Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har litt for høyt kolestrol (6,4) selv om eg spiser sunt og grovt.... Har hørt at kanel er gunstig. Noen som vet hvor mye kanel en evnt bør spise? snakk om en teskje og to eller?? Noen andre tips? Spiser mye fiber, grovt brød, grønnsaker, frukt, lite mettet fett... så trodde eg ville hatt et normalt kolestrol nå. For to år siden var eg usunn og overvektig, nå er eg jo sunn og bare bittelitt overvektig (bmi 26 nå, 31 for to år siden)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Når du sier du har 6.4 i kolesterol, så antar jeg det er snakk om farlig kolesterol? Som du sikkert vet, finnes det to typer kolesterol: godt (HDL) og farlig (LDL) kolesterol. Det ideelle er lave verdier av LDL og høye verdier av HDL. Hvis legen din bare har sagt "høyt kolesterol", så be han være mer spesifikk.

Og ja, kanel er gunstig mot dårlig kolesterol, 2-3 gram kanel per dag. Studier har vist en solid nedgang i kolesterolet etter 40 dagers daglig bruk av kanel.

Skrevet

Takk. 6,4 var vel snittet kanskje? Men han skrev at LDL var for høyt. Og eg som trodde eg var blitt så sunn... men har jo skeiet ut de siste tre ukene nå i ferien m øl, vin og litt fetere mat enn vanlig...vet ikke hvor fort sånt vises på kolesterolet. men nå får eg begynne med en ekstra teskje kanel på morgengrøten.

Skrevet

Kanskje dette produktet kan være noe for deg. Ellers leste jeg noe om ei dame som brukte nye Vita Pro.aktiv og fikk god effekt av det. Les mer.

Gjest gjesta
Skrevet

kanel skal være bra for kolesterol ja :) kanskje kan du spise en yoghur hver dag og strø litt kanel på den? vet ikke helt hvilke smaker som ville hatt godt at kanel oppi, men det er bare å teste :) eller havregrøt hver dag er også et alternativ :)

Skrevet

hei...spiser masse havregrøt...så nå har eg begynt med en god skje kanel på. Spiser ikke smør, så VitaProAktiv er nok ikke noe for meg. Skal sjekke kolesterolet igjen om 4mnd, håper det har sunket litt da. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...