Gå til innhold

ubeleilig mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

:sur: Argh.. det er så typisk..

Jeg skal flytte om en uke, begynner på ny skole, førsteårsstudent.

Det er mye fadder opplegg første uka, og mye gøy.

Og selvfølgelig venter jeg mensen den første uka :sur:

Pleier som regel merke lite, men enkelte perioder så får jeg voldsomme smerter, svimer nesten av og må egentlig bare ligge til det har gitt seg..

Redd jeg kommer til å bli dårlig de første dagene og gi dårlig inntrykk, virke sur og sånn..

Selv om jeg egentlig er en veldig blid person, som gleder meg til å møte nye mennesker.

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet
:sur:  Argh.. det er så typisk..

Jeg skal flytte om en uke, begynner på ny skole, førsteårsstudent.

Det er mye fadder opplegg første uka, og mye gøy.

Og selvfølgelig venter jeg mensen den første uka :sur:

Pleier som regel merke lite, men enkelte perioder så får jeg voldsomme smerter, svimer nesten av og må egentlig bare ligge til det har gitt seg..

Redd jeg kommer til å bli dårlig de første dagene og gi dårlig inntrykk, virke sur og sånn..

Selv om jeg egentlig er en veldig blid person, som gleder meg til å møte nye mennesker.

Hva med å utsette den?

Skrevet
Hva med å utsette den?

Jeg går ikke på p-piller å kan ikke bare hoppe over på den måten.

Har hørt om utsettelses piller, men er ikke det litt seint å begynne med bare en uke før? Hørt om noen som tross de fikk smerter likevel, og og noen som faktisk fikk mensen også..

Så jeg stoler ikke helt på piller av en eller annen grunn :tristbla:

Skrevet

Gå til legen din og si du ønsker piller som utsetter mensen i ca 10 dager. Jeg brukte dette iforbindelse med eksamen en gang og det funket perfekt. Pillene heter primolut. Hvis du har noenlunde stabil syklus så bør dette fungere veldig bra. Lykke til med utsettelse og med skolestart. :)

Skrevet
Gå til legen din og si du ønsker piller som utsetter mensen i ca 10 dager. Jeg brukte dette iforbindelse med eksamen en gang og det funket perfekt. Pillene heter primolut. Hvis du har noenlunde stabil syklus så bør dette fungere veldig bra. Lykke til med utsettelse og med skolestart.  :)

er ganske stabil..med en ukes slingringsmon.. Vet aldri EKSAKT dag mensen kommer.. men den kommer alltid i mellom 4-5 uker etter første blødningsdag, sjelden det tipper over 5 uker..

Og 4 uker er det gått på dagen skolen begynner :(

Må man gå på de pillene lenge før for at de skal virke??

Skrevet

Man starter på pillene omtrent 3 dager før forventet mens...

Gjest Virvel
Skrevet

Du taper vel ikke noe på å forsøke og utsette mensen, i det minste. Hvis du ikke prøver får du den jo uansett. :icon_smile: Jeg går på p-piller selv, så for meg er det ikke noe problem, jeg utsetter alltid hvis jeg skal noe spesielt. Kjempedeilig og veldig praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...