Gjest Gjest_haha_* Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Vi har 32 voksne i bryllupet. Nå har jeg hørt at vi burde være ekstremt redd for at det blir lite cognac og baileys! Det er maks 30 som drikker (til kaffe-kaker). Vet at et par av dem heller ikke drikker cognac... Vi tenkte at folk kan være fornøyd etter et par glass cognac til kaffe-kaker, er dette smålig? Burde det være ubegrenset med drikke hele kvelden? Den som har sagt dette synes at "er det bryllup så er det bryllup". Da må det for all del ikke gå tomt for noe!! Men er jeg på jordet?? : Vi skal kjøpe inn selv, folk må da ha forståelse for at vi må sette en grense for hvor mye eks cognac det finnes hos oss? Etter noen glass med cognac vil det være andre drikkevarer og velge mellom? Gruer meg jeg.... Hvor mange liter flasker med cognac burde vi ha tilgjengelig til 30 personer?
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Få noen til å skjenke op cognac, så slipper dere triple glass. Varer lenger da....
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Til kaffen synes jeg det holder med ett glass cognac til hver. Drikker de ikke cognac så sorry dem. Ellers synes jeg det bør være fri bar, noe annet er kjipt. Ca hvor mye pr pers får du hjelp til å beregne på Vinmonopolet - de er proffe på sånt.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Jeg ville synes det var skikkelig flaut å gå tom for drikke i bryllupet Kjøp heller for mye, det som ikke blir drukket kan leveres tilbake på vinmonopolet etter bryllupet
helludu Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Har jobbet på hotell og i hotellbar, på en flaske med cognac går det ca 16gl om alle skal få et gl. hver holder det derfor med 2fl. Så kan du jo bare gange det med hvor mange glass du tror de vil ha, men erfaringsmessig så drikker ikke alle cognac. Så mitt forslag er 2fl. med cognac og 2fl med eks. baileys eller tia maria, evt, en av hver av de 2 sistnevnte. Så en tommelfinger regel er at det som sagt går ca 16gl. pr. flakse, det hvære seg likør, vodka etc.... Lykke til
Gjest Cosmic Girl Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Jeg ville synes det var skikkelig flaut å gå tom for drikke i bryllupet Kjøp heller for mye, det som ikke blir drukket kan leveres tilbake på vinmonopolet etter bryllupet ← Enig! Jeg ville også synes det var pinlig å gå tom for drikke i bryllupet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå