Gå til innhold

Dverghøns

Blueberry

Anbefalte innlegg

Har oppdagen en liten sak...jo! pc-bord er ikke laget for oss små dverghøns! Dingle med bena skal man jo ikke ifølge fyrioterapaut, så da må man velge mellom: dingle med bena, eller ha tastaturet altfor høyt. Eller man kan ha en fiffi liten krakk - eller eske med skrap jeg har brukt til å ha bena på...

Hmm. Hvordan løser dere dverghøns det a'?

:ler: Pappa kjøpte pc-bord i tre til mamma, saget av en bit nederst før han monterte det, og da ble det passe gitt. Hvis man ikke har handyman er kanskje den gode, gamle tripptrappstolen et alternativ? :icon_lol: Du vet, den hvor man kan regulere både setet og fotplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow  :klappe: Vi er visst mange her inne,ja. Jeg har "alltid" vært 1.59, men i løpet av de siste 2-3 årene har jeg krympet så nå er jeg visst 1.56,5 :sjenert:

Men, som det heter i sangen: Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten????

Klemz, til alle som er akkurat passe store....

Regnet med du ville være med i klubben? La deg i alle fall til på medlemslista på første side. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med dere!

*Bilkjøring:

Både lav sol, som er utrooolig irriterende, og som gjør en til en farlig sjåfør ... og det at jeg må ha setet laaangt fram for å rekke til på pedalene, men da får jeg knærne oppi rattet ... en smule ubehagelig ...

*pc-bord og lignende:

jeg sitter aldri, og da mener jeg aldri, riktig på stolen! Jeg vet man egentlig skal sitte med bena i bakken (?) men det er ikke behagelig, sikkert fordi altfor høye stoler opp gjennom oppveksten har ødelagt for meg ...

Yndlingssittestillingene mine er en smule merkelig. Både når jeg sitter i sofa og på stol foretrekker jeg å ha bena høyt. Dvs at i sofaen sitter jeg med knærne oppi mot haken, bena rett ut eller lignende. Og på stol sitter jeg ofte med bena under rompa ... Vet det ikke er så veldig høflig, men andre ting er ubehagelig- jeg må ha bena høyt! :forvirret:

Ja, jeg er rar ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball er noe dritt! :frustrert::sur:

Tv2 er altfor fotball/sportsfokusert, tar bort kvalitetsserier som Hotel cæsar (:hoho:) til fordel for sport!

Ikke har jeg nok kanaler til å kanalsurfe heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere ikke fotball?

Syns sport (på tv!!) er helt ok jeg. :sjenert:

Men nå sitter jeg og småsipper til Ekstrem Oppussing USA. :cry:

De har forresten mange gode løsninger for dverghøns! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fotball er gørr ... men det er min mening da :)

Åh, jeg vil også ha tv3 slik at jeg kan se Ekstrem Oppussing, med gode løsninger for dverghøns!! :sur:

Samboeren forviste meg fra sofaen nå, han støvsuger ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

En ting som er ekstremt vanskelig å sitte på er benker på flyplasser. De må være laget for folk på 1,90 og oppover. Setet er for langt og høyt. Jeg må halvveis ligge/sitte. Ennå når jeg ikke med beina i golvet. Ser helt komisk ut. Eller så må jeg dra beina opp under meg. Etterhver har jeg begynt å lete etter stol i enden av en rad. Da kan jeg sitte på tvert.

Blir med til Kina jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og. :ler: Jeg har ikke lappen da, så har ikke den problemstillingen...Hvis man ser bort i fra at den greia man flipper ned for å unngå sol i trynet ikke funker på meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt så mye jeg kjenner meg igjen i her inne.. :sjenert:

Grouphug! :klem:

:lol:

Yeaaah, grouphug! :klem:

Sant det, barkrakker må jeg nesten ta sats for å komme opp på ... ser sikkert veldig morsomt ut :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter aldri, og da mener jeg aldri, riktig på stolen! Jeg vet man egentlig skal sitte med bena i bakken (?) men det er ikke behagelig, sikkert fordi altfor høye stoler opp gjennom oppveksten har ødelagt for meg ...

Yndlingssittestillingene mine er en smule merkelig. Både når jeg sitter i sofa og på stol foretrekker jeg å ha bena høyt. Dvs at i sofaen sitter jeg med knærne oppi mot haken, bena rett ut eller lignende. Og på stol sitter jeg ofte med bena under rompa ... Vet det ikke er så veldig høflig, men andre ting er ubehagelig- jeg må ha bena høyt!  :forvirret:

AKkurat sånn har jeg det også!

Klarer ikke sitte rett opp og ned. Det har nok med at man i de fleste tilfeller ikke rekker ned med beina, og de uansett blir hengende å dingle, og det er jo ikke akkurat behagelig :ler:

Endret av Yamaha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKkurat sånn har jeg det også!

Klarer ikke sitte rett opp og ned. Det har nok med at man i de fleste tilfeller ikke rekker ned med beina, og de uansett blir hengende å dingle, og det er jo ikke akkurat behagelig :ler:

Haha, morsomt at det ikke bare er jeg som sitter rart! :-D

Tidligere satt jeg faktisk nesten på huk på stolen på skolen ... alle syntes det så så ubehagelig ut, men jeg syntes faktisk det var behagelig :ler:

Tror nok du har rett i hvorfor vi sitter slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker også å ha bena høyt når jeg sitter. Når jeg sitter alene på kjøkkenet har jeg for eksempel alltid føttene på stolen ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei hei:)

Lurte på om det var plass til en dverghøns til jeg?

Rekker 1.60 over bakken, og kjenner meg igjen i flere av problemstillingene ang det å være lav.

Gratulerer med graviditeten forresten, var å smugleste litt på gravid sidene :sjenert:

Ha en fortsatt fin dag:)

*city_girl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei hei:)

Lurte på om det var plass til en dverghøns til jeg?

Rekker 1.60 over bakken, og kjenner meg igjen i flere av problemstillingene ang det å være lav.

Gratulerer med graviditeten forresten, var å smugleste litt på gravid sidene :sjenert:

Ha en fortsatt fin dag:)

*city_girl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yndlingssittestillingene mine er en smule merkelig. Både når jeg sitter i sofa og på stol foretrekker jeg å ha bena høyt. Dvs at i sofaen sitter jeg med knærne oppi mot haken, bena rett ut eller lignende. Og på stol sitter jeg ofte med bena under rompa ... Vet det ikke er så veldig høflig, men andre ting er ubehagelig- jeg må ha bena høyt!  :forvirret:

Sitter heller ikke behagelig på kontorstoler og drar også ofte opp ihvertfall det ene benet. Det mest komfortable er faktisk sånn som nå med bena utover sofaen og laptopen i fanget :)

Husker også på skolen hvor stoler og pulter var i forskjellige farger for hver størrelse. Den minste var for stor når jeg begynt i 1. klasse, og jeg hadde den med meg i maaange år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også å ha bena høyt når jeg sitter. Når jeg sitter alene på kjøkkenet har jeg for eksempel alltid føttene på stolen ved siden av.

Det er standard meg også!! :-D

En annen ting jeg har funnet ut er utrolig upraktisk er når man skal lage middag, og "hurtigplata" er lengst borte. For oss som ikke er så høye så er det slitsomt å stå og røre i gryta som er lengst unna ... Tror jeg hadde trengt en barkrakk å sitte på når jeg rører i gryter på kjøkkenet :ler: ser det for meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...