Gå til innhold

Hva er det med leger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har lenge slitt med vondt i magen og diaré etter måltider, men i det siste har det bare blitt verre og verre. Han blir skikkelig dårlig etter måltider, og vi har prøvd å kutte ut en og en matsort for å prøve å finne ut av det selv. kjøttdeig skjærer seg alltid, men ellers er det vanskelig å finne ut av. han var sengeliggende i flere dager her, hadde så vondt i magen. så jeg sendte han til legen. legen tok noen blodprøver, men fant ingenting på de blodprøvene, så da var det ingenting mere han kunne gjøre. Hallo!?!?! mannen sliter jo... jeg blir så forbanna, selv hadde jeg m.e. og har kjempa mot legesystemet i månedsvis. de fant jo ingenting på prøvene, så de sa at jeg var frisk. selv om jeg knapt kunne stå på beina i en periode på 8 mnd.

ikke bra dette her :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville insistert på at de undersøkte til de fant ut hva det var. Diaré kan være symptom på alt fra "ingenting" til noe mer alvorlig (to i sambos familie hadde diaré i lange tider som viste seg å være pga kreft).

Skrevet

opplever også at når leger er usikre eller ikke ser noe på prøver så er det liksom ikke noe farlig..

MEn de sjanser faktisk med liv!!!!!!!!!!!!1

Kom dere til lege å stå på krava deres hvis det ikke gir seg.

Jeg har selv måtte bedt om røntgen et par ganger for å bevise legen at det ikke var noe muskel vondt, men faktisk brist og prolaps!

Skrevet
kjøttdeig skjærer seg alltid, men ellers er det vanskelig å finne ut av. han var sengeliggende i flere dager her, hadde så vondt i magen. så jeg sendte han til legen. legen tok noen blodprøver, men fant ingenting på de blodprøvene, så da var det ingenting mere han kunne gjøre.

Hva mente du med "kjøttdeig skjærer seg alltid"?

Joda, det er mer man kan gjøre, det gjelder bare å få legene til å innse det samme. Mamma har kjempet en lignende kamp for sine problemer(cøliaki, melkeallergi, pluss tåler ikke smaksforsterkeren glutamat, også kalt E621); blodprøvene er negative og da er det ingenting som feiler henne.

Kanskje jeg tenker tanken bare fordi jeg, mamma og mormor har det selv, men kan det være cøliaki, altså glutenallergi?

Skrevet

Hvorfor skal det alltid være en kamp hvis ikke svaret er der rett foran nesa på legen? Hvorfor skal det alltid bli en kamp for pasienten da??

kjøttdeig skjærer seg alltid; det går rett ut igjen... vet ikke ang gluten, for han kutta ut det i en periode, men sleit fortsatt...

Skrevet

Hm, rart. :forvirret: Irritabel tarm?

Synes det virker litt rart at fordøyelsesproblemer kan "snappes opp" i blodet, egentlig. Jeg synes det virker mye mer logisk at man undersøker tarmene, for det er jo der problemet ligger.

Gjest BagLady
Skrevet

Ja, jeg ville krevd gastroskopi og/eller koloskopi. Det er mye som kan være galt som ikke vises på blodprøver.

Skrevet

Kom forresten på noe; Mamma spiser ikke vanlig kjøttdeig, men husker ikke om det er gluten eller melk i. Så kanskje det er derfor kjøttdeigen alltid går rett ut igjen? Eller, kanskje ikke, da burde man vel merket litt forbedring da man kuttet ut gluten ... :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...