Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt dette (evt andre lignende linjer)? Ble du tatt seriøst i jobbsammenheng etterpå? Hvilken type jobb fikk du etter fullført studie?

Vurderer det sterkt, da jeg ikke lenger kan fortsette i min nåværende jobb :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt interiørkonsulentstudiet hos MI. Det er utrolig vanskelig å få jobb innen dette og jeg vet bare om to stykker fra mitt kull som jobber som interiørkonsulent, disse hadde en del kontakter fra før og de har startet for seg selv. Slik jeg ser det var det 50 000 (?) ut av vinduet, bortsett fra at det var veldig morsomt. Tror det egner seg best for de som har en fot innenfor fra før. Med et brevkurs tror jeg du stiller enda dårligere.

Skrevet

Hmmm... Det var det jeg kunne tenke meg. Brevkurset koster "bare" 18.500,-, så det blir jo ikke så mye penger jeg taper om det viser seg totalt bortkastet.

Hvilken bransje jobber du i i dag? Føler du at du har fått bruk for noe av det du lærte på MI?

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg tok to år på MI, valgte deretter å fortsette utdannelsen i utlandet og skal til høsten (om to uker! Hjelp! :overrasket: ) begynne på masterutdannelse ved Kunsthøgskolen i Oslo for å bli interiørarkitekt. Det var få i mitt kull som fikk relevant jobb etter disse to årene, vet at noen av de eldre (de som hadde endel arbeidserfaring, 30+) fikk interessante jobber, ei veldig kreativ jente i klassen fikk drømmejobben hos et interiørarkitektfirma, og i tillegg fikk vel 2-3 stykker jobb som kjøkkentegner/selger, mens resten enten fortsatte utdannelsen slik som meg, byttet til en annen utdannelse eller begynte å jobbe med noe annet. Med andre ord så skal det endel arbeid til for at man skal få en fot innenfor de mest interessante jobbene, men umulig er det ikke...

Jeg valgte å videreutdanne meg rett og slett fordi jeg ikke følte jeg hadde lært nok, i tillegg er det vanskelig nok i denne bransjen når man har en solid utdannelse å få seg jobb. Det jeg lærte på MI var derimot midt i blinken for meg, jeg hadde nemlig ingen tegnebakgrunn og trengte å lære slikt for at jeg skulle komme inn på universitetet i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...