Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg skal opp nå og få tak i attest på at jeg har jobbet i barnehagen. Begynner å savne den jobben litt, og lurte på om jeg er en frekkas hvis jeg spør om de kanskje trenger hjelp der? At de tenker sånn "Hei, jeg skal ut og søke jobb og trenger deg som referanse, men hvis ikke jeg får noe, kan jeg komme tilbake i denne slumjobben her?" Jeg tror jeg tar jobber litt for personlig. Grøssegru.
*Enigma* Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Jeg ville ikke tatt det ille opp. Ville heller tenkt som så at du tydeligvis trivdes såpass godt at du ønsket å jobbe der hvis det var noe ledig. At du ber om attest når du skal søke jobb er jo helt normalt, og viser jo bare at du ikke satser alt på barnehagen. Det er jo slett ikke sikkert de har noe ledig til deg.
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Klart ikke det! Bare positivt at du spør:)
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Bare å spørre det, langt fra frekt gjorde det samme selv her, spurte på gamlejobben, og jeg fikk jobbe litt mer der. Ikke noe galt i det
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Ok! Husk jeg er helt ny innen jobbsøking utenfor aetat, så jeg kommer nok til å spørre endel her :-) Sånn som "hvor ligger manpower i kristiansand?" For jeg skal innder en tur og tenkte jeg. Desperat ettter jobb
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Du må bare spørre i vei. Jeg har god erfaring både som vanlig ansatt og nå som flere år som leder. Jeg har vært på mange intervjuer, samt intervjuet mange. Jeg deler gjerne min erfaring med deg. Når det gjelder manpower i Kristiansand så er jeg nok dessverre ikke så godt kjent der:) Men det søker du raskt opp! Lykke til! - Og spør hvis det er noe.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Så fint! Du må bare dele ja :-D Jeg blir henta av faren min 1 og skal opp og spørre da (han er rektor på skolen som deler bygg med bhg) Utrolig svinefrekke folk kan bli! Jeg spurte den nye barnehagen hvor den gamle var flyttet, og de sa ****. Aah der min far er rektor ja, sier jeg. "ja da kan du jo få pappa til å spørre deg om jobb" Pføy! Det klarer jeg da selv, det var bare høyttenking! Og jeg som gav hennes sønn fart på ronsene/huskene hva nå enn de kalles!
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Så fint! Du må bare dele ja :-D Jeg blir henta av faren min 1 og skal opp og spørre da (han er rektor på skolen som deler bygg med bhg) Utrolig svinefrekke folk kan bli! Jeg spurte den nye barnehagen hvor den gamle var flyttet, og de sa ****. Aah der min far er rektor ja, sier jeg. "ja da kan du jo få pappa til å spørre deg om jobb" Pføy! Det klarer jeg da selv, det var bare høyttenking! Og jeg som gav hennes sønn fart på ronsene/huskene hva nå enn de kalles! ← Er det mulig? Jaja.. Folk er rare! Du må ha masse lykke til! La oss høre hvordan det går da. Jeg reiser på hytta i ettermiddag men er tilbake om to dager:)
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 (endret) jepp, jeg skriver nok her rett etterpå! Jeg må da på KG må vite :-D Takketakk! Endret 7. august 2006 av Towelie
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 E e no barnehagevikar no sjø Hun sa ja med en gang! Vet det ikke er noen stor jobb, og de har andre vikarer, men det er jo en fin start! :D
Samantha Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Så bra då! Det var fort gjort Gratulerer med jobb!
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Så utrolig bra!! Gratulerer så mye Ble glad jeg nå!
liv Skrevet 7. august 2006 #14 Skrevet 7. august 2006 Det er bra! Men kontakt gjerne flere barnehager! (og kanskje sfo på skolen?) For det å være vikar er veldig ustabilt!
La Luna Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 I kommunen her jeg bor kan du melde deg på vikarlister for alle skolene/barnehagene/sfo'ene i hele kommunen. Sånn hvis du er interessert er kanskje det no å sjekke ut
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #16 Skrevet 7. august 2006 Takktakk :-D Ja jeg er forberedt på at ikke det blir noe med en gang, men likevel er det flottings å få et JA med en gang :D Etter jeg hadde skrevet her og var på tur til byen, ringte de, og spurte om de skulle sette meg på som assistent på lærervikar og! Ja sa jeg! Så enda større sjanse ;-D Har satt meg opp på ALLE barnehagene nå ja, og nå mailet jeg nettoppbarnehagedama på NAV jobbservice og spurte om ditten og datten. Håper hun svarer, for nå blir jeg gira på å jobbe i barnehage! Så slipper jeg å være så voksen og stiv i jobb og tjohei! Det er også en stilling ledig på Din Sko på senteret, så den skriver jeg søknad til i kveld. Towelie skal IKKE bo hjemme til hun er 50
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Søknaden min er bare på 5 linjer! Urk! Hva kan jeg skrive, jeg har fulgt denne lista: Henvisning til hvor du har sett stillingen og at du søker på stillingen. Nå-situasjonen din i livet. Utdannelse. Erfaring. Hvorfor du søker stillingen. Personlig interesser (Kan eventuelt tas med i CV). Referanser (Kan eventuelt tas med i CV). Kontakt meg på tlf ved spørsmål. Hilsen. Vedlegg. Og det er altså 5 linjer ned til Referanser. Fyllt ut så godt jeg kan. Denne kan forresten brukes på både bikbok og dinsko :-D Begge har plakater i døra og søknaden kunne vært skrevet på begge jobbene så. Tjuho! Jeg er overgira, jeg vil det skal bli i morra NÅ så jeg kan ta turen ut!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #18 Skrevet 7. august 2006 Hva med studier da? Eller har du ikke noe ambisjoner utover det å jobbe i barnehage?
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #19 Skrevet 7. august 2006 Jo, men ikke innen den retningen. Det er som en ser i disse såpeoperaene, at barnet lever ut foreldrenes drøm. De vil gjerne jeg skal sitte inne bak en svett pc og bedrive photoshop, men jeg vil helst jobbe i en butikk hvor jeg kan være sosial. En skal jo trives i jobben sin.
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #20 Skrevet 7. august 2006 Ja, butikk eller barnehage mente jeg. Det jeg snakket om nå var jo skobutikk, så jo jeg søker jo på annet enn barnehage. Men det er det jeg vil mest, og det er jo lov
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå