Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Skrevet 5. august 2006 Vi er en familie som ønsker å reise bort rett etter jul en ukes tid. Har lyst til å reise til syden selv om det ikke er så varmt der. Er det noen som har noen gode tips om sted/hotel som har badebasseng og som har fine rom/god service? Veldig takknemlig for svar da vi aldri har vært i syden...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Hva mener du med "syden"? Det er et ganske tøyelig og litt pussig begrep. Forutsetter at du mener Gran Canaria, som (hvis du er heldig med været der midtvinters) kan ha utebassenger hvor man ikke fryser i hjel i vannet.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Syden er jo et vidt begrep, men jeg håpet noen kunne komme med mer konkrete gode tips uten at det trenger være altfor lang flytur fra norge...når det gjelder basseng tenker jeg først og fremst på om det finnes steder på denne årstida som har innendørs basseng?
momo Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 De fleste hoteller på Canariøyene som det er bra standard på har oppvarma basseng. Da er vannet rundt 26 grader. Har vært på Canariøyne rundt de tider mange ganger, har hatt kjempefint vær, omtrent som norsk sommer. En gang var vi uheldige og hadde overskya mesteparten av uka, men det var varmt, så vi bada både i basseng og hav og koste oss mye fordet, vi ble bare ikke så veldig brune. Vil anbefalle blue village/blue star, Saga garden, Sunwing resort, ving resort hoteller. De pleier og være bra og det pleier og være bra aktiviteter for både voksne og barn.
Gjest Lea Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Gran Canaria har stort sett grei temperatur hele året. Rundt juletider er det vel omtrent som en norsk sommer (men ikke slik som det har vært i Norge de siste ukene kanskje). Som regel ligger det mellom 20 og 30 grader. Går fint an å bade i utendørs bassenger og gå rundt i shorts og t-skjorte på dagtid. Men flyturen tar val ca 6 timer (eller mer), så det er jo et stykke å reise. Om du reiser med barn, så kan det lønne seg å velge et hotell/leilighetskompleks med klubber o.l. som ligger litt skjermet til (ikke midt i byen). Har feiret jul på Gran Canaria flere ganger tidligere og det er helt genialt for barn og unge i alle fall. Men en uke blir ofte litt kort når man skal reise såpass langt. De andre "syden-stedene" har ofte lavere temperaturer og innendørs svømmebasseng tror jeg nok at er en sjeldenhet på slike steder. Men enkelte har oppvarmede svømmebasseng utendørs. Hva med f.eks Fredrikshavn da? Der har de et supert hotell med badeland nesten midt i sentrum. Kort vei og rimelig reise.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Jeg reiste til Gran Canaria før jul og kom hjem til nyttårsaften for mange år siden. Det var veldig herlig! Husker ikke vann-temperaturen, men den var vel helt grei. Jeg bada mye i allefall, og det var varmt på stranda... Bassenget på hotellet var varmet opp også.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Jeg har vært i Puerto de Mogan på Gran Canaria flere ganger. Det er faktisk det stedet i verden som av amerikanske klimaforskere er kåret til det stedet i verden med best klime (tror de tenker regn og temperatur). Vi har pleid å bo på Cordial Mogan Playa Hotell (kjempefint hotell!) eller i leilighet som finnes under www.mogan.no Absolutt verdt å anbefale!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå