Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 det lukter så vondt av med der nede. sur fisk rett og slett. hvordan får jeg det vekk? jeg tror ikke det er sopp. for det klør ikke. lukter bare dritt. kan jeg kjøpe noe på apoteket uten resept som får det vekk?????
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Du må til legen og få en tablettkur. Husker ikke i farten hva det er du har, men en form for betennelse.
ashera Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Du må til legen og få en tablettkur. Husker ikke i farten hva det er du har, men en form for betennelse. ← Bakteriell vaginose? En ubalanse i skjedens bakterieflora. Gå til legen, du.
La Luna Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Som det blir sagt over her, det er nok bakteriell vaginose. Ring legen i morra.
Gjest trådstart Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 men hvis det er bakteriel vaginose så har dem jo noen sånne tablettkurer på apoteket helt reseptfritt. kan jeg ikke bruke dem da????
La Luna Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Er du sikker på at det er mot bakteriell vaginose? Jeg har alltid hørt at man må ha resept, og det måtte jeg også ha da jeg fikk det.
Malama Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Om du er HELT SIKKER på at det er BV, og helt sikker på at de er mot BV, så kan du sikkert det. Men, du skriver inn her og lurer på hva det er som feiler deg. Selv om det definitivt høres ut som BV, så kan vi ikke stille diagnose over nett. Derfor oppfordrer alle deg til å ta en tur til legen. Og det rådet bør du ta.
Leo Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Er du sikker på at det er mot bakteriell vaginose? Jeg har alltid hørt at man må ha resept, og det måtte jeg også ha da jeg fikk det. ← Jeg måtte også til legen og få resept da jeg hadde det, men jeg skal ikke påstå at praksisen ikke er endret siden den gang. Uansett er ingen av oss leger og alle slike ting kan være greit å få undersøkt skikkelig før man evt. starter behandling. Nå mener jeg ikke at man trenger å gå til legen hver gang man f.eks. har soppinfeksjon for har man hatt det ørten ganger, så vet man hva det er, men første gangen kan det være lurt å få fastslått at det virkelig er soppinfeksjon og ikke noe annet.
Gjest trådst. Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Om du er HELT SIKKER på at det er BV, og helt sikker på at de er mot BV, så kan du sikkert det. Men, du skriver inn her og lurer på hva det er som feiler deg. Selv om det definitivt høres ut som BV, så kan vi ikke stille diagnose over nett. Derfor oppfordrer alle deg til å ta en tur til legen. Og det rådet bør du ta. ← ja jeg burde nok det. har hatt BV før. minnet ganske mye om dette. hvertfall av lukta. har kommet helt plutselig. ingen ny sexpartner eller noe. skader jo ikke å prøve den fra apoteket. den oppretter jo bare ph-balangsen.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 men hvis det er bakteriel vaginose så har dem jo noen sånne tablettkurer på apoteket helt reseptfritt. kan jeg ikke bruke dem da???? ← Nope, du må til legen for å få en kur mot BV. Det skader jo sikkert ikke å prøve melkesyrekapsler eller lignende, men personlig ville jeg iallefall ha gått til legen slik at jeg kunne bli kvitt de greiene først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Kommer vel litt an på hvor mye i ubalanse bakteriefloraen din er egentlig. Jeg var hos lege med samme symptomer, men legen kunne ikke se hverken soppsporer eller annet i mikroskopet og testene gjorde ikke utslag på BV heller. Han ville ikke gi meg Flagyl (tabelettkur) da siden ubalansen ikke var så stor. Han anbefalte faktisk å skylle skjeden i en blanding av eddik og vann (1 del eddik og 3 deler vann) 2-3 ganger om dagen en ukes tid eller å bruke Ecovag (ikke Vivag) stikkpiller for å se om det gikk over uten Flagyl. Ville kanskje prøvd Ecovag i 12 dager før jeg gikk til legen. Fungerte fint på meg iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Har du spist reker? Jeg lukter reke-skjøyta i flere dager etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå