Gå til innhold

En litt uvanlig form for urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært plaget de siste 3 årene med urinveisinfeksjon. Har vært til legen fire ganger med det og fått påvist bakterier i urinen min og fått 3 dagers antibiotikakur som virket godt. Men, saken er at jeg ikke har noen av de vanlige symptomene bortsett fra hyppig vannlating. Jeg hører det skal svi når du tisse, for meg er det en befrielse (for å so det sånn) å tisse. Når jeg ikke tisser går jeg rundt med et konstant ubehag i blæreregionen. Føles på en måte som om det er noe som ligger og skaper ubehaget som jeg må få tisset ut. Til vanlig har jeg svært god blærekontroll, men når jeg har urinveisinfeksjon så er det virkelig stor nød når jeg må på do. Ikke spesielt hyggelig hvis du feks er på en lengre busstur.. :forvirret:

De siste gangene har det ikke vært så gale som den første. Jeg klarer lindre det selv ved å drikke store mengder vann. Da må jeg selvsagt veldig ofte på do også, renner jo rett gjennom virker det som, så metoden er ikke særlig praktisk hvis jeg ikke er hjemme. Da er det best å ta turen til legen for å få resept. Bare så irriterende å måtte bruke tid og penger på undersøkelse for å få resept på en kur jeg vet vil virke.

Har vært til 4 ulike leger de gangene jeg har gått til legen med det. Alle virker forundret over at jeg ikke svir ved vannlating, har feber eller vondt i ryggen..osv..men prøvene viser jo en infeksjon, så da tar de det som en urinveisinfeksjon. Noen som har hatt/har noe lignende?

Har forøvrig lært meg at det er lurt å tisse like etter sex. Ellers så drikker jeg mye vann og tørker meg alltid forfra og bak. Håper det går lenge til neste gang, gikk nesten et år mellom de to siste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stund siden jeg har hatt urinveisinfeksjon nå (heldigvis), men har hatt det en del ganger. Jeg har egentlig ikke hatt spesielt vondt ved vannlating, mer at jeg må på do hele tiden og aldri føler jeg får tisset ferdig... har også vært til lege flere ganger der det utifra prøver er urinveisinfeksjon.

Dette gir deg jo ikke svar på så mye, bortsett fra at det er andre som ikke har direkte vondt og ;)

Skrevet

Har hatt urinveisinfeksjoner x-antall ganger...Å sykdomsforløpet varierer ofte.Men som oftest må jeg tisse ofte,har ubehag i blæra,får en slags krampe når jeg er ferdigtisset.Er mest vont etter jeg har tisset. Sist jeg hadde uvi så tisset jeg blod. Gikk på medisin i over 1 mnd og måtte prøve flere merker for vi fant en sort som funket. Var helt grusomt. Bruker ikke å få vont i ryggen eller feber. Har også god blærekontroll ellers,men når syk så må jeg akutt på do å da er det bare å springe. Så når jeg får uvi så blir jeg sykemeldt.....

Tror en av grunnene til at medisin funker dårlig på meg er at jeg har brukt det så ofte. Hadde mye uvi når jeg var liten.

Fikk henvisning til blære/nyrerøntgen for noen år siden. Men alt var vist i orden.

Har heldigvis ikke vært plaget på 2 1/2 år nå *bank i bordet*

Har mange triks som jeg bruker når jeg kjenner noe er i gjære å det er å: Drikke mye appelsinjuce,vann,ta en lang å varm dusj,fått tips om å sette seg over en bøtte med varmt vann (dampbad for musa,hehe),men har ikke prøvd det. Tranebær kapsler kan brukes daglig for å forebygge,men har ikke prøvd det heller. Men vet mange har hjelp av det. Å så er det å passe på at man ikke blir kald på føtter eller sitter på en kald plass med stumpen.

Gjest gjest1
Skrevet

Heldiggris! Jeg tisser blod og har forstoppelse i tissehullet når jeg har det :grine:

Skrevet

Glad jeg ikke tisse blod eller noe slik, men kunne heller ønske jeg hadde svie når jeg tisset enn å gå rundt med dette ubehaget når jeg ikke tisser. Hvis jeg slår meg når jeg har UVI, er det noen herlige sekund/minuts befrielse når jeg kjenner smerten fra jeg slo meg..så går smerten over og jeg er tilbake igjen til å kjenne ubehaget som verken er smerte eller svie, men værre. Er ikke sånn at jeg blir sengeliggende, men jeg holder på å gå på å bli gal av å kjenne det hele tiden.

Er også ganske unehagelig når jeg har tisset ferdig. Kommer en slags "krampe" eller sammentrekning i urinrøret, føles det som..

Men takk for tips. Håper jeg klarer å unngå flere ved å være flinkere til å gjøre alt forebyggende..

Skrevet

Finnes faktisk en medisn man kan ta for å forebygge uvi.

Man får den på resept å den heter Hiprex.

Står info om den her: http://www.felleskatalogen.no/. Søk på navnet.

Forebygging er beste medisin har jeg funnet ut :)

Gjest Blærebeth
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, trådstarter. Jeg vil ikke påstå at det ikke svir når jeg tisser, men akkurat det føles likevel som en befrielse i forhold til denne konstante murringen i urinrøret som jeg bare HATER. :kjempesinna: For meg er det den som er selve kjennetegnet på UVI. Blir alltid overrasket over at nesten ingen nevner noe sånt når det skrives om UVI her.

Jeg er så uheldig at jeg i tillegg nesten alltid tisser blod/blodklumper, og det føles jo litt skummelt, men er likevel en bagatell. Kunne gjerne ha sittet på do og presset ut blod hele dagen, for mens jeg gjør det, forsvinner dette ubehaget, og så snart jeg slutter å presse, er det tilbake… :sur:

For meg er det alfa og omega å tisse umiddelbart etter sex, hvis ikke kan du banne på at jeg har det gående. Men får det ofte uansett. Er lei av å gå til legen med dette, så jeg pleier å kurere meg selv med tranebærkapsler/sur drikke. Varm dusj/varmeflaske er det eneste jeg vet om som lindrer selve ubehaget litt. Paracet hjelper i hvert fall ikke. Mulig andre typer smertestillende (Ibux?) funker bedre – noen som vet?

Uff, ble nesten litt sint av å skrive om dette, merker jeg. Hm, får heller glede meg over at jeg ikke har UVI akkurat nå. :)

Skrevet

jeg får alle symptonene.. svir som bare pokker! kjennes ut som jeg tisser sylskarpe kniver! så får jeg feber hvis det er sterk uvi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...