Gjest Studinen Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Jeg skal studere sykepleie i Oslo eller på Høgskolen i Akershus neste år, men lurer litt på hva jeg skal sette på førsteplass?! Hvilken skole er best? Jeg har hørt at Diakonhjemmets Høgskole er veldig bra, men der kommer jeg ikke inn, i flg en venninne som søkte hadde de et snitt på 55 poeng for å komme inn i år. Har ikke tid til å ta opp fag i år fordi jeg jobber så mye og reiser i jobben, det blir helt umulig for meg. Men de andre skolene bør jeg enkelt komme inn på, så da er det bare å velge da... Hvilken skole er kjent for å være bra? Har hørt at HIO ikke er så bra, hvorfor det? Er HIAK bra? Hvis man studerer ved HIAK, får man da jobbe i Oslo når det er utplassering?
Gjest Virvel Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Sykepleierutdanningen i Oslo har fått mye kritikk de siste årene, og jeg har møtt flere som faktisk er litt flaue over å gå der, og som sier de heller ville valgt en annen skole hvis de kunne søkt på nytt. Jeg har gått på HiO selv, riktig nok en annen utdanning enn sykepleier, men fortsatt innen helsefag, og jeg kjenner igjen mange av de problemene de har på sykepleien også. Ville nok vurdert andre muligheter først... HiAk vet jeg dessverre ingen ting om.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 hva er det som er så gæli med å gå på hio sykepleie????
Bobeline Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 (endret) Helseinstitusjoner mener at utdanningstilbudet ved HiO for sykepleiere ikke er godt nok. Kan en helseinstitusjon velge en sykepleier fra en annen utdanningsinstitusjon, gjør de mer enn gjerne det. Sykepleiere med utdanning fra HiO har møtt mye motstand under jobbsøking fordi utdannelsen deres blir sett på som annenrangs sammenlignet med Diakonhjemmets Høgskole, og andre utdanningsinstitusjoner. Dette var et hett tema for ett eller to år siden da dette ble tatt opp i flere studentaviser for å gjøre emnet kjent. Så det er som Virvel skriver, mange sykepleiestudenter virker flaue over høgskolens tilbud. Under utplassering kan du sikkert ordne med plass på en institusjon selv, hvis du er avhengig av å være i et bestemt område. Studenter med barn har rett til å være i nærheten av hjemmet, og utdanningsinstitusjonen skal legge til rette for dette. Personlig ville jeg valgt HiAk før HiO, men det er min mening etter å ha vært student ved HiO i nesten tre år. Endret 7. august 2006 av Bobeline
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå