Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at en bokbutikk (husker ikke hvilken, kanskje det er flere?) tar imot brukte skolebøker og at man får litt penger for det.

Gjelder det tilbudet ennå, eller var det bare rett etter skoleslutt? Hvor lenge varer det, hvis det ikke er ferdig?

Har mest lyst til å selge de til noen som skal gå samme linje som jeg gikk, til høsten... Men så snakker noen om at de må kjøpe helt nye bøker.

Trodde det bare var de som starter på Grunnkurs som må ha nye bøker pga ny læreplan jeg. Ikke VK1 og VK2.

Noen som vet noe om dette? :klø:

Finnes det forresten et nettsted hvor man kan annonsere?

På forhånd; takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Norli tar i mot brukte skolebøker, men du får ikke særlig mye igjen for dem, da jeg gikk på vgs var regelen at du får igjen ca 1/3 av ny pris, forutsatt at bøkene er pent brukt. Hvis du selger dem privat får du mer for dem. Du sier ikke noe om hvor du bor, men i Oslo er det jo et kjempestort bokmarked i Universitetsgata/Karl Johan hvert år den første uken etter skolestart. Lag deg en liten plakat, så slipper du å skrike så høyt... ;)

Her kan du også selge bøkene dine, eller (kanskje det enkleste?) heng opp en lapp på skolen.

Endret av Virvel
Skrevet

Jeg var på Norli rett etter skoleslutt og skulle selge GK-bøkene mine... Men da fikk jeg høre at de ikke tok de i mot (nye bøker, nesten ikke brukt). Det er jo rart, for jeg kjøpte de jo der..

Gjest BagLady
Skrevet
Jeg var på Norli rett etter skoleslutt og skulle selge GK-bøkene mine... Men da fikk jeg høre at de ikke tok de i mot (nye bøker, nesten ikke brukt). Det er jo rart, for jeg kjøpte de jo der..

Kanskje det kommer en ny utgave?

Skrevet

Jeg vet en del bokhandler ikke kjøper brukte skolebøker før siste uken før skolestart om høsten. De vil vente på oppdaterte pensumlister fra lærerne/skolene. Neste uke kan du ha bedre sjanse, men ring rundt og hør først hvilke bøker de kjøper inn.

Skrevet
Kanskje det kommer en ny utgave?

Nei, mine er nyest, kom samme året.

Skrevet

^De som starter på Grunnkurs om noen uker går etter nye læreplaner, altså nye bøker. Du hadde sikkert fått solgt bøkene dine om de var fra VK1 eller VK2.

Skrevet

i lillestrøm selger i hvertfall bok og media brukte skolebøker. jeg har alltid solgt der, for de har tatt minst for å selge dem.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_pernille_*
Skrevet

Heii er det noen som vet om man fortsatt kan selge skolebøkene på noli i oslo?? eller er det for sent??

Gjest Snart 42
Skrevet
^De som starter på Grunnkurs om noen uker går etter nye læreplaner, altså nye bøker. Du hadde sikkert fått solgt bøkene dine om de var fra VK1 eller VK2.

VG1 og VG2 får gratis bøker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...