Gå til innhold

middag til kjærsten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal lage romantisk middag tilkjæresten, men er helt blank på hva jeg skal finne på for noe. Er jo så varmt at maten ikke bør være for tung, men bare salat eller noe sånnt føler jeg blir ltt for stusslig. Noen som kan hjelpe meg med noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Virvel

Wok? Pleier å kjøpe ferdig grønnsakblanding, hiver oppi noe kjøtt (lammeskav er kjempegodt!), noe sausegreier og ris eller nudler. Raskt og enkelt i varmen, men godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

pasta med røkelaks.

Mens pastaen koker varmer du en boks cremefraice i en panne i lag med litt knust hvitløk (1 fedd) og masse svart pepper, når pastaen er kokt blander du den i sausen i lag med røkelaks i biter og smaker til med salt hvis det trengs. Server med litt grønnsalat til, gjerne en litt bitter type, og godt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er kjempegod! Pasta og svinekjøtt i en kremet saus med pepperoni som krydder. Populær rett som er rask og grei å lage.

Porsjoner: 2

300 g renskåret svinekjøtt i strimler

100 g pepperonipølse i skiver

2 ss olje

1 stk. gul paprika

½ stk. purre

2 båt hvitløk

1 beger crème fraîche

2 ss finhakket persille

2 dl kjøttbuljong (utblandet)

¼ ts pepper

Slik gjør du:

1. Stek pepperoniskivene i stekepanna i litt olivenolje sammen med svinekjøttet på middels sterk varme. Legg dette til side.

2. Del paprika i staver, purre i ringer og finhakk hvitløk. Surr grønnsakene i litt olje til de blir blanke og myke.

3. Ha kjøttet og pepperonipølsene tilbake i panna og tilsett creme fraiche og buljong. La småkoke i 2-3 min. Smak til med pepper, og dryss over persille.

Serveres med pasta og en frisk salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...