Gå til innhold

første dans, kake, musikk, bar

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken rekkefølge hadde dere/skal dere ha på følgende ting?

-første dans

-musikken starter

-kake/kaffe

-baren åpner

og hvor lenge etter middag gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvilken rekkefølge hadde dere/skal dere ha på følgende ting?

-første dans

-musikken starter

-kake/kaffe

-baren åpner

og hvor lenge etter middag gjør dere dette?

Jeg tror kjøreplanen så ca slik ut:

21.00 - Takk-for-maten tale

21.05 - Folk går fra bordet

PAUSE ca. 20-30 min

21.30 - Kaffe & avec (vi tok dette utenom kakene)

21.50 - Brudevals

22.00 - Bandet går på scenen.

Dans

Vi holdt ikke alle tidspunktene til punkt og prikke (kan jo tenke deg at jeg hadde satt opp en slik for hele dagen, fra vi stod opp til vi gikk i seng...), men den hjalp toastmaser til å holde en viss oversikt. Han var veldig fornøyd med den.

milla

23.30 - Kaffe og kaker

24.00 - Dansen fortsetter

Skrevet
Jeg tror kjøreplanen så ca slik ut:

21.00 - Takk-for-maten tale

21.05 - Folk går fra bordet

PAUSE ca. 20-30 min

21.30 - Kaffe & avec (vi tok dette utenom kakene)

21.50 - Brudevals

22.00 - Bandet går på scenen.

Dans

23.30 - Kaffe og kaker

24.00 - Dansen fortsetter

Vi holdt ikke alle tidspunktene til punkt og prikke (kan jo tenke deg at jeg hadde satt opp en slik for hele dagen, fra vi stod opp til vi gikk i seng...), men den hjalp toastmaser til å holde en viss oversikt. Han var veldig fornøyd med den.

milla

Slik skal den selvfølgelig se ut... :sjenert:

milla

Skrevet

Vi kommer til å ta kakene før brudevalsen. Var i et bryllup der brudeparet danset brudevals og gjestene 1-2 danser. Så var det plutselig ikke noe musikk lenger og det var tid for kaker. I.o.m at middagen var så lang ble det ikke tid til mere dans etter kakene. Syns derfor ikke at det var noen god løsning. Jeg syns brudevalsen skal være introen til at " nå er det formelle ferdig, og festen er i gang"

Skrevet
Vi kommer til å ta kakene før brudevalsen. Var i et bryllup der brudeparet danset brudevals og gjestene 1-2 danser. Så var det plutselig ikke noe musikk lenger og det var tid for kaker. I.o.m at middagen var så lang ble det ikke tid til mere dans etter kakene. Syns derfor ikke at det var noen god løsning. Jeg syns brudevalsen skal være introen til at " nå er det formelle ferdig, og festen er i gang"

Hos oss fungerte det veldig bra, og det virket slik på gjestene også (av det jeg fikk med meg i min egen lykkerus... :ler: )

Men ofte er det slik også at hvis dere har livemusikk så vil nok bandet ha seg en halvtimes pause underveis. Hos oss spilte de i 1,5 timer, pause, 1,5 timer. Da fant vi ut at det beste for gjestene var å ta kaffe og kaker, når bandet likevel skulle ha pause. I pausen hadde bandet også tatt med seg en CD som stod på i bakgrunnen.

milla

Skrevet

Enig det. Dersom det blir en lengre periode med musikk og dans , for så å ha kake i pausen, og deretter en ny periode er det en bra løsning.

Var bare det at der vi var var det 2 sanger, kake og brått så var festen slutt.

Skrevet
Enig det. Dersom det blir en lengre periode med musikk og dans , for så å ha kake i pausen, og deretter en ny periode er det en bra løsning.

Var bare det at der vi var var det 2 sanger, kake og brått så var festen slutt.

Himmel! :roll:

Nei da blir det jo ikke mye liv nei...

Vi var forholdsvis tidlig ferdig med middag (i 21-tiden), og musikken startet kl. 22.00. Vi holdt det gående til kl. 02.30, så det ble nok av tid til å svinge seg!

Planen var at bandet skulle gå av scenen kl. 01.30, men de holdt på til kl. 01.50. Vi hadde også med en brent CD, som vi spilte fra bandet gikk til lokalene stengte.

Var en god løsning synes jeg, men det var faktisk få som danset etter at bandet gikk. Det er jo ikke det samme med CD, men jeg tror heller forklaringen er at folk begynte å bli både trøtte og slitne.

milla

Skrevet

ble baren åpnet samtidig som kaken ble servert?

ser for meg noe som dette:

-liten pause mellom middag og kake (men hvor lang? :klø: )

-kake serveres, kaffe avec og baren åpner

-første dans, dj starter

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet
ble baren åpnet samtidig som kaken ble servert?

ser for meg noe som dette:

-liten pause mellom middag og kake (men hvor lang? :klø: )

-kake serveres, kaffe avec og baren åpner

-første dans, dj starter

Vi brukte baren til hotellet. Den var åpen hele tiden den. Det som var kanskje litt dumt i forhold til det, var at hotellet hadde øvrige gjester som også brukte baren. Det var egentlig ikke noe problem for oss altså, for vi hadde jo et eget lokale med et likket selskap. Dessuten var det bare å åpne døra fra restauranten vi var i, så stod du i baren! :)

Vi valgte å ta kakene en god stund etter middagen. Husk at gjestene er proppmette etter både middag og dessert(?), så kake 20min etterpå kan bli litt i meste laget. Vi gikk fra bordet i 21-tiden, og hadde kaker i 23.30-tiden (til og med da var folk så mette, at de kastet seg ikke over kakene, for å si det sånn... ;) )

milla

Skrevet
Vi brukte baren til hotellet. Den var åpen hele tiden den. Det som var kanskje litt dumt i forhold til det, var at hotellet hadde øvrige gjester som også brukte baren. Det var egentlig ikke noe problem for oss altså, for vi hadde jo et eget lokale med et likket selskap. Dessuten var det bare å åpne døra fra restauranten vi var i, så stod du i baren!  :)

Vi valgte å ta kakene en god stund etter middagen. Husk at gjestene er proppmette etter både middag og dessert(?), så kake 20min etterpå kan bli litt i meste laget. Vi gikk fra bordet i 21-tiden, og hadde kaker i 23.30-tiden (til og med da var folk så mette, at de kastet seg ikke over kakene, for å si det sånn... ;) )

milla

Vurderer å gjøre omtrent som dere, milla, men når tok dere dansen da?

Skrevet

Jeg synes også det er best å ha kaker først, så brudevals som en åpning av festen. Men så skal ikke vi ha dessert da, så kakene blir på en måte desserten og det må jo komme rett etter middag...

Skrevet
Jeg synes også det er best å ha kaker først, så brudevals som en åpning av festen. Men så skal ikke vi ha dessert da, så kakene blir på en måte desserten og det må jo komme rett etter middag...

Hvis dere ikke skal ha dessert, så passer det jo kjempefunt med kaker like etter middag! :)

Lykke til med dagen!

milla

Skrevet

Vi hadde første dans rett etter middagen uten noen pause imellom slik at alle var fortsatt samlet:) så litt dans ca en time, så kake og så dans igjen. Jeg synes det gikk kjempe bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...