Gå til innhold

Haster- KRIIIISE


Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

En rimelig håpløs Prestekrage står på kjøkkenet og skal lage glassur til gullungens bursdagskake til å ha med i barnehagen i morgen. I oppskrifta står det at jeg skal bruke kakao- noe jeg var skråsikker på at jeg hadde. Men neida, må nok ha kastet esken da vi flytta...

Er helt rådløs her jeg står og trenger desperat hjelp... Har tatt en kikk i skapene og håper at noen kan komme med ett innspill i forhold til det jeg har her...

Margarin

Kaffe

Vanljesukker

Melis

Melkesjokolade

Sukker mm

(har ikke melk i huset)...

(har nonstop og seigmenn til pynt også)

Uff- tror jeg må be sjefen om lønnsforhøyelse så jeg kan få kjøpt sånne husmor-tjenester jeg....

Håper virkelig noen kan hjelpe (fort)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja hmm...*gruble litt*

Mulig jeg ville forsøkt å røre margarin og sukker hvitt. Hatt i vaniljesukker (kanskje 1-2 ts??), smelte melkesjokoladen i vannbad og rørt den i til vettug konsistens. Og kanskje for å få en liten "snert" på smaken, noen få t-skjeer kaffe...?

Det her blir bare sånn "from the top of my head" altså. Kan ikke love at det smaker godt...ehm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Tusen takk for svar jenter!!

heldigvis fikk jeg tak i min evige kokkekonsulent (mamma) som sa jeg kunne smelte sjokoladen og litt margarin, blande ut litt melis med vann samt ettpar ss kaffe. deretter blande alt sammen og tilsette en eggeplumme. Måtte jo smake på- ble kjempe godt!!! For å skikre restultatet ble kaken dekket av nonstop og seigmenn.

Klask på lanken til meg som severer barnehagen en sånn "bombe"- men glemte å handle inn frukt til fruktsalat i går!! Er som sagt helt håpløs- måtte (også denne gang) kjøpe Toros langpanne- sjokokake på Statoil søndag ettermiddag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk snekra kaka ihop :) Ja, hva skulle man gjort om man ikke hadde mødre i krisesituasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...