Gå til innhold

støtter du Hizbollash motstandskamp ?


Angus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest King James

Jeg støtter ingen av dem...Jeg synes det er like idiotisk og støtte Israel som det er og støtte Hizbbollah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ingen av dem...Jeg synes det er like idiotisk og støtte Israel som det er og støtte Hizbbollah

jeg skulle hatt et alternativ som det

De som "ikke støtter noen av partene" kan bruke "vet ikke" alternativet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter den militære delen av motstandskampen, men ikke drap på sivile, og ettersom Israel stort sett bare dreper sivile blir valget lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ

Helt fjernt for meg å støtte en terrororganisasjon. At de er underdogs er definitivt ikke god nok grunn til å legitimere deres ekstreme handlinger.

Krig og terror kan ikke unnskyldes av noen og er aldri løsning på noen problemer. Jeg tror Hizbollah, Hamas og Palestina hadde kommet lenger til sine mål uten bruk av vold. Men deres religiøse fanatisme og stolthet stopper dem vel fra å tenke rasjonelt.

Endret av Slangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke-voldlig passiv motstand vil over tid gi langt større resultater. Men det klarer ikke macho-befolkningen i Midt-Østen å begripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv støtter jeg hizbollah i akkurat denne kampen, men støtter dem ikke generellt

Dette er ikke en Hazbollas motstandskamp.

Det er en Israelsk motstandskamp.

Hizbolla har terrorisert Israel siden de trakk seg ut av Libanon for 6 år siden.

Det er utrolig at de ikke har foretatt seg noe før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en Hazbollas motstandskamp.

Det er en Israelsk motstandskamp.

Hizbolla har terrorisert Israel siden de trakk seg ut av Libanon for 6 år siden.

Det er utrolig at de ikke har foretatt seg noe før.

Om det er israel eller hisbollah som fører motstandskamp, kommer an på øye som ser. I storpolitisk perspektiv er det neppe noe som defineres som godt eller ondt, der er det nok heller å være eller ikke være som gjelder.

Det du forøvrig støtter er en overlegen overgriper. Dette kan man enkelt se gjennom militære overgrep som tilogmed strider mot folkeretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er israel eller hisbollah som fører motstandskamp, kommer an på øye som ser. I storpolitisk perspektiv er det neppe noe som defineres som godt eller ondt, der er det nok heller å være eller ikke være som gjelder.

Det du forøvrig støtter er en overlegen overgriper. Dette kan man enkelt se gjennom militære overgrep som tilogmed strider mot folkeretten.

Jeg ser at dere stadig henviser til folkeretten når det gjelder Israel, men gjelder ikke denne folkeretten for araberne?

Kan araberne terrorisere Israel i det uendelige uten at de har rett til å ta igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sympati tilfaller de sivile ofrene, den tilfaller derfor flest libanesere og palestinere.

Israel tror man kan slukke branner med bensin, de er overhode ikke interessert i å gjøre noe med brannårsaken, og siden de som orkestrerer det hele, og delfinansierer den mest aggressive lokale part, har interesse av å svekke Hizbollah som ledd i sine videre ekspansjonsplaner, vil det nok desverre bli mange flere ofre.

FN er en eneste stor vits i denne sammenheng da USA alltid benytter sin vetorett for å blokkere konstruktive tiltak.

Jøder som tar avstand fra aggresjonen er modige, og fortjener all mulig respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Jeg tror Hizbollah, Hamas og Palestina hadde kommet lenger til sine mål uten bruk av vold. Men deres religiøse fanatisme og stolthet stopper dem vel fra å tenke rasjonelt.

Det finnes også den muligheten at palestinerne rett og slett hadde blitt glemt dersom de ikke dukket opp i nyhetsbildet på grunn av voldelige angrep. Hadde de lidd i undertrykket stillhet ville nok mange fullstendig oversett denne konflikten. Slik det er nå retter de i det minste verdens øyne mot området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
Slik det er nå retter de i det minste verdens øyne mot området...

Det er vel stort sett det eneste de har oppnådd. Jeg har liten tro på at de hadde oppnådd mindre på 60 år uten bruk av vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt støtter jeg ikke en primitiv organisasjon av fundamentalister og mørkemenn som Hizbollah.

Jeg støtter derimot Israels kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Får Bææ
Jeg støtter derimot Israels kamp.

Jepp. De retter jo seg også etter den rette boka og er Guds utvalgte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke-voldlig passiv motstand vil over tid gi langt større resultater. Men det klarer ikke macho-befolkningen i Midt-Østen å begripe.

enig, det er jo india et godt eksempel på, selvom situasjon der var litt anneredes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Å støtte terror er fullstendig meningsløst.

Derfor støtter jeg selvsagt ingen av de to partene i denne krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. De retter jo seg også etter den rette boka og er Guds utvalgte folk.

Det er ikke derfor jeg støtter Israel. Hvorvidt de ser på seg selv som det utvalgte folk er ikke så veldig relevant. Det samme gjør jo muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også den muligheten at palestinerne rett og slett hadde blitt glemt dersom de ikke dukket opp i nyhetsbildet på grunn av voldelige angrep. Hadde de lidd i undertrykket stillhet ville nok mange fullstendig oversett denne konflikten. Slik det er nå retter de i det minste verdens øyne mot området...

veldig enig

Palestinernbe var jo rimelig usynlig i vestlig media de føste 30 år etter staten Israels opprettelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...