Gå til innhold

hvordan finne den rette psykiske behandling?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

heisann :-?

Lurte på om noen av dere her inne kan hjelpe meg litt... :-?

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne frem til den rette psykiske behandling for meg.

Lider av depresjon, som igjen kommer av masse trøbbel i oppveksten som f.eks mobbing og fysisk plaging.

Har elendig selvbilde, og betviler meg selv til stadighet, tror ikke at jeg er elskelig.

Jeg går for tiden til psykiater, har gjort i et år nå, men jeg føler ikke at det hjelper meg noe mer, har gjennom samtaler med ham blitt klar over endel av mine problemområder, og hva som kan være årsaker.

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal jobbe med meg selv, hvordan jeg skal klare å endre meg selv og mitt selvbilde.

Det har stoppet opp liksom.

Er det noen her som har erfaringer som kanskje kan tipse meg litt ?

Blir kjempeglad for svar, for jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

Er villig til å prøve alt, frykter at jeg vil miste min forlovede hvis jeg fortsetter å tvile på at han kan elske meg.

:cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ett godt råd jeg - vær tålmodig!

Selv gikk jeg i terapi i nesten 11 år. Da sluttet jeg av egen fri vilje.

Hadde lyst til å gi opp mange ganger under veis. Heldigvis gjorde jeg ikke det.

De problemene du beskriver er velkjente for meg. De sitter dypt - derfor er det ikke gjort på 1-2-3 og reparere de. Psykiske problemer er ikke enkelt.

Hvis du føler du ikke klarer å kommunisere med din behandler. Si det til han/henne. H*n tåler det. H*n er der for å hjelpe deg. Sett ord på hva du ikke føler "stemmer" med den behandleren. Og hvis du føler det er helt nyttesløst så har du krav på å få en annen behandler.

Ønsker deg lykke til. Selv om du ikke tror det - så hjelper behandlingen.

En bare ser det ikke med en gang.......... 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...