Gjest svimla Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Hei. Er det noen som har opplevd å være svimmel som et graviditetstegn?? Noen dager mer enn andre og andre ikke??
Gjest *Just-Me* Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Jeg har opplevd å kan være noe svimmel av og til under graviditeten. Men det kan ha sammenheng med kosthold, jernmalgel osv... Når jeg har blitt svimmel har det vært visst det har vært travelt på jobb og jeg har drukket/spist for lite....
Siam Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Det er veldig vanlig å være svimmel i begynnelsen, og også utover, et svangerskap. Blodtrykket synker gjerne litt, så det er greit å reise seg rolig.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 blodtrykket går opp og ned, og når d er lavt blir en svimmel. Dete skjer spesielt når en er gravid har jeg hørt... Jeg har vært plaga med det, men ikke så mye nå lengre
Coria Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Ja, det er et vanlig å være svimmer under graviditet. Noen ganger er det fordi man har for lite jern.
IdaC Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 blodvolumet øker i svangerskapet, noe som gjør til at BL synker hos alle gravide i begynnelsen. Hos noen mer hos andre mindre. Så det er helt vanlig å være svimmel av den grunn. Dersom jernlagrene er normale før svangerskapet, så er dem nok normale i begynnelsen av sv også. Det er først senere i sv at lagrene tømmes. Svimmelhet av og til kan også komme av raskt blodrykksfall, hvis en reiser fort på seg, og også hvis en drikker lite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå