Gå til innhold

Flamingo, Albena


jossa

Anbefalte innlegg

Lovte en gjest (baluba) her inne å fortelle litt om hvordan vi hadde det på hotell Flamingo.

Gled deg!!

Hotellet var kjempebra! Vel var bassengområdet litt skuffende de første par dagene. Men hotellet ellers, og stemningen rundt bassenget/hotellbaren/restaurangen veide opp for evt. skuffelse.

Vi var fem stykker som reiste, og hadde ett-roms leilighet. Var veldig spent på om det kom til å bli trangt. Absolutt ikke.

To store dobbelsenger (180 bredde) og en sofa som var slått ut som ekstraseng.

Badet hadde både badekar og hjørnedusj, to servanter og to toalett. Spisebord med fem stoler, kjøkkenkrok med kjøleskap og alt utstyr helt nytt. Til og med en håndmixer (ikke pakket ut av plasten, enda), så du kan piske krem hivs du vil. ;)

Absolutt finteste hotellet i hele Albena. Og topp beliggenhet!

Vi trodde vi ville bruke bassenget ved Laguna Beach mye mer enn vi gjorde.

Var det 3 dager, men selv om selve bassenget der er stort og fint, kan stemningen ellers ikke måle seg med Flamingo.

I og med at vi hadde to solsenger og parasoll hver dag på stranden, sparte vi

mye penger der. 15 leva pr dag. Stranda er dessuten stor og veldig bra. Litt tang som flyter i vannet må du forvente.

Ellers var det stor (!) frokostbuffe, rett over gata.

Håper du får en fin ferie. Du skal i hvertfall ikke bekymre deg for hotellet. :)

PS. Spis pizza på Tropical cafe, cheese steak på Peters House og gå absolutt på Poco Loco, artig resturant der servitørene (kjempemange!) danser og lager stemning.

Håper du forteller hvordan du har hatt det. (Send en pm til meg om ikke annet.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lovte en gjest (baluba) her inne å fortelle litt om hvordan vi hadde det på hotell Flamingo.

Gled deg!!

Hotellet var kjempebra! Vel var bassengområdet litt skuffende de første par dagene.  Men hotellet ellers, og stemningen rundt bassenget/hotellbaren/restaurangen veide opp for evt. skuffelse.

Vi var fem stykker som reiste, og hadde ett-roms leilighet. Var veldig spent på om det kom til å bli trangt. Absolutt ikke.

To store dobbelsenger (180 bredde) og en sofa som var slått ut som ekstraseng.

Badet hadde både badekar og hjørnedusj, to servanter og to toalett. Spisebord med fem stoler, kjøkkenkrok med kjøleskap og alt utstyr helt nytt. Til og med en håndmixer (ikke pakket ut av plasten, enda), så du kan piske krem hivs du vil.  ;)

Absolutt finteste hotellet i hele Albena. Og topp beliggenhet!

Vi  trodde vi ville bruke bassenget ved Laguna Beach mye mer enn vi gjorde.

Var det 3 dager, men selv om selve bassenget der er stort og fint, kan stemningen ellers ikke måle seg med Flamingo.

I og med at vi hadde to solsenger og parasoll hver dag på stranden, sparte vi

mye penger der. 15 leva pr dag. Stranda er dessuten stor og veldig bra. Litt tang som flyter i vannet må du forvente.

Ellers var det stor (!) frokostbuffe, rett over gata.

Håper du får en fin ferie. Du skal i hvertfall ikke bekymre deg for hotellet.  :)

PS. Spis pizza på Tropical cafe, cheese steak på Peters House og gå absolutt på Poco Loco, artig resturant der servitørene (kjempemange!) danser og lager stemning.

Håper du forteller hvordan du har hatt det. (Send en pm til meg om ikke annet.) ;)

Kjære jossa!!

tuuuuusen millioner takk for flott info, nå gleeeeder jeg masse til vi skal dra.

Jeg skal skrive ned all nyttig info jeg har fått av deg, slik at jeg husker hvilke resturanter du anbefaler.noen spørsmål til om du orker å svare mere på maset mitt :forvirret:

1- er det langt fra flyplassen og inn til selve hotellet, og er det en stor flyplass?

2- hvordan er prisene på klær sko og slikt dill i selve albena, eller vet du hvordan det er i selve varna? marked, pruting ol?

4-på selve hotellet, var det mye aktiviteter for barn?

5- får vi noe slags bevis når vi får bruke bassenget til laguna beach, og hvordan viser vi til at vi hører til flamingo hotell når vi får gratis solstoler og parasoller?

masse rare spørsmål fra meg, men blir overlykkelig hvis du tar deg tid til å svare meg.

Ellers håper jeg dere nyter den flotte sommeren som er igjen :)

Klem fra en kjempefornøyd familie som reiser den 25.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for opplysningene. Jeg skal også lagre dette slik at jeg har det til vi drar (Gjemmer det sammen med passene)

Gleder meg til å dra på tur om 1 mnd og 1 dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager litt seint svar. Har fortsatt ferie og er derfor litt til og fra internettilgang.

Skal svare litt rask her.

Tror det tok ca 45 min med bussen til hotellet.

Flyplassen er ikke stor, og vær forberedt på kaos i køen når du kommer inn i ankomsthallen. Tror vi sto over en time i en mølje av ei kø for å komme fram til passkontrollen.

Når vi endelig kom igjenom, ble vi henvist ut på parkeringsplassen.

Der ble nemlig bagasjen satt utover, og nytt kaos når alle skulle finne sine kofferter. Det er et stort fly (airbus) med over 400 passasjerer.

Hadde faktisk trodd klær, sko, vesker o.l. skulle være litt billigere enn det de var.

Men kjøpte en del t-skjorter til 10-15 leva. Belter til 5 leva. I butikkene der varene er priset, skal man ikke prute, men på markedet i Varna er det fritt fram. Der kjøpte guttene/mennene en del Diesel t-skjorter til 5 leva. Og det er jo billig!

Savnet litt mer aktiviteter for barna ved hotellet på dagtid. Våre var ikke med i miniklubb.

Minidisco var det flere ganger i uka.

Ved bassenget ved Laguna var det aldri noen kontroll, men på stranda var det bare og vise fram frokostkortet. Et kort som du viser fram når du spiser frokost i frokostsalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, kommer fra albena og flamingo akurat nå.

Bare gled dere til turen, vi hadde det kjempefint der. Det meste ble nok nevnt lengre opp, men ett tips fra meg er: Ta taxi til flyplassen, da slipper dere å komme sammen 400 andre til innsjekking. Det koster 60 leva, men det er det verdt.

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer tips på reisen:

- Ikke kjøp så mye.

*Smykket vi kjøpte--låsen ble ødelagt da vi skulle ta det på hjemme. (gave)

*Puma joggesko--- Da datteren min skulle ta de på så sto hun med den delen fremme (under snorene) i hånden. Hadde ramlet av..

*Dongeribuksene-- Alle paljetter og tagger ramlet av etter noen timer/dagers bruk. Den ene buksen som ikke hadde nips, ble glidelåsen ødelagt.

* Belte--- Da venninden min skulle ta det på så ramlet spennen av..! :tristbla:

(Mitt belte mistet all farge på kantene. Ser ut som det er flere år gammelt. MEN spennen er da enda på.. :forvirret: )

* Kjolen til datteren min revnet i sømmen like etter at hun gikk ut av butikken. Den nederste delen hang og slang. Hun gikk inn igjen, og de sydde det, men det holdt bare til vi kom hjem..

* T-shirten i large som vi kjøpte i gave (innpakket), var ikke større enn til en 12-åring.

Disse tingene ble kjøpt i Albena og i omkringliggende småbyer.

Det som har holdt hittil:

* Topper

* T-shirts

* Kjeramikk

* Armbånd på markedet i Varna.

Ja! :ler:

Vi opplevde ikke kaos på flyplassen. Heller ikke at bagasjen ble utlevert på parkeringsplassen. De kom på rullebånd, akkurat som på vanlig vis.

Anbefaler å leie bil, samt ta buss til Balchick fra Albena. Ellers kan det ble meeeget kjedelig. (Det finnes 1 gate i Albena med fornøyelser, restauranter osv. Den er ikke lang, 10 min. å gå, og alt stenger kl. 23.30!) Det blir til slutt ganske kjedelig å gå den samme gaten dag ut og dag inn. (Det er bare der det skjer noe..) Poco Loco har det samme showet hver kveld. + den samme musikken.

Det er mange fine steder utenfor Albena også, og MYE å oppleve hvis man vil.

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Da er vi hjemme fra Albena og Flamingo hotell.

Vi har hatt en kjempefin tur, som vi vil minnes i lang tid. Vi er allerede på vurderingsstadiet for neste tur, og den går tilbake til samme hotel, garantert.

Vi hadde fint vær hver eneste dag. Dessverre blåste det litt mye til å bade i sjøen så det fikk vi gjort bare en dag, men bassengene på hotellet var mer enn bra nok for oss.

Onsdag var vi med til Aquapolis, et herlig vannland hvor vi virkelig fikk sjekket mageinnholdet. Guttene/mannen storkoste seg i skliene og jenta lekte seg i bassengene.

Ellers var maten kjempegod. Vi deltok på velkomstmiddagen, og ellers spiste vi flere måltider på hotellets Steakhouse, hvor de hadde herlig mat. Poco Loco besøkte vi også, og et par andre steder, og all maten var nydelig.

Frokosten på Slavyanka var noe for en hver smak, og ungene foretrakk pannekaker de fleste dagene.

Vi fikk også testet ut den lokale frisøren, da sønnen endelig etter 3 dager i varmen godtok å klippe håret. For i underkant av 60 kr fikk han en skikkelig fin guttefrisyre.

Ellers vurderte vi en tur til Varna, men jeg ser nå at vi skal være glad for at det ikke ble noe av det. Ungene likte nemlig ikke de påtrengende selgerne, så det ville nok ikke blitt noen suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...