Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller er det greit med eldre utgaver?

Skal studere helsefag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger ja, andre ganger nei. Spør læreren din.

Gjest Hilde79
Skrevet

Hvis siste utgave er nødvendig, så står det som regel spesifisert på pensumlista di. Hvis ikke, er det ikke så nøye.

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på om det er lagt til litteratur, som nye kapitler eller avsnitt med nytt innhold. Er det bare nytrykk av bøker, som ikke har endringer, så blir det noe annet. Da betyr det ingenting om boken er en eldre utgave, når innholdet ikke er endret. Er innholdet endret eller oppdatert for å møte dagens standard er det lurt å kjøpe de nye bøkene, eller sørge for å holde seg oppdatert på annen måte.

Lovverket innen helsefag har blitt endret en del ganger, og mye litteratur har først blitt oppdatert i løpet av de siste årene. Så det er lurt å spørre foreleser/lærer om endringer i litteratur, slik som La Luna forslår.

Endret av Bobeline
Skrevet

Det kommer vel an på om det er endringer i innhold fra en utgave til en annen - sjekk innholdsfortegnelsen.

Skrevet

Det viktigste når man studerer er jo uansett å fokusere på hva man skal studere, ikke hvor mange sider man skal lære.

Nå studerer ikke jeg helsefag, men jeg har ofte brukt eldre utgaver. Men jeg er veldig flink til alltid å gå på forelesning og notere flittig der. ;)

Skrevet
Det viktigste når man studerer er jo uansett å fokusere på hva man skal studere, ikke hvor mange sider man skal lære.

Nå studerer ikke jeg helsefag, men jeg har ofte brukt eldre utgaver. Men jeg er veldig flink til alltid å gå på forelesning og notere flittig der. ;)

Helt enig med deg, det er derfor jeg spør. Jeg har tenkt å følge forelesninger osv., men vil ikke gå glipp av masse fordi jeg ikke har de nyeste utgavene. Jeg ender nok opp med å kjøpe de nyeste for sikkerhets skyld. Dumt å gå glipp av viktig stoff for å spare penger.

Skrevet

Noen ganger kan det være vanskelig å følge med på hvilke avsnitt og side foreleser er på og hva som er pensum dersom man har eldre utgave av bøker. Det lureste er å snakke med foreleser, for dette vil være forskjellig fra fag til fag, og fra bok til bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...