Gjest Malina Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 ...er jo veldig billige,men er de deretter? Knuses de lett osv?
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Jeg har tolv glass fra Ikea. Har hatt dem et år, ingen skår eller knuste glass.
Gjest Malina Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Takk for kjapt svar, Violetta! Det var jo imponerende da- noen er jo kjempe billige.
Bobeline Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jeg har også glass fra Ikea, og har hatt de i over ett år. De er de eneste glassene som har overlevd festene og annet bruk uten å få skår eller bli knust. Finere og dyrere glass som jeg har, har knekt under for mindre. Så jeg synes de er bra.
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Og når de er så billige er det ingen verdenskatastrofe om de knuser heller.
Gjest Malina Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Jeg har også glass fra Ikea, og har hatt de i over ett år. De er de eneste glassene som har overlevd festene og annet bruk uten å få skår eller bli knust. Finere og dyrere glass som jeg har, har knekt under for mindre. Så jeg synes de er bra. ← Jøss, dette her var ikke verst. Og jeg som hadde tenkt å kjøpe billige vin og coctails-glass for å ha de til fester- nettopp fordi det ikke skulle være så farlig om de ble knust.
Arkana Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Vi har alle typer glass, fra billige Ikea-glass til dyre glass. Ikea-glassene har ikke blitt styggere eller lettere ødelagt enn de andre typene.
momo Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Så bra at ikea glassene tåler litt og. Vi fant ut at vi må kjøpe glassene våres der nå uansett, vi har fliser på stue og kjøkkengulv og med en jente på 5 år, og en kløne til pappa og kanskje litt klønete mamma. Så trenger vi flere glass og da glass det ikke er farlig om knuses.
Colargol Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Jeg har flere glass-serier fra Ikea (er jo student, greit med billig og bra..), og alle har vist seg å være et bra kjøp bortsett fra noen vinglass. De vinglassene jeg har er til hvitvin og etter et par ganger i oppvaskmaskinen ble de matte og grå... det er litt kjedelig å server med slike glass.. Husker ikke hva serien heter da...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Jeg har dårlige erfaringer med slike digre vinglass, husker ikke hva de heter heller. De tåler absolutt ingenting, har knust flere slike bare av å ha de liggende i vaskevannet og jeg pleier aldri å knuse glass.
Gjest Malina Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Takker for alle svar! Litt forskjellige meninger,men jeg lurer på om jeg tar sjansen og kjøper noen.
Spirito Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Svalka-ølglassene knuser litt fortere enn andre glass her i heimen.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Jeg har noen vannglass som jeg bruker hver dag og noen rødvinsglass til vorspiel. Veldig fornøyd med alle.
Krista83 Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Da sambo bodde sammen med en kamerat hadde de bare Ikea glass. De holdt seg i grunn pene, men de var veldig flinke til å feste og det knuste alltid minst ett glass... Greit å kunne si jaja, vi bare kjøper nye.
Gjest Malina Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Da sambo bodde sammen med en kamerat hadde de bare Ikea glass. De holdt seg i grunn pene, men de var veldig flinke til å feste og det knuste alltid minst ett glass... Greit å kunne si jaja, vi bare kjøper nye. ← Sånn tenker jeg også Med mindre det er finere anledninger,så gidder jeg ikke ha så kanon dyre glass at jeg mp overvåke de som bruker dem hele tiden...
monja Skrevet 6. august 2006 #16 Skrevet 6. august 2006 Har og vannglass fra IKEA. Veldig fornøyd med dem.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #17 Skrevet 7. august 2006 Har noen glass i en serie som heter Rattvik fra Ikea og de har holdt seg helt fint. Ikke misfarging og ingen skår. De er bra spesielt når hvert glass bare koster ca 20 kroner. Du får ikke den kvaliteten til den prisen andre steder.
Malama Skrevet 7. august 2006 #18 Skrevet 7. august 2006 Vi har vannglass fra ikea, litt store og solide, og i de 12 er det skår i ett av dem, etter ca 5 år. Vi har vel ikke mer enn ti vinglass da, vi hadde 12 der også, men, vel, to av dem har sprukket når vi har tørket litt hardhendt. Går derimot utmerket å ha dem i oppvaskmaskin. Også har vi 5 dyptallerkner. Jeg mistet en av dem i gulvet føste uka. Og vi har gulv mde steinfliser, så det gikk ikke så bra. Resten av serviset har vi 4 av, uten skår. Har litt av hvert fra IKEA vi. Det er kanskje ikke verdens beste kvalitet, men sett i forhold til prisen får du ikke bedre noen annen plass. 10% bedre kvalitet til dobbel pris er ikke verd det. Ikke til hverdags.
Pauline Skrevet 7. august 2006 #19 Skrevet 7. august 2006 De har i allfall noen som finnes i mange farver, blant annet rosa og turkis. De har ikke mine tenåringer klart å ta knekken på i kjellerstua med ørten venner og flisegolv. Har vel hatt glassene et snaut år. Hvorfor ikke prøve sjøl, de koster jo "ingenting"
Gjest Purple Skrevet 7. august 2006 #20 Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde 12 glass fra IKEA, nå har jeg 2. Vanlige melkeglass. De tålte lite, de sprakk bare jeg kom borti med en kniv i oppvaskkummen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå