Gå til innhold

PC spill til 2 åring.


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Min datter på 2 år fikk Lek og Lær, Smårollinger til jul, helt sikkert en gøyalt spill, men jeg synes at ei jente på 2 år er altfor liten til å sitte å spille på data. Min sønn på 5 år fikk Lek og Lær, første klasse og det var kjempe populært, men så er han større.

Jeg er er av oppfattning at unger skal få interesse for data selv og at ikke vi foreldre skal oppfordre, derfor kommer jeg heller ikke til å sette 2 åringen min forann PC skjermen.

Men problemet er hva jeg skal bytte i????

PC spill er som regel kjøpt i bokhandlere eller musikk forhandlere og der finnes det ikke så mye til ei jente på 2 år. Jeg kan jo nevne at vi har VELDIG MYE bøker og trenger egentlig ikke flere på mange år og musikk(CD'er) har vi også et godt utvalg i.

Er det noen lure sjeler her som kan gi meg et godt råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig i at en 2åring er for liten til å sitte foran pc.Det er jo da de så smått begynner å interesere seg for barne tv.Sier som ho andre legg det vekk i noen år,det blir nok spennnende den dagen dere kan ta det fram til ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de venter noen år, har ungen blitt for stor til å spille akkurat det dataspillet, da det er beregnet på småbarn. Derfor ville jeg anbefale deg å bytte det i for eksempel en lydbok. Dersom det er kjøpt i bokhandel, finnes det jo mye annet spennende (som ikke er bøker, for ettersom jeg forsto, har du nok av dem), som for eksempel puslespill og brettspill. Der har de også mye annet fint dilldall...

Hvis spillet er kjøpt i platebutikk, kan det bli litt vanskeligere... da står i grunnen valget mellom plater og dataspill. Er du heldig, finner du en lydbok...

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i at toåringer er for små til data spill. -Om de har intersse, så må de få prøve!

Min datter på 2,5 år, fikk pcspill i høst av tanta si, og hu storkoser seg med det.

Hva med pusslespill i bytte? -Det er iallefall populært til gullet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...