Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Student
Skrevet

Forslag til deltidsjobb ved siden av studiene, hva slags deltidsjobbb hadde dere og hvordan gikk dere frem for å få den jobben?

Skal ikke være relevant til studiene da jeg ikke har kommet lagt nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobba selv på boliger for psykisk utv.hemmede. Er ofte behov for ringevikarer, helgevakter, hvilende nattevakter etc på slike steder, og det er derfor forholdsvis enkelt å få en fot innafor. Det er ikke så aller verst betalt heller, siden man får kveld- og helgetillegg.

Skrevet

Jobbet som vekter. Jobbet to kvelder i uka i en resepsjon i et kontorbygg. Stille og rolig om ettermiddagen/kvelden så fikk lest en del på jobb. Søkte på utlyst stilling på hjemmeiden til vaktselskapet over internett. Fikk all vekterutdanningen gratis.

Skrevet

Lenge siden jeg var student og arb.markedet var vel litt annerledes da enn nå... men, jeg fikk jobb ved siden av studier via bekjentskap. Hørte med sønnen til de jeg leide hos om det var noen ledig stilling hos dem (deltid da) og joda, etter noen uker fikk jeg meg en jobb der som innebar bilagsføring, arkivering, kontering etc etc. Passa meg bra siden jeg gikk på v.g. skole regnskapslinje.

Hadde også jobb annenhver helg i en kiosk. Da gikk jeg faktisk bare å snakka med dagl.leder (hadde med meg papirer fra tidligere sommerjobber med to referanser) Lurte på om hun hadde noe i helger. Vi snakka litt, jeg la igjen kopi av søknad/CV m/ref og håpa bare på det beste. Etter nesten 4 uker ringte hun og lurte på om jeg hadde lyst å begynne på opplæring helgen etter. Trivdes veldig godt der. Kiosken lå i et område med mange eldre og det var superkoselig å pludre med de gamle fruene...jeg stortrivdes og fikk veldig god attest fra eier når jeg flytta hjem igjen.

Skrevet

jeg jobbet som barnevakt igjennom barnepasseren. Veldig greit å kunne takke ja og nei ettersom det passet meg.

Skrevet

Jeg jobber i en elektrobutikk i tillegg til studiene. Jeg synes dette er en grei jobb. Selv hadde jeg jobben før jeg begynte å studere, da jeg jobbet or bedriften i mitt friår.

Men vi har en del studenter som jobber der jeg jobber.

Det som kan være en fordel er å være forberedt til å jobbe en del i ferier der man ellers kunne tenke seg å reise hjem til familien...

Men jeg hadde ikke klart meg uten denne jobben,

Om du er flink på skolen så kan du jo også melde deg som "leksehjelp" for skolen

du skal gå på.....

Lærervikar?

Gjest Scheherazade, ii
Skrevet

Anbefaler som alltid studassjobber på skolen du skal gå på, de fleste skoler har dette etter kvalitetsreformen ble innført, iallfall universitetene. Grei deltidsjobb. Heg har to jobber på skolen min, en som studass og en som undass.

Løpet er kjørt for høsten, men til våren kan du jo søke...

Skrevet

Narvesen eller 7eleven... Er bare å sende en søknad direkte til kiosken. Vanligvis jobber man (iallefall på Narvesen) en kveld i uka og tredje hver helg. Greit betalt, spesielt søndager!

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Jeg har meldt meg hos et vikarbyrå. Satser på bhg,SFO, kontor, resepsjon og sentralbord :)

Skrevet

Jeg jobbet i to år hos et selskap som driver med markedsundersøkelser,

altså at vi ringte opp alle slags mennesker og gjennomførte spørreundersøkelser.

Veldig fin jobb fordi vi selv valgte hvilke dager vi ville jobbe, og hvor ofte.

Lønna var ok, jobbet 1-2 kvelder i uka, og satt igjen med 1500-3500kr etter skatt hver måned.

Jobbet fra 1600-2100/2130, og av og til på lørdager på dagtid.

Det var forresten nesten bare studenter som jobbet der, så det var en veldig trivelig arbeidsplass!

Skrevet
jeg jobbet som barnevakt igjennom barnepasseren. Veldig greit å kunne takke ja og nei ettersom det passet meg.

hvordan fikk du den jobben?

Skrevet (endret)

Jeg har jobbet på rutetelefonen i 6 år, samtidig som jeg har utdannet meg til lærer. Veldig grei studentjobb! Spesielt med tanke på åpningstidene (kveld, helger og helligdager). Jobber 1-3 dager i uken og har en 5-6000,- utbet. i mnd.

Endret av Netten
Skrevet
Jobba selv på boliger for psykisk utv.hemmede. Er ofte behov for ringevikarer, helgevakter, hvilende nattevakter etc på slike steder, og det er derfor forholdsvis enkelt å få en fot innafor. Det er ikke så aller verst betalt heller, siden man får kveld- og helgetillegg.

Kan bare skrive under på denne, en slik jobb er helt perfekt ved siden av studier.

Man kan som regel bestemme selv når og hvor mye man vil jobbe, og har automatisk sommerjobb da de alltid bruker de med deltidsjobb til det også.

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet
Kan bare skrive under på denne, en slik jobb er helt perfekt ved siden av studier.

Man kan som regel bestemme selv når og hvor mye man vil jobbe, og har automatisk sommerjobb da de alltid bruker de med deltidsjobb til det også.

Hva gjør man da i en sånn jobb?

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Jeg ser nemlig at de søker vikarer i kommunen min hvor man jobber i bolig for utviklingshemmede.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke jobb ved siden av studiene (kun i ferier), men det virker som det er ganske greit å få vakter på sykehjem og på psykiatriske sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...