Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #21 Skrevet 9. august 2006 Den tørka er veldig populær, og siden det er 5 cm mellom ristene er det plass til mye på hver rist, ca 600 gram pr rist, nå har min tørke bare 5 rister, men den kan utvides til 10 rister, noe som skulle tilsi at jeg kan tørke 6 kg traktkantarell på engang om det skulle være behov. Og hvis jeg plukker mer enn det på en gang, tåler de å ligge tørt på en avis et luftig sted til det blir ledig kapasitet i tørka. Bra du sa at det er lurt å skille soppslagene. Bare en spiss giftslørsopp er nok til at alt i kurven kastes på en soppkontroll. Det er så lite av den som skal til før det blir ubotelig skade, og symptomene kommer ikke før etter 1-2 uker. ← glemte å logge inn. Nå regner det ute. Hurra!
Gjest Rogalinn Skrevet 9. august 2006 #22 Skrevet 9. august 2006 Det regnet her også i dag. Og mer er ventet Har lyst til å ta en tur på fredag med bærplukker og soppkurv og se hva jeg finner (vel, jeg vet i hvert fall at jeg finner fine blåbær!). Sommeren har vært knall, men nå blir jeg ikke skuffet over å høre at vi får kjøligere vær, regn og lite sol. Nå er jeg klar for å komme meg ut i skogen og streife etter sopp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå