Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Etter å ha fundert lenge på høna og egget, lurer jeg nå på noe nytt. Hva kom først? Mennesket eller sex? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Sexen selvfølgelig. Blir akkurat samme forklaringen som på hvorfor egget kom før høna. Er ikke sånne ting opplagt? :klø:
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Jo, forsåvidt - bare tenkte at det må jo to mennesker til for å ha sex.
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 det er slike spørsmål man kan bli gal av å gruble på
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Jo, forsåvidt - bare tenkte at det må jo to mennesker til for å ha sex. ← Å? Har ikke aper, katter, kuer, bier, vepser, skilpadder, fisk osv. sex?
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Å? Har ikke aper, katter, kuer, bier, vepser, skilpadder, fisk osv. sex? ← Så vidt jeg vet blir det ikke menneskebarn av at to katter har sex. Hvis ikke du vet noe jeg ikke vet
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Så vidt jeg vet blir det ikke menneskebarn av at to katter har sex. Hvis ikke du vet noe jeg ikke vet ← Kjenner du ikke til utviklingslæren overhodet? Kan se ut som om jeg vet noe du ikke vet ja. -- Like fullt må man altså ikke være to mennesker for å ha sex - sex utøves også av alle andre arter.
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Kjenner du ikke til utviklingslæren overhodet? Kan se ut som om jeg vet noe du ikke vet ja. -- Like fullt må man altså ikke være to mennesker for å ha sex - sex utøves også av alle andre arter. ← Hehe, ja jeg kjenner den ja. Men det ser ikke ut til at du vil forstå hva jeg mener. Dette er bare et tankeeksperiment, ikke noen vitenskapelig analyse av evolusjonen
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Hehe, ja jeg kjenner den ja. Men det ser ikke ut til at du vil forstå hva jeg mener. Dette er bare et tankeeksperiment, ikke noen vitenskapelig analyse av evolusjonen ← Hva da tankeeksperiment? Jeg synes dette virker bare dumt og lite gjennomtenkt. Du skriver altså nå at du vet at menneskene har blitt til gjennom evolusjon? Da vet du kanskje at den utviklingen er forårsaket av sex mellom arter i utallige år? Hva tror du da kom først?
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Hva da tankeeksperiment? Jeg synes dette virker bare dumt og lite gjennomtenkt. Du skriver altså nå at du vet at menneskene har blitt til gjennom evolusjon? Da vet du kanskje at den utviklingen er forårsaket av sex mellom arter i utallige år? Hva tror du da kom først? ← Nå fikk jeg lyst til å bruke himle-med-øynene-smiley
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Hehe, ja jeg kjenner den ja. Men det ser ikke ut til at du vil forstå hva jeg mener. Dette er bare et tankeeksperiment, ikke noen vitenskapelig analyse av evolusjonen ← Dette blir nesten som: Forklar hvordan bilen ruller. Det er ikke lov å skrive den reelle årsaken - fordi dette er et tankeeksperiment.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 Nå fikk jeg lyst til å bruke himle-med-øynene-smiley ← Hvorfor det? Fint forsvar det, når man skjønner at man har driti seg ut.
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 Dette blir nesten som: Forklar hvordan bilen ruller. Det er ikke lov å skrive den reelle årsaken - fordi dette er et tankeeksperiment. ← Dette er snikk-snakk, ikke religion eller generell debatt. Jeg var ikke interessert i en vitenskapelig debatt om dette, jeg bare satt og funderte. Oops der brukte jeg den
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 Dette er snikk-snakk, ikke religion eller generell debatt. Jeg var ikke interessert i en vitenskapelig debatt om dette, jeg bare satt og funderte. Oops der brukte jeg den ← Men da har du jo fått svaret på dine funderinger - er ikke det fint? Greit at tråden ligger på snikk-snakk, men hva i all verden vil du med tråden? At alle skal svare som baby-E, og at noen kanskje i tillegg skal skrive at det er et veldig interessant spørsmål? En ting er at hovedspørsmålet ditt er lite gjennomtenkt, men forsvaret ditt blir bare dumt. Bruk rollsmily så mye du vil for meg - det underbygger bare det du skriver.
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #15 Skrevet 8. august 2006 (endret) Men da har du jo fått svaret på dine funderinger - er ikke det fint? Greit at tråden ligger på snikk-snakk, men hva i all verden vil du med tråden? At alle skal svare som baby-E, og at noen kanskje i tillegg skal skrive at det er et veldig interessant spørsmål? En ting er at hovedspørsmålet ditt er lite gjennomtenkt, men forsvaret ditt blir bare dumt. Bruk rollsmily så mye du vil for meg - det underbygger bare det du skriver. ← Jaha. For min del var det ikke det du skrev som gjorde at jeg reagerte, men måten du var nedlatende og arrogant. Jeg hadde regnet med alle slags svar på spørsmålet mitt, også av typen som du kom med - men i en litt vennligere tone. Siden jeg i og for seg ikke kan se hva jeg har gjort for å fornærme deg. Endret 8. august 2006 av BagLady
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #16 Skrevet 8. august 2006 Jaha. ← Godt svar. Begynner faktisk å bli morsomt dette.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #17 Skrevet 8. august 2006 Og der endret du innlegget ditt etter at jeg hadde sitert det gitt.
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #18 Skrevet 8. august 2006 Og der endret du innlegget ditt etter at jeg hadde sitert det gitt. ← Beklager, var litt for rask med send-knappen der
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #19 Skrevet 8. august 2006 Jaha. For min del var det ikke det du skrev som gjorde at jeg reagerte, men måten du var nedlatende og arrogant. Jeg hadde regnet med alle slags svar på spørsmålet mitt, også av typen som du kom med - men i en litt vennligere tone. Siden jeg i og for seg ikke kan se hva jeg har gjort for å fornærme deg. ← Nedlatende og arrogant fordi jeg svarte at jeg trodde noe sånt var opplagt? Men jeg er villig til å innrømme at jeg syntes spørsmålet ditt var helt på trynet - spesielt med tanke på at du henviste til egget og hønadebatten som jeg tok for gitt at alle har fått med seg svaret på. Mulig jeg overvurderer mine medmennesker, men jeg forventer at folk er i stand til å bruke hue selv.
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #20 Skrevet 8. august 2006 Nedlatende og arrogant fordi jeg svarte at jeg trodde noe sånt var opplagt? Men jeg er villig til å innrømme at jeg syntes spørsmålet ditt var helt på trynet - spesielt med tanke på at du henviste til egget og hønadebatten som jeg tok for gitt at alle har fått med seg svaret på. Mulig jeg overvurderer mine medmennesker, men jeg forventer at folk er i stand til å bruke hue selv. ← Beklager hvis jeg fornærmet din intelligens ved å stille et spørsmål der svaret i utgangspunktet er åpenbart. Jeg vet svaret på det spørsmålet jeg stilte, og det med høna og egget. Dermed var spørsmålet i utgangspunket helt på trynet, og det er jeg klar over. Dette er ikke nyheter for meg. Og jeg er mer enn i stand til å bruke hue, som du så fint kaller det - faktisk gjør jeg det i jobben min. Av og til flyr imidlertid tankene avgårde, og man begynner å fundere på slike "opplagtheter" som du kaller det. Og da er det ikke så mye det vitenskapelige svaret som er interessant for meg heller en slags eksistensiell filosofering om du vil, om hvordan ting henger sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå