Sauen Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 har tenkt å prøve meg på Atkins Plus diett i 1-2 uker, der hvor man ikke skal spise noen karbohydrater, men finner ingen informasjon om dette. Vet du av sider der jeg kan få litt info? Hva er egentlig karbohydrater? Sukker, brød, pasta, mel... Noen som har prøvd denne kuren, og hvordan funket den i så fall? Dette er ingen diett som man skal gå så lenge på har jeg skjønt, for kroppens skyld. Han jeg snakka med gikk ned veldig mye på kort tid, og det er nettopp dette jeg vil oppnå for å få et spark i rompa.
Saeria Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Karbohydrater er organisk-kjemiske forbindelser som enten har sukkerkarakter, er bygd opp av sukkerarter eller har kjemisk likhet med sukkerarter. Karbohydratene er energirike, og brukes som energireserver for planter og dyr (glukose og glykogen). Planter bruker dem også som byggemateriale (cellulose), og noen er viktige på andre måter - for eksempel deoksyribose, som brukes som byggestein i DNA. Ellers kan du se litt her: http://www.trim.no/pub/art.php?id=591 Formålet med å ikke spise karbohydrater er nok å få kroppen i ketose, men dette kan en vitterlig gjøre med et lavt inntak av karbo også. Helt karbofri diett er nok ikke sunt over tid, nei. Husk for all del å få i deg nok proteiner og fett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå