Gå til innhold

Honningdager og de andre dagene!


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Prøver på en ny dagbok jeg :)

Sitter her, elsklingen kom hjem i går, han har vært borte i 15 dager. Så det var :hjerte: fint!

Har vel egentlig begynt å demre for meg hva som skal skje. Ikke det at dette egentlig forandrer så mye, vi bor jo sammen. Vi er sammen. Men dette får meg til å tenke på hvorfor vi gjør dette, å gifte oss. Hva er drivkraften?

Har ikke sovet i natt, har lest en bok av Paulo Coelho, Zahir heter den. En helt nydelig bok så langt. Den sa meg så mye, fikk meg til å tenke på så mye, vekke tanker jeg har inni meg. Om kjærlighet. Om hva jeg mener kjærlighet er, hva vi mener, hva vi er oppvokst med å mene om det. Forestillinger vi har om det. Er vi kanskje litt desperate, har kanskje ikke helt kontakt med oss selv, mange av oss i dag. Hvor mye av det vi vet kommer fra oss selv. Hvor ekte er vår kjærlighet? Hvor mangte spørsmålstegn har vi egentlig turt å stille oss selv?

Har kommet litt over halvveis, lettlest bok, akkurat nå sa den meg så mye. Jeg har tenkt på å holde en tale for min elskede, på dagen. Men hva vil jeg si? Hvordan vil jeg si det? Jeg vil si det på den måten jeg kjenner inni meg at kjærligheten er, jeg vil at ordet skal ta meg med, og føre meg til senteret av meg selv. Slik at jeg kan finne den lille stemmen, den lille stemmen, som snakker stille og rolig inni meg. Den stemmen som vet alt. Den er liten og var og det kan være vanskelig å høre den. Den er ikke liten, den er evig og magisk, den er kanskje like gammel som en tid vi ikke engang har forstand til å måle. Bare føle. Tror det er en gnist av gudommelighet som finnes i oss alle.

For meg er kanskje den ekte kjærligheten jeg opplever når noen eller noe forenes i disse stemmene, som om man synger sammen, føler sammen, er sammen. Man prater ikke, man lytter ikke, man er sammensmeltet. Man vokser, gir hverandre energi og frihet. Men for virkelig å elske noen så må man kanskje elske alle? For å elske alle må man kjenne den stemmen, slik at kjærligheten er hva den er ment å være, ikke det vi vil at den skal være, eller det vi innbiller oss at den er?

Det stod noe så fint i boken, det stod så mye fint...

Enhver mann og enhver kvinne står i forbindelse med den energien som mange kalle kjærlighet, men som i bunn og grunn er råstoffet som universet ble bygget av. Denne energien kan ikke tukles med - det er den som leder oss med mild hånd gjennom livet, og i den har all vår læretid sitt utspring. Hvis vi forsøker å styre den i retning av våre ønsker, blir vi til slutt desperate, frustrerte og desillusjonerte - for den er fri og utemmet.

Da bruker vi resten av livet på å snakke om at vi elsker et bestemt menneske eller en bestemt ting, når vi i virkeligheten bare lider fordi vi istedenfor å ta til oss kjærlighetens kraft, forsøker å gjøre den mindre, så den skal passe inn i den verdenen vi innbiller oss at vi lever i.

Dette er ikke noen forberedelse på en tale, det er bare noen tanker jeg gjør meg, akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med ny dagbok da :klem:

Hørtes ut som en fin bok. Men jeg er ikke noe lese hest. Så er ikke mange bøker jeg får lest. Skal prøve å følge med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Gratulerer med dagbok!

Paulo Coelho, Zahir, den må jeg lese. Har lest Coelho`s; Veronika vi dø. Den var bra syns jeg. Leste den i forbindelse med psykiatripraksis da. Veldig spesiell.

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med ny dagbok. :)

Jeg har ikke lest Zahir, men jeg har lest Veronica vil dø. Jeg likte den ikke i det hele tatt. Har lest en annen bok av Paulo Coelho også (husker ikke hva den heter), men jeg er ikke særlig beigeistret. Zahir hørtes virkelig fin ut da, kanskje den burde prøves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Så koselig sagt :-D

Jeg prøver å være en god venninne, men jeg har faktisk nesten ingen venner... :( Stort sett bare de jeg har hatt fra barneskola av, men ingen av dem bor i samme by som meg. Så da..

Men jeg er glad for å ha deg til nettvenninne da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine:

Du har fått dagbok!!

Virker som du er suuuuperforelska! ;)

Hvordan går det med mann og barn.... og alt? :klem:

Og du har jo giftet deg!!!

....... :overrasket: ...som tiden flyyyyr! :hoppe:

Referat takk! :sjarmor:

God helg vennen! :klem:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...