Gå til innhold

Hva er deres "krisemat"?


Gjest LilSweetie

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie

Lurte på hva deres "krisemat" er? Når den opprinnelige planen gikk i vasken av en eller annen grunn, man ikke har noe særlig mat i huset, man må spise noe i hui og hast osv. (Regner med at det varierer veldig hvor ofte man har en sånn situasjon ;) ).

Min vanligste redning er pasta, enten bare pasta med ost, litt pesto hvis jeg har det stående eller med en superenkel saus av boksetomater og et par grønnsaker. Innimellom blir det også frossen fiskegrateng.

Hva med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

jeg synes nudler er greit og fiskepinner smaker egentlig godt uten tilbehør også, kan bare ta litt agurk og toumat ved siden av. Eller speilegg er også brukanes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toast eller brødskiver med skinke og ost. Det er stort sett ting jeg har i huset.

Ellers har jeg som regel et par karbonader og noen andre "rester" i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med pesto og soltørkede tomater. Det har vi stort sett alltid tilgjengelig, det er enkelt og det smaker kjempegodt! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett i alle varianter. Har alltid egg i huset, og hiver oppi det jeg ellers måtte ha i kjøleskapet. Og gjerne litt trøffelolje på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir det en suppepose, det har jeg alltid liggendes, eller makaroni med ost og ketsjup, evt potetmos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med en enkel saus, omelett, varme opp rester av gryteretter fra fryseren eller bestille mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltidnoen pakker med nudler liggende i skapet. Av og til har jeg litt grønnskaer til, men som oftest bare nudlene i noe av kraften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pitapizza, suppe, nudler, pasta, karbonader, kjøttoller, potetmos, snitsler, omelett, slike ting. har alltids noe i skapet eller fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eggerøre som oftes. Eller så har vi alltid en boks stående med ett eller annet enkelt å varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir oftest ostesmørbrød, nudler eller omelett. Eller rester fra dagen før.

Men dersom jeg har melk, kan jeg fint lage grøt eller pannekaker også. Funker kanskje ikke like greit dersom jeg må spise i huj og hast, men.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med ketcup, gjerne med ost i tillegg, det har vi alltid.. Ellers ligger verdens beste burgersjappe en sving unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...