Gå til innhold

Hvor finner jeg tykk yoghurt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, jeg skal lage en kyllingrett med saus av gresk yoghurt. Dvs en tykk og ganske fet type yoghurt. Har vært i et par innvandrerforetninger i Oslo uten å finne det. Har noen et tips til hvor jeg kan finne dette (i Oslo) eller evt alternativer til den greske yoghurten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan helle vanlig youghurt naturell i et klede og la den renne av seg. Da blir den nesten som gresk tror jeg. Sånn pleier man i alle fall å lage tzaziki(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rømmekolle eller melkering. Det er mere likt gresk yoghurt både i smak og konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enklere (i hvert fall mindre grisete) enn å bruke klede til å sile vanlig yoghurt er kaffefilter. (sett i kjøleskap og la det årne seg selv)

gjetter at det var flere som så på Nigella i går?

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Riktig det, Nigella inspirerte iallefall meg. Brukte naturell yoghurt som jeg silte gjennom kaffefilteret, ble akkurat passe synes jeg.

Og maten ble kjempegod!! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.....Vi hadde det samme til middag i går, men vi brukte ris istedet for couscous. Helt enig i at det smakte himmelsk!!! Jeg har da ikke sånn grillpanne, men stekte i vanlig panne, og helte resten av marinaden min over under steking. Har aldri hatt så mør og smaksrik kylling før. Og med deilig grsk dressing til .mmmmmmmmmm :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. fikk ikke med meg oppskriften :( Noen som kan skrive den ned her, sånn at jeg også får prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tyrkiske butikker har ofte tyrkisk yoghurt som er lik den greske, med andre ord kjempegod! Den har 10 % fett og funker bedre enn avsilt yoghurt naturell, som selvsagt er en god erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikker ikke oppskriften på nrk.no :( Er det noen som kan hjelpe meg? Nigella har da ikke sine egne programmer på NRK, har hun det? Hva heter retten dere prater om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...