Gjest UÆÆH Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 HJELP!? igår når jeg shavet meg nedentil kom det masse og da mener jeg MASSE røde prikker hva skal jeg gjøre for å få de bort? det er ekkelt å ha de der.. og jeg kan ikke ha de der skal hjem til en gutt idag.. en nesten kjærste.. og.. jeg sier ikke at det skal skje noe idag.. men i løpet av uken er det nok muligheter for at det blir litt hett.. JEG KAN IKKE HA PRIKKENE noen som har erfaring med dette, noen tips? funker det med sånne kjerringråd som man dar på kviser\vorter osv.. poteter,bananskall?` MÅ FÅ DET BOOOOORT!! Klem<3
Amalie_85 Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Jeg bruker vibrator rens som man får kjøpt på kondomeriet. Det er sånn blå guffe. Renser visst. Og det har fungert veldig fint for meg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Jeg bruker vibrator rens som man får kjøpt på kondomeriet. Det er sånn blå guffe. Renser visst. Og det har fungert veldig fint for meg. ← Hvor mye kostet denne? <3
Amalie_85 Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Å det husker jeg ikke helt. Skal se om jeg finner link til den nå jeg......
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Hvor mye kostet denne? <3 ← 69 kr på kondomeriets nettshop i hvertfall høres ut som at denne er et godt alternativ for fjerning av røde prikker har ikke prøvd selv men vurderer nå om jeg skal kjøpe en
Amalie_85 Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 http://kondomeriet.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1229 Der er den.... Bare 69kr. Men skal brukes rett etter at du har barbert deg. Jeg kan jo ikke love at det hjelper for deg da.....
minienthe Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 helt normalt å få sånne prikker hvis du ike er vant til å barbere deg eller hvis du barberer mot hårene. prøv å smør på litt balsam før du barberer, skyll godt etterpå og smør inn med en god uparfymert bodylotion etterpå. hjalp for meg ihvertfall
loffen Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Jeg knabbet after shave lotion av mannen min. Den er fra nivea. (Hvit flaske.) Bruker den etter barbering, og prikkene uteblir!
Malama Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 De forsvinner jo, og det er ikke kviser sånnsett, det kommer av irritasjon ved barbering. Og det meste du kan gjøre for å hindre at de kommer gjøres rett etter barbering, ikke dagn etter, når de har dukket opp.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 De går bort fortere enn du aner. La det få ro, skyll med litt kaldt vann, smør deg inne med en god lotion/fuktighetskrem!!
Gjest Virvel Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Når skaden alt er skjedd er det aller beste å la huden være helt i fred. Jeg har prøvd alle tips som alt er nevnt her pluss et par til, og jeg får disse prikkene uansett. Nå vokser jeg bikinilinjen i stedet, det går bra (og holder seg glatt uendelig mye lenger).
Amalie_85 Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Når skaden alt er skjedd er det aller beste å la huden være helt i fred. Jeg har prøvd alle tips som alt er nevnt her pluss et par til, og jeg får disse prikkene uansett. Nå vokser jeg bikinilinjen i stedet, det går bra (og holder seg glatt uendelig mye lenger). ← Dette jeg mener med at det ikke passer for alle. Så det er lurt å prøve å finne det som passer for deg.
Tiger Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 Du kan prøve med litt Aloe Vera-gele etter barbering neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 Vibrator-rens/desinfeksjonsmiddel funker glimrende, siden det faktisk er bakterier som er årsaken til de røde prikkene, pga at en får små sår i huden av barberingen. Det hjelper vel ikke deg siden skaden allerede har skjedd, men, til en annen gang
Gjest Tweek Skrevet 8. august 2006 #16 Skrevet 8. august 2006 Jeg bruker et tips som jeg fikk her på kvinneguiden faktisk! barber først med hårene, så mot hårene (blir jo ikke glatt hvis du ikke barberer mot) Men ikke barber i hastverk, da blir det sjeldent bra! jeg pleier å bruke intivvasken som "barbergele", og det funker veldig fint! når jeg er ferdig med å dsje klapper jeg forsiktig med hånkleet, og klapper på zink-salve (natusan sin), bruker ikke mye siden huden blir litt hvit, hehe.. Så venter jeg litt med å ta påå undertøy (går naken, eller med slakk bukse) Så blir det så fint!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #17 Skrevet 8. august 2006 Neste gang: Forsøk å bruk en helt ny høvel eller en som er ren og skarp, når høvlene er gamle eller har såpe- og hårrester, oppstår det lettere sår som du beskriver. Det er også viktig å bruke så eller barberkrem for jevnest mulig barbering. Når skaden først er oppstått, rens godt med vanlig sårrensemiddel, klorhexidin tar knekken på de fleste bakterier og stopper små blødninger umiddelbart. Bruk romslig undertøy som lufter godt og ikke strammer, bomull er mye bedre enn polester, bomullboxer er supert! Skjørt er å anbefale, unngå trange jeans, da sårene trenger mye oksygen og luft for å gro raskere. Jeg vil anta at disse småsårene vil være borte ila få dager, ønsker bedre lykke neste gang!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå