Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen andre enn meg som har studert filmvitenskap her?

hva jobber dere med nå?

hvordan fikk dere den jobben?

jeg jobber i en helt annen bransje, i en jobb jeg trives i, men tenker jo en del på at det hadde vært veldig stas å jobbe innenfor "mitt felt"

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Jeg kjenner flere som har studert filmvitenskap, men ingen av dem jobber med det nå. Noen jobber riktignok i media, men ikke innen det de helst vil. Det kan vel tyde på at det er få jobber tilgjengelig.

Skrevet

Jeg har hatt mye filmvitenskap som endel av studiet innen Medieproduksjon, og det er litt vanskelig å si om jeg får brukt kunnskapen i jobbsammenheng...men man tar jo alle erfaring med seg...:)

Har ikke jobbet så lenge (nettopp ferdigstudert), men merker jo at jeg får bruk for kjennskap til dramaturgi og visuell kommunikasjon når jeg jobber som journalist, fotograf, redigerer og som tekstforfatter. Men bruk for konkret kjennskap til teorier og teoretikere innen filmvitenskap kan jeg vel ikke akkurat si å ha hatt bruk for...selv om selvfølgelig alle retninger og stiler som man ønsker å bruke har en teoretisk forankring et sted. Tenker likevel ikke mye på det daglig...:)

Tror de fleste med filmvitenskap kan få seg jobber innen (visuell) kommunikasjon av noe slag, og innen undervisningssektorern/akademia hvis man har PPU/master.

Vet også om noen med hovedfag i filmvitenskap som jobber som ansvarlig for hvilke filmer som tas inn på kino.

Tror uansett det er greit å ikke tenke for smalt i forhold til hva man vil jobbe med, og også tenke på hva man egner seg til... Jeg fant ut etter en stund på universitetet at jeg ikke er akademisk anlagt, og at jeg heller vil jobbe praktisk. Da fikk jeg fokus over på "den virkelige verden" utenfor akademia, og begynte å tenke på hva jeg behøvde av fag og erfaring for å kunne få meg en jobb. De aller fleste innen media/reklame bryr seg lite om fag og mer om erfaring, så engasjer deg i filmklubb/studentmedier etc!

Ble litt rotete dette, men håper jeg svarte på spørsmålet ditt.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Sorrry...gikk litt fort i svigene her...Trodde hovedinnlegger fremdeles studerte... ;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
noen andre enn meg som har studert filmvitenskap her?

hva jobber dere med nå?

hvordan fikk dere den jobben?

jeg jobber i en helt annen bransje, i en jobb jeg trives i, men tenker jo en del på at det hadde vært veldig stas å jobbe innenfor "mitt felt"

Jeg er PhD-stipendiat innenfor medievitenskap, og jeg fikk jobben ved å skrive en sabla god prosjektbeskrivelse som jeg sendte inn ;)

Forblir nok innen akademia på ubestemt tid, og filmvitenskapen kommer til å være et veldig relevant verktøy i jobben.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Skal begynne studere film og fjernsynsvitenskap nå. Aner ikke hva jeg har tenkt å bli, men gjerne noe innen produksjon.

Skrevet

takk for svar!

jeg har ikke master, bare bachelorgrad. har lyst til å ta master, men har samtidig ikke lyst hvis det ikke fører til noen jobb innen bransjen.

Jeg kunne tenke meg å jobbe administrativt innen film, kinodrift, filmfestivaler, filmdistribusjon, filmtilsyn - så det er kanskje økonomi og administrasjon jeg burde studere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...