jordbær Skrevet 6. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 6. august 2006 Hm. Tingen er at jeg ikke spiser noe som kan gi vondt i magen lengre... Sånn TYPISKE produkter. Skal se hva kiropraktor sier i morgen og så diskutere det med helsesøster.. Hvis det er noe kiropraktor kan gjøre, blir jeg kjempeglad, iallefall. Slik at jeg kan utelukke det stakkars kostholdet mitt. Ev. ikke gjøre det hvis kiro ikke kan gjøre noe, da. Tusen takk for alle svar så langt!
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #22 Skrevet 6. august 2006 Hun har heller ikke hatt avføring på fem dager. Det vil si, ikke uten at jeg har hjulpet til med termometer-trikset.. ← Hva er termometertrikset? Er det å stikke det litt opp i rumpa så hun blir tvunget til å bæsje? Det må være ubehagelig?!
Gjest Gjest_dragoline_* Skrevet 6. august 2006 #23 Skrevet 6. august 2006 ikke stikk noe oppi rompa hennes stakkars! Ungen kan ikke si fra eller gjøre noe stakkars...!! Hun er så liten enda, masse skal gå seg til. Jeg gikk 10 dager om gangen før jeg bæsja når jeg var baby. Virker litt hysterisk for meg.. masser henne heller på magen, bøy føttene opp mot magen og ut igjen mens hun ligger på ryggen.
Imax Skrevet 6. august 2006 #24 Skrevet 6. august 2006 Helsesøster på helsestasjonen sa til meg at melk er hovedårsak til vondt i magen på baby og det første de anbefaler å kutte ut (i tillegg til kål, erter)
Lillesøster Skrevet 6. august 2006 #25 Skrevet 6. august 2006 Min tulle på 4 uker i morgen har også vondt i magen. Jeg var hos helsesøster og fikk råd om 20- 25 mg fennikkelte. Men det synes jeg faktisk er for mye for den lille magesekken hennes sånn rett før amming. Jeg gav henne litt første dagen, men det hjalp ikke noe. Så har jeg prøvd meg frem hver dag med en og en matvare. Kan ikke finne ut at det er noe der som hun skulle ha reagert på. Tror faktisk det bare er noe de må igjennom. Jeg masserer henne litt på natten og kvelden da det er verst og det hjelper en del, så liker hun å ligge på magen etter at jeg har ammet henne samtidig som jeg stryker over over ryggen hennes. Lykke til hos kiropraktor i morgen, blir spent og høre om det hjelper.
Grooo Skrevet 6. august 2006 #26 Skrevet 6. august 2006 Så har jeg prøvd meg frem hver dag med en og en matvare. Kan ikke finne ut at det er noe der som hun skulle ha reagert på. ← En dag er alt for lite, det tar minst en uke pr. matvare å teste skikkelig.. Snakker av erfaring, vi har masse allergi i familien vår + erfaring fra Astma og allergiforbundet
jordbær Skrevet 7. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 7. august 2006 man stikker det jo ikke langt opp i rumpa på ungen heller! Herregud. Er da ikke barnemishandler Bare rett innenfor endetarmsåpningen. BTW; Dette er faktisk noe leger og helsesøstre oppfordrer til når det går litt tregt med avføringen til de små. Kommer dessuten ut masse luft og baby blir rolig etterpå. Tror bare det oppfordrer dem til å presse litt ekstra. (Og nei, den stakkars babyen som blir torturert, viser ingen tegn til ubehag, og hun kan å si i fra) Jeg tror jeg har forsøkt det meste av stryking, massering og klapping. Det som jeg tror gjorde mest susen for oss, var for min del å drikke store mengder ammete. I natt har hun iallefall fått ut masse luft! (Og det har moren også) Sov fra 2400-0330 og fra 0400-0600! Flink pike. Mammaen ser ikke like dratt ut i dag! Bare to timer til kiro-time.
jordbær Skrevet 7. august 2006 Forfatter #28 Skrevet 7. august 2006 Nå har vi vært hos kiropraktoren. Gikk kjempebra. Hun fant spenninger i nakken, øverst i ryggen og midt på ryggen. Fikk løst opp alt sammen og vi skal tilbake for mer behandling på torsdag. Håper virkelig det hjelper! Hun viste meg også hvordan man skulle få ut luft og ba meg om å _hjelpe henne i gang med avføring, ved å lirke litt med noe tynt rett innen for endetarmsåpningen_, hvis hun trykket og det aldri kom noe. Hun sover iallefall godt nå. Og det er lenge siden hun gjorde det på dagtid. Men nå har vi gått et stykke i vongen også. Kan jo være grunnen. Får se om det er noe forskjell i kveld. HUn sa at noen ble bra med en gang. Andre trengte 2-4 behandlinger for å merke forskjell, mens andre hjalp det ikke på.
Lillesøster Skrevet 7. august 2006 #29 Skrevet 7. august 2006 En dag er alt for lite, det tar minst en uke pr. matvare å teste skikkelig.. Snakker av erfaring, vi har masse allergi i familien vår + erfaring fra Astma og allergiforbundet ← Når det gjelder melkeprodukter så skjønner jeg det må prøves ut en uke, men når man har tatt seg et glass pepsi max så tror jeg neppe det holdes i kroppen en uke. Grunnen til at jeg har prøvd ut en ting hver dag er at jeg selv ikke tar noen melkeprodukter da jeg har laktoseintoleranse. Spiser litt smør, men det tror jeg er så lite at det nesten ikke har noen virkning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå