Gå til innhold

Bikinilinje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd både barbering og voksing av bikinilinja, men ingen av delene funker særlig bra for meg pga de berømte røde prikkene.

Voksing var bra første gangen, men etter den ble det bare verre og verre for hver gang. Noen som har prøvd epilator der nede eller som har noen andre tips?

Nå er det snakk om bare bikinilinja, ikke "hele greia".

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns maskin fungerer best på bikinilinja - får ikke prikker av det.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker epilator på bikinilinja og delvis på venusberget. Får ikke røde prikker.

Nå skal det sies at jeg ikke får det av barbering heller da

Gjest allium
Skrevet

Laser. Har kostet ca. 4000 så langt, men nå er jeg hårfri, og det var verd hver krone.

Gjest Gjesta
Skrevet
Laser.  Har kostet ca. 4000 så langt, men nå er jeg hårfri, og det var verd hver krone.

Er ikke det fryktelig smertefullt??

Gjest allium
Skrevet
Er ikke det fryktelig smertefullt??

Jeg vil ikke si "fryktelig". Jeg pleier å si at jeg skrek ikke...

Første gangen var verst, deretter gikk det bedre. Men uansett var det helt til å holde ut.

Gjest allium
Skrevet
*måtte blitt lagt i narkose* :sjenert:

Næsj... har ikke du født, da? Jeg brukte pusteøvelsene, og det tok ikke en halvtime engang.

Sist jeg var hos tannlegen fikk jeg forresten lystgass. Det var kult.

Gjest Gjesta
Skrevet

Å føde er konstruktivt, man jobber selv og får en baby... stooor forskjell!! :ler:

Å ligge stille mens noen gjør vondt på meg fikser jeg ikke.......

Gjest allium
Skrevet
Å føde er konstruktivt, man jobber selv og får en baby... stooor forskjell!! :ler:

Å ligge stille mens noen gjør vondt på meg fikser jeg ikke.......

Men å føde er mye vondere også.

Seriøst: Det er som sagt helt til å holde ut.

Skrevet

Ang. bikinilinjen: jeg har samme problem som deg, men fant en løsning:

Jeg bruker en krem som skal være på i 6-10 minutter for så å skylles av. Alle hårene blir ikke borte, men mesteparten. Dessuten slipper jeg de røde prikkene (som dessuten klør!)

Skrevet

Enig med gjest over. Jeg sliter med røde prikker neste uansett hva jeg gjør, men får overlegent best resultat av Veet hårfjerningskrem.

Skrevet

Dere som får røde prikker, dere shaver ikke tilfeldigvis mot hårveksten?

Når en barberer seg - fitte, legger eller ansikt så er det viktig å barbere med hårene. Å ta en dusj først er heller ingen dum ide. En annen ting som fungerer er å ta litt aloe vera sammen med barberkrem (for dere bruker vel barberkrem?)

Skrevet

Når en barberer seg - fitte, legger eller ansikt så er det viktig å barbere med hårene.

Er det bare jeg som ikke får barbert bort hårene helt da?

Skrevet

Neida... Du er garantert ikke alene om det. Når jeg har forsøkt meg på barbering, har jeg først barbert med hårene og fått bort det meste. Så har jeg tatt den lille resten MOT hårene. Noen annen utvei finnes vel ikke?

Har alltid brukt nytt barberblad og barberskum. Men intet nytter... :sur:

Gjest allium
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Svaret ovenfor er ganske dumt - som om man ikke har prøvd alle de rådene... Var det så enkelt, hadde jeg vel aldri spandert 4000 på laserbehandling.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan godt betale 4000 men jeg orker ikke laser.....

Skrevet

Når en barberer seg - fitte, legger eller ansikt så er det viktig å barbere med hårene. Å ta en dusj først er heller ingen dum ide. En annen ting som fungerer er å ta litt aloe vera sammen med barberkrem (for dere bruker vel barberkrem?)

Ja, barberer mot hårveksten (legger er ikke så farlig, men intimbarbering blir jo ikke glatt i det hele tatt, hvis man barberer med hårene)

intimbarbering, barerer jeg først med hårene så mot.

Gjør det under dusjen, og jeg bruker ikke barbergele, jeg bruker intimvask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...