Montezuma Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Heisann ! Vi er fortsatt på jakt etter bryllupslokaler til min venninnes bryllup. Ønsker å høre fra dere som kjenner til de to stedene jeg nevner under, samt tips om andre plasser. Titter litt på Maridalen kapell og lokalene som ligger ved siden av, og imorgen skal Oskarsborg og Drøbak kirke tas i nærmere øyensyn. Det ideelle hadde vært et lokale som - Tar opptil 40-50 gjester - Man kan ta med mat og/eller drikke - Har overnattingsplass i nærheten - Har en koselig kirke ikke altfor langt vekk (ikke for stor eller stygg ) Det haster litt nå...........
*Emma* Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 (endret) Jeg syns det er helt nyyyyydelig på Refsnes Gods (på Jeløya i Moss). Da kan man gifte seg i Moss kirke. (Ja ja jeg vet folk tror det stinker i Moss men det gjør det faktisk ikke lengere. Og gågata - hvor kirken ligger er kjempe koselig med brostein og masse blomsteretc etc.) Refsnes Gods Moss kirke Endret 7. august 2006 av *Emma*
*Emma* Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Åååå nå så jeg at det sto dere ville ta med mat.....det får dere ikke på Refsnes Gods...
MarianneHR Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Hvis dere tenker på Drøbak kirke, er det et selskapslokale som heter Folkvang som ligger mellom Drøbak og E6 - det kan kanskje være aktuelt. Bare søk i gule sider på "selskapslokaler frogn", så kommer det opp.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg syns det er helt nyyyyydelig på Refsnes Gods (på Jeløya i Moss). Da kan man gifte seg i Moss kirke. (Ja ja jeg vet folk tror det stinker i Moss men det gjør det faktisk ikke lengere. Og gågata - hvor kirken ligger er kjempe koselig med brostein og masse blomsteretc etc.) Refsnes Gods Moss kirke ← Takker for tips, men moss og godset er helt uaktuelt....... har litt FOR god kjennskap til disse stedene!
Marcia Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Takker for tips, men moss og godset er helt uaktuelt....... har litt FOR god kjennskap til disse stedene! ← Kan jeg spørre hvorfor? Er ikke Refsnes Gods noe bra, eller er det mer at du er lei av Moss og omegn hvis du har vært der mye? Leker litt med tanken på å ha en eventuell bryllupsfest der, men blir litt skeptisk hvis folk som kjenner stedet godt (som jeg fikk inntrykk av at du gjorde?) ikke mener at det er noe særlig.
*Emma* Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Kan jeg spørre hvorfor? Er ikke Refsnes Gods noe bra, eller er det mer at du er lei av Moss og omegn hvis du har vært der mye? Leker litt med tanken på å ha en eventuell bryllupsfest der, men blir litt skeptisk hvis folk som kjenner stedet godt (som jeg fikk inntrykk av at du gjorde?) ikke mener at det er noe særlig. ← Moren min var i bryllup der for noen år siden og sa at det var helt nyyyydelig
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Kan jeg spørre hvorfor? Er ikke Refsnes Gods noe bra, eller er det mer at du er lei av Moss og omegn hvis du har vært der mye? Leker litt med tanken på å ha en eventuell bryllupsfest der, men blir litt skeptisk hvis folk som kjenner stedet godt (som jeg fikk inntrykk av at du gjorde?) ikke mener at det er noe særlig. ← Moss kirke: Midt i gågaten, en del av byens løse fugler henger i tillegg rundt kirkeparken. Refsnes Gods: Har alltid vært fantastisk på bryllup!!! MEN pga personalpolitikk, innsparinger osv. har de fleste som var flinke, erfarne, kjent på stedet og gode på bryllup, sluttet, deriblant den fabelaktige restaurantsjefen. Det er kun 2-3 GODE igjen, utover det er det mye unge, xtrahjelper mm. Det går ikke akkurat på skinner der lenger..... Men utenforstående kan muligens fortsatt få en god opplevelse der. men ikke vi!
Marcia Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Takk for svaret! Veldig greit å høre fra noen som faktisk kjenner stedene "fra innsiden".
*Emma* Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Moss kirke: Midt i gågaten, en del av byens løse fugler henger i tillegg rundt kirkeparken. Dem har aldri jeg sett noe til på dagtid ihvetrfall.... Enig i at det er greit å høre både postive og negative ting - samtidig sier hun jo at folk som ikke kjente de som var der før kan få en super opplevelse nå også. Men for all del...det kan godt ha tapt seg...
juni Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Smaalenene Hotell i Askim! De har verdens beste mat, lite nyoppusset hotell, perfekt til bryllup, og Askim kirke ligger helt fantastisk til og vi hadde en super prest.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Både vært i dåp og bryllup på Refsnes Gods de senere år (i år og i fjor) og er strååååålende fornøyd!
Snippa Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 I fare for å spore litt av her, men jeg syne sdet ble så fryktelig negativt om Moss og Refsnes her, og det er første gang jeg har hørt det,...Jeg har en venninde som bor rett ved Refsnes, så der har jeg vært en del. Jeg har også vært der i bryllup de senere år, og synes det er kjempeflott. Enig med emma i at jeg ikke har sett noe til løse fugler ved kirka i Moss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå