Gå til innhold

vifteovn eller vanlig ovn


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hva ville dere kjøpt?

delonghi vifteovn eller adax oljeovn..

jeg holder en knapppå viteovnen jeg :) men vi er litt uenig ..hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn:

Vifteovn- fort varmt, fort kaldt igjen (når du skrur av). Bruker mye strøm.

Oljeovn- Tar tid før det blir varmt, men holder lenge på varmen. bruker mindre strøm..

Vi har en vifteovn som brukes i rom der vi oppholder oss sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Dragon Delonghi i fjor og er mye mer fornøyd med den enn slike oljefyldte. Kan stille den på 35 grader, slår seg av hvis den velter, er digital (klokke, tidsinnstilling...), er "pakket inn" slik at den ikke er spiss og farlig og er ikke spesielt varm å ta på (minsten vår klasser på den stadig vekk uten store reaksjoner slik som når han er nær en oljefyldt).

Bør kanskje nevne at vår kostet mellomtoogfiretusenkroner (har fortrengt det ...)

Se på det som en investering

:ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

vel..hehehe

det er kampanje på elkjøp nå..på vifteovn og oljeovn..:;)

200,- kr :)og i det trekkfulle huset som vi ikke betaler strøm for å bo i trenger jeg en hel manngard av ovner :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeovn! Den gir meg veldig god varme - og det holder seg varmt lenger.

Burde også være en oppfordring nå når det er så kaldt alle steder. Invester i en oljeovn og ikke bruk alle de gamle strømtrekkende panelovnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begge deler, men hvis du skal ha bare en ville jeg kjøpt oljeovn. Den bruker mindre strøm og varmer bedre. Vifta er kjekk som supplement, den setter vi gjerne på for å få temperaturen raskere opp. Den sprer dessuten varmen på en langt bedre måte enn oljeovnen, men jeg synes luften blir så tørr og ekkel av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

DeLonghi oljefylt ovn er meget god, jeg har 2 slike og de bruker lite strøm og gir god varme, dessuten er de sikre, enkle å bruke og har pent design.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også to oljeovner og er veldig fornøyde med de. Gir fin varme - lufta blir ikke tørr - og de bruker ikke uoverkommelig mye strøm heller. De er av merket Adax..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

olje. Ja, olje. Vi skulle foreta dette valgt for noen måneder siden, da vifteovnen døde. Og vi valgte olje, og har aldri angra. Den varmer saktere opp, ja (men du kan jo la den stå på om natta, så våkner du ikke til is. Vifteovner kan ikke stå på om natta da)

Så til "hurtig oppvarming, jeg kommer rett fra dusjen, klokka er halv 7 og jeg trenger varme" er nok vifteovn best, men til generell oppvarming, så er oljefylte mye bedre!

Min erfaring er at oljeovnen sprer varmen bedre enn vifteovnen (dvbs, varmer opp hele rommet, ikke bare akkurat rett forran ovnen) og gir en mye mer VARIG varme. med vifteovn, så¨blir det kaldt strask du slår den av.

Oljeovner gir mye mer varme i forhold til den strømmen de bruker, uten tvil. Så jeg anbefaler oljefylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har bestemt deg, men "må" likevel bare henge meg på her. Enda et argument mot vifteovnen er nemlig at den er en pest og plage for alergikere, og dersom du ikke er alergiker men disponert for det risikerer du å skaffe deg husstøvallergi ved å bruke vifteovner! De svir nemlig støvet til bittesmå partikler som er veldig lite gunstig å puste inn. De gjør også lufta tørr og inneklimaet dårlig. Vi bruker bare oljeovner, og har kastet ut alle stråleovner og vifteovner. Veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

det ble en baby oljeovn fra beha valget falt på, januar er en seig måned med penger..:)

lave strømkurser og stor kaldr trekkfull lielighet..*syte* .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har også en oljeovn fra BEHA, og den er jeg fornøyd med. Ingen "baby" ovn da, emn jeg trur jeg vet hvilken du mener.

Lykke til med oppvarming.

JA, januar er en trang økonomisk måned, uten tvil! Dyr strøm, kald leiliget, konto som er preget av at det har vært jul.... Og skatteetaten har ikke sendt meg et skattekort enda, jeg ba om det så snart jeg kunne, så enden på visa er vel at det trekkes 50% skatt også denne månenden (det er vel det som skal gjøres om skattekort ikke leveres?) Jaja, det kommer en ny måned etterpå (men da skal lånekassen ha sitt første avdrag (som bare er renter)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...