Gå til innhold

Hyre Live band i selskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke over bryllup hvor de nygifte svinger seg elegant og konsentrert over dansegulvet, som deres første vals som rette ekte folk, så følger forlovere og foreldere. Vi andre siger på og det er en fin 1. vals.

Rett etter denne...så spiller bandet

tja,,,,Fugledansen

Sett på lyd for de som ikke husker låta

http://www.whydidthechickencrosstheroad.co...icken-dance.htm

Eller landeplagen til D.D.E. "Nei så tjukk du er blitt...."

Jeg ville bare slå meg i panna å si; 'nerd, dette er ikke bra, skjønner du?'

Alle gikk av gulvet, lette etter en plass å gjemme seg...

Åssen løser folk greia med musikk til festen??

DJ?

Orkester? Boom Box?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D.D.E. har riktignok påført oss en del elendighet på musikkfronten, men "Nei, så tjukk du har blitt" er det Ole Ivars som har bidratt med...

Ellers er det vel ikke noe problem å få vite hvilken type musikk/hvilke låter bandet har på repertoaret på forhånd og velge ut fra det...

Skrevet

å ja...hmmm ole ivars ja...

Men jeg hadde aldri godtatt sånn harry-bella-fonte musikk på en slik dag.

Det er jo ikke alle som tenker over det da, men jeg liker å danse, så ....Kjip musikk kan være ganke ødeleggende.

Skrevet

Jeg skal ha dj i bryllupet mitt, og da skal han deriblant spille harrymusikk som dde og ole ivars!

Hva slags musikk er det du ønsker under ditt bryllup?

Skrevet

Ser problemet, men så har nå faktisk folk forskjellig musikksmak. Selv har vi valgt et band som spiller mere pop og rock (dansbar sådan), men kliner til med litt dansebandmusikk, Elvis m.m i pausene, slik at foreldregenerasjonen får "sin type" musikk også.

Skrevet (endret)

ække blitt fridd til, men er jeg gjest forstår jeg brudeparet om de har annen smak en meg så klart.

Men la oss si jeg skulle velge, hadde jeg styrt unna noe som jeg vet enhver pers hadde blitt satt ut av. Liker rytmer, så litt salsa, r&b, osv hadde vært gøy, innimellom med litt Henry Mancini, osv, så de eldre oxo kan svinge seg.

Men jeg nekter å høre dansebandsmusikk asså!

Who's with me?

Endret av M.P
Skrevet
ække blitt fridd til, men er jeg gjest forstår jeg brudeparet om de har annen smak en meg så klart.

Men la oss si jeg skulle velge, hadde jeg styrt unna noe som jeg vet enhver pers hadde blitt satt ut av. Liker rytmer, så litt salsa, r&b, osv hadde vært gøy, innimellom med litt Henry Mancini, osv, så de eldre oxo kan svinge seg.

Men jeg nekter å høre dansebandsmusikk asså!

Who's with me?

Er forsåvidt enig med deg. Kan svært gjerne styre unna dansebandmusikk, men både mannens og min familie kommer fra familier som er svært så glad i å danse til Ole Ivars og andre tragiske danseband. Derfor syns vi det er naturlig å ta med en 5-6 låter av denne typen også, slik at de får rykka litt i dansefoten. Gjestene skal jo tross alt også kose seg :)

Skrevet
Jeg kommer ikke over bryllup hvor de nygifte svinger seg elegant og konsentrert over dansegulvet, som deres første vals som rette ekte folk, så følger forlovere og foreldere.  Vi andre siger på og det er en fin 1. vals.

Rett etter denne...så spiller bandet 

tja,,,,Fugledansen

Sett på lyd for de som ikke husker låta

http://www.whydidthechickencrosstheroad.co...icken-dance.htm

Jeg ville bare slå meg i panna å si; 'nerd, dette er ikke bra, skjønner du?'

Alle gikk av gulvet, lette etter en plass å gjemme seg...

Åssen løser folk greia med  musikk til festen??

DJ?

Orkester? Boom Box?

Vi ville gjerne ha live musikk til vårt bryllup. Vi er glade i musikk begge to, og ville legge litt mer i det enn et forferdelig enmannsorkester...Budsjettet holdt ikke til et helt band, som koster mellom 10000-15000kr, så vi ble anbefalt to karer på gitar. (6-7000kr). Jeg var litt skeptisk til om dette ville bli noe trøkk i, men dette rocka!!

Vi hadde foreldre og tanter og onkler, ellers var det folk i vår aldersgruppe. De spilte en del musikk som "alle" kan svinge seg etter. Etter pausen begynte de å spille låter av AC/DC, Pink Floyd, Whitesnake osv. De hadde fått nyss om at dette er noen av våre favorittgrupper! :ler: Knallbra! De prøvde seg på ei låt av Dream Theater, bare for å glede bruden, men de måtte gi seg etter introen...

Uansett bra forsøk og ellers meget vellykket!

:klappe::klappe::klappe:

milla

Skrevet

Det var ganske katastrofale låtvalg må jeg si. :ler: Men de har nok ønsket seg det da?... Da vi var i min brors bryllup var det live band (kompisene hans), og det var utrolig bra! De spilte ikke akkurat Ole Ivars, men sånt som både unge og gamle kan like. Type Elvis, Beatles, Carpenters... Lett å danse til, men ikke fugledansen nei.

Tenk å spille "Nei så tjukk du er blitt"!! Tror jeg hadde ledd meg ihjel altså. :legrine:

Har vært i bryllup hvor bryllupsvalsen var pan versjonen av sangen "Our love will go on" med Celine Dion. Kan si det var en del av oss som syntes det var et merkelig valg ja. Men vi har alle forskjellig smak, og sånn skal det jo være! :)

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet
Who's with me?

I am! Hos oss blir det band som spiller bossanova, samt litt Sinatra, Warwick osv.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor så mange ender opp med danskebåt-musikk..

Skrevet
Vi ville gjerne ha live musikk til vårt bryllup. Vi er glade i musikk begge to, og ville legge litt mer i det enn et forferdelig enmannsorkester...Budsjettet holdt ikke til et helt band, som koster mellom 10000-15000kr, så vi ble anbefalt to karer på gitar. (6-7000kr). Jeg var litt skeptisk til om dette ville bli noe trøkk i, men dette rocka!!

Vi hadde foreldre og tanter og onkler, ellers var det folk i vår aldersgruppe. De spilte en del musikk som "alle" kan svinge seg etter. Etter pausen begynte de å spille låter av AC/DC, Pink Floyd, Whitesnake osv. De hadde fått nyss om at dette er noen av våre favorittgrupper!  :ler:  Knallbra! De prøvde seg på ei låt av Dream Theater, bare for å glede bruden, men de måtte gi seg etter introen...

Uansett bra forsøk og ellers meget vellykket! 

:klappe:  :klappe:  :klappe: 

milla

Dette hørtes knallbra ut. Hvor fikk dere tak i disse?

Er enda en stund til vi gifter oss. Men vi liker ikke danbandmusikk noen av oss, og det bør være mulig å få god steming uten det. Jeg NEKTER å høre "gullbruna øgon" i mitt bryllup. Er tross alt jeg som gifter meg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet
Dette hørtes knallbra ut. Hvor fikk dere tak i disse?

Er enda en stund til vi gifter oss. Men vi liker ikke danbandmusikk noen av oss, og det bør være mulig å få god steming uten det. Jeg NEKTER å høre "gullbruna øgon" i mitt bryllup. Er tross alt jeg som gifter meg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vel, det VAR knallbra! Flere av gjestene våre går også i bryllupsplaner og 2 av dem har ringt meg for å få tlfnr. deres.

Vi giftet oss i Stavanger og de gutta her holder nok til i samme område. Aner jo ikke hvor i landet du holder til da...

Når vi skulle velge musikk så tenkte vi at en spilleliste med bare musikk vi "digger" blir nok litt sært en hel kveld. (AC/DC, Dream Theater, Marillion, Black Sabbath osv passer jo ikke i alle anledninger...) Det er jo tross alt et bryllup, og for oss var det viktig å finne noen som kunne spille musikk alle kunne like. Det eneste som var viktig for meg var at jeg ikke ble sittende å tenke "å nei!!! ikke den låta!!". Vi overlot til bandet å plukke ut allsidig musikk og de gjorde en god jobb med det. Kan huske at de spilte låter som ikke jeg ville ha valgt, men folk danset og sang med så det var jo vellykket. Det var ikke før etter pausen de dro på med litt mer rocka låter. Da var folk "så godt i gang" at alle var med! Bruden rocka så tiaraen flagra på hodet! :ler::ler::ler:

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

var jeg som skre innlegget over¨.

milla

Skrevet

FUGLEDANSEN! Uæææææ :redd:

Da hadde jeg løpt ja!

:ler:

Gjest BagLady
Skrevet
FUGLEDANSEN! Uæææææ :redd:

Da hadde jeg løpt ja!

:ler:

Jeg hadde også løpt. Ut på dansegolvet :ler:

Skrevet

Vi hadde et band som spilte Paddypunk(inspirert av Irsk folkemusikk - bare råere og kjappere). Har aldri sett sånt liv på et dansegulv, selv de som aldri danser heiv seg utpå. I andre settet var bandet sterkt prega av fri flyt av øl, da tok det helt av - utrolig artig.

Stemninga da vi hadde godt gjennomtenkt og nøye sammensatt spilleliste mellom bandet sine sett kunne ikke måle seg med det de dro i gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...