Gå til innhold

Hvor mye tid bruker du på KG?


Gjest anonym

Hvor mye tid per dag bruker du på forumet?  

  1. 1. Hvor mye tid per dag bruker du på forumet?

    • Bruker 4-6 timer hver dag
      0
    • Har sykemeldt meg fra jobben for å sitte på forumet, er totalt hekta
      1
    • Var totalt hektet en periode, men har nå trappet kraftig ned
      4
    • Bruker 2-4 timer hver dag
      10
    • Er innom kun sporadisk
      4
    • Bruker 6 timer eller mer hver dag
      1
    • Bruker 0,5-2 timer hver dag
      38


Anbefalte innlegg

Tidliger hadde jeg krysset av på 0,5-2 timer. Men i likhet med de fleste andre tydeligvis, holdt jeg ofte på med andre ting samtidig som jeg var pålogget her.

Nå for tiden blir det desverre lite tid til å være på nett. Synes det er en fin avveksling så jeg kunne godt tenkt meg å hatt litt mer tid til KG enn det jeg har for øyeblikket. Men det positive er jo at Internet regningen blir lavere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor mye tid......

Men når pc`n er på, har jeg gjerne mail og flere andre vinduer på, så det blir en surfing på flere ting samtidig. Deler ofte opp tiden, så er ikke inne i mange timer av gangen. Har en sambo som er dataingeniør og helt hekta på data, samtidig som vi har to datamaskiner i stua. Blir mye tid foran pc`n ja :-)

Har ADSL, så det er heldigvis ikke så nøye om jeg bruker laaaang tid. Er jo stort sett på hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har ikke en samboer som er dataingeniør, men vi har likevel 3 pc'er på stua, pluss en liten laptop... (den ene er ikke i bruk da, men står nå der til de dagene han mot formodning har tid til å jobbe med den) ADSL er uten tvil en fordel ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en samboer som er dataingeniør, men vi har likevel 3 pc'er på stua, pluss en liten laptop... (den ene er ikke i bruk da, men står nå der til de dagene han mot formodning har tid til å jobbe med den) ADSL er uten tvil en fordel ja :)

Wow! Det er bra jobba. Trodde vi hadde det kaotisk her jeg. Ser jo ikke annet enn datautstyr, nesten :ler:

Sambo kunne nok hatt ørten datamaskiner til, kjenner jeg ham rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Trøsta får være at vi har to stuer da. Den ene er STUE, der er det ingen pc'er, bare sofa, tv og sånne "stueting", og den andre er spisestua, ja, vi har spisebord der, og i tillegg hver vår pc-pult med pc'er på og rundt (ja, jeg har bare en, pent plassert på pulten min, men han har jo litt mer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset av for 0,5-2 timer - men det blir egentlig sjeldnere og sjeldnere at jeg har tid til å sitte å lese her på Kvinneguiden.

Men jeg kunne allikevel ikke tenke meg å ha PC`en i stuen - det måtte i såfall være en laptop som klappes igjen og flyttes etter bruk. Stuen er et område i huset hvor jeg synes at vi skal være sosiale - og det er man ikke når en eller to av oss sitter med ansiktet begavd i en PC-skjerm. Dessuten er det stuen vi bruker når vi har gjester og da synes jeg ikke det er særlig trivelig at stuen ligner kontoret på jobben.

Hos oss må de som skal bruke PC gå ned på kontoret i underetasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysset av for 0,5-2 t pr. dag........er her kanskje mer når mannen er offshore (som nå) og mindre når han er hjemme. :)

Er mer logget på enn jeg er her.....har bredbånd :)

Vi har pc'en på kjøkkenet......men det er her vi oppholder oss..har stor kjøkken med fjernsyn, salong...etc.

Holder på å innrede kontor i kjelleren...så da skal selvfølgelig pc'en ned..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

I en tre-romsleilighet har man ikke anledning til å ha "kontor i kjelleren", derfor har vi datarom/spisestue i ett og samme rom, for oss går det fint.

Men jeg gleder meg til å få hus en gang i fremtiden, der vi kan innrede eget kontor ja! For min erfaring er at min pc-pult alltid er vedlig rotete i alle fall.. greit å få slikt vekk fra rom der "langtidsgjester" oppholder seg. Normalt oppholder vi oss i stua, men gjester som skal spise her, mer enn litt pizza forran tv'n, de spiser jo på dette rommet. Jaja, det går så bra så. Først bodde jeg på ett rom. Så flytta jeg sammen med mkn kjære og fikk to. Nå har vi treroms-leilighet, og vips, neste gang blir det enda større. Tiden går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Fredagsbarn - når jeg leser innlegget ditt og leser mitt en gang til så ser jeg at jeg høres ut som en skikkelig snobb. Det er jeg altså ikke - selvsagt vet jeg at mange ikke har så mange valg når det gjelder plassering av PC - jeg har faktisk hatt den i stuen selv tidligere når vi bodde trangere.

Beklager så mye - det var ikke ment slik som det hørtes ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg tok det da heller ikke ille opp, prøvde bare å fprklare hvorfor vi altså har tre pc'er i spisestua. Ja, jeg hører jo selv at det høres litt overdrevent ut, men for oss er dette helt normalt, og sånn har vi det nok til vi en gang i fremtiden forhåpentligvis får eget hus! *drømme*

Men da vi begge bruker mye tid forran pc'n og anser denne som en meget naturlig del av livet kan jeg nesten ikke helt innbille meg hvordan det ville være om den var langt vekke heller, vi sitter jo forran hver vår pc og snakker sammen, hører musikk eller sånn, og lager middag, ser tv og gjør husarbeide innimellom.. (Ja, akkurat nå driver jeg egentlig med husarbeide, men litt titt på kg blir det jo når jeg får mail)

Men jeg føler dette nok er langt utenfor det tråden omhandlet, men måten jeg bruker min pc på forklarer hvorfor jeg uten tvil krysset av for over 2 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, har bredbånd,så da det er veldig lett å gå inn og kikke.Er gjerne inne ofte, men ikke så lenge om gangen.Tror ikke jeg er hekta da det kan være dager jeg ikke er inne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varier alt etter som.Men bruker som regel å være innom en tur hver dag,ellers blir det til at jeg sitter masse i helgene.2-3 timer er NORMALT!!!

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...