Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke jobber som er ideelle dersom man vil legge seg opp endel penger på kortest mulig tid? Blir vel noe med ugunstige jobbtider og ensformige oppgaver, men i hvilke bransjer kan det lønne seg å kikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oljeplatform? På skip hvor man er borte lenge? Kommer litt an på hva slags erfaring du har. Vanlig hardt arbeid gir også penger.

Skrevet

Jobber som har turnus med helg og nattejobbing er vel også lønnsmessig gunstig!

Selvfølgelig må du da bruke flest mulige helger til jobbing, da...

Skrevet

Eiendomsmegler. Det er en veldig rett fram jobb, dog med ugunstig arbeidstid. "Kjøkkenet er litt gammelt, men kjøper du et nytt til 25.000 på Ikea har du en kjempeleilighet!!" ...er en frase du kan pugge.

Skrevet

Sesongjobb på slakteri utover høsten. Det samme på hotell når skisesongen begynner.

Skrevet

Regner med du tenker på en jobb man ikke trenger utdannelse?

Da vil jeg iallefall anbefale restaurantjobb der man får mye tips. Kjenner en som jobber på en finere tips, og hun får masse tips hver kveld som jo er skattefritt!

Skrevet

store norske spitsbergen grubekompani søker etter folk nå. hardt arbeid, du må bo på svalbard, men du betaler veldig lite skatt, og det er visst gode arbeidsforhold.

http://www.snsk.no/internet/

Skrevet

Ingenioryrkene betaler gress samme hvor du jobber i Norge! Kommunebedrift, privatbdrift eller stat, du er sikret kakseinntekter! :klappe::)

Skrevet

^^Det må vel være på det stedet hvor barnehagestyrere tjener nærmere 400000. Jeg venter fremdeles på at noen skal fortelle meg hvor dette er.

I det virkelige liv, tjener du IKKE fett som kommuneansatt.

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med sesongjobbing på hotell? Er det endel spenn å hente på slike jobber?

Skrevet
^^Det må vel være på det stedet hvor barnehagestyrere tjener nærmere 400000.  Jeg venter fremdeles på at noen skal fortelle meg hvor dette er.

I det virkelige liv, tjener du IKKE fett som kommuneansatt.

Deg om det...I Trondheim, Bergen, Oslo, og i flere distriktskommuner tjener man ganske bra, ,og de er tross alt i konkurranse om kompetanse med private instanser. Mulig mange ikke klarer lokale forhandlinger, men det finnes de som har forhandlet seg fram til megt god inntekt, fordi de jobber effektivt og bra.

KS tenker i nye baner de...

Barnehage- og skoleansatte (styrere og ledere) tjener ganske bra!! :klappe:

Gjest fluesmekker
Skrevet

Ledere og styrere tjener kanskje bra, men da må man jo ha en del kompetanse, erfaring og utdanning fra før. Som barnehageassistent eller pedagogisk leder (førskolelærer) tjener du temmelig dårlig.

Skrevet

Her tjener bhg styrere 317000. Jeg synes det er ganske bra med tanke på den jobben de har. Det er jo tross alt ikke hjernekirurger det er snakk om.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Som sagt, å bli barnehagestyrer er noe du jobber deg opp mot, ikke noe som man tar for å tjene penger fort..

Moren min er nå bhg styrer, hun har vært førskolelærer i snart 30 år og gått masse forskjellige kurs for å videreutdanne seg. Hun tjener ikke fett og har fått en del belastningsskader (veldig vond rygg), for å jobbe i barnehage er kanskje ikke hjernekirugi, men det mye arbeid. Å passe på, og ofte måtte oppdra og undervise, unger er nå en ting, men så kommer alt det andre arbeidet som må gjøres når man er avdelingsleder i tillegg.

Gjest drillo
Skrevet

Nå søker slakteriene etter sesongansatte for å hjelpe til under slaktesesongen. Her går det an å legge seg opp endel penger, men det er tungt arbeid og å være tilstede under slakting er kanskje ikke noe som passer for alle.

Skrevet
Nå søker slakteriene etter sesongansatte for å hjelpe til under slaktesesongen. Her går det an å legge seg opp endel penger, men det er tungt arbeid og å være tilstede under slakting er kanskje ikke noe som passer for alle.

Men tar de inn ufaglærte? Jeg trodde man måtte ha relevant utdanning for å håndtere slakteprosess korrekt iflg dyrevernlov, samt håndtere matvarer forskriftsmessig?

Gjest Kermit
Skrevet
Men tar de inn ufaglærte? Jeg trodde man måtte ha relevant utdanning for å håndtere slakteprosess korrekt iflg dyrevernlov, samt håndtere matvarer forskriftsmessig?

I de annonsene som er på aetat nå står det iallefall ingenting om at man må være faglært. Nå får man vel neppe slakte dyr, det er vel mer hjelpemann det er snakk om, men det står at de bl.a. trenger folk til pakking, fjøs, skjæring mm. Vil tro at de driver en form for opplæring når det kommer til håndtering av matvarer ja.

Skrevet
Her tjener bhg styrere 317000. Jeg synes det er ganske bra med tanke på den jobben de har. Det er jo tross alt ikke hjernekirurger det er snakk om.

Nei det er ikke hjernekirurger, verken førskolelærerne eller barnehageassistenter. Men de tar vare på en av Norges viktigste ressurser, nemlig den oppvoksende generasjon.

Skrevet
Nei det er ikke hjernekirurger, verken førskolelærerne eller barnehageassistenter. Men de tar vare på en av Norges viktigste ressurser, nemlig den oppvoksende generasjon.

Naturligvis. Men det er ikke en jobb som man blir rik i en fei av, både fordi man må ha en utdannelse for å få den, og fordi det ikke er spesielt bra betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...