det er særlig morsomt. Har også spurt noen om de har for vane å kommentere utseende til folk. Det virker som om det er vi småvokste som er de eneste det fortsatt er lov å kommentere utseendet til.

Jeg har tenkt litt på det, og kommet frem til at det må være misunnelse for at vi er små og nett, og andre føler seg som en lyktestolpe ved siden av oss. Så egentlig er det de som har et problem. Ikke vi, men de vil gjerne overføre problemet til oss. Da føler de seg selv bedre. :frustrert:

Hurra for dverghøns :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...