Gå til innhold

Antipsykotisk medisin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen her inne prøvd Seroquel? Jeg tar 600 mg om kvelden, for å klare å sove natten gjennom, og for å få orden på stemmene i hodet mitt. Hvis jeg glemmer å ta dem, så blir jeg liggende våken hele natten, og inni hodet mitt er det fullstendig kaos !! Stemmer og bilder flyr rundt, som om det var mange tv aparater på samtidig. Og det er så livaktig.

Jeg har prøvd zyprexa , men da spiste jeg så masse. Risperdal, men da var jeg så trøtt og slapp. Seroquelen ser ut til å hjelpe, men jeg har lagt på meg 30 kg på et år ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan svare som anonyme dersom det er flaut å skrive under nick.

Håper noen svarer.

Trådstarteren

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg bruker Seroquel, og har brukt det i noen år nå. Jeg er i en nedtrappingsfase nå, planen er å prøve og slutte med dem helt. Men det er vanskelig, for jeg blir så urolig og så mister jeg søvnen når jeg senker dosen. Og derfor går det forferdelig sakte, jeg trapper ned 100mg ca annenhver - hver tredje måned. Nå bruker jeg kun 300mg om kvelden, mens jeg tidligere brukte 300mg morgen og 400mg kveld. Egentlig skal vel denne medisinen tas både morgen og kveld, men jeg blir så trøtt av dem. Noe som er helt nødvendig på kvelden for at jeg skal få roet meg ned og få sove, men på dagen er det håpløst å gå rundt i halvsvima.

Heldigvis har jeg ikke lagt på meg av denne medisinen, men jeg brukte Zyprexa tidligere og da la jeg på meg 30 kilo. Risperdal har jeg aldri turd å prøve, for jeg ble tvangsmedisinert med alt for stor dose Risperdal en gang (ja jeg vet, jeg har vært skikkelig ut og kjøre til tider), og da fikk jeg forferdelige bivirkninger. Fikk Parkinsons-symptomer, musklene låste seg og jeg fikk en helt vanvittig stivbent gange. Jeg har vel aldri sett mer ut som en psykiatrisk pasient enn akkurat da :ler: .

Jeg syns forøvrig at Seroquel er den beste nevroleptikaen jeg har prøvd. Den har fjernet de sære (psykotiske) tankene mine når det har trengtes og hjelper meg å roe ned, samtidig som den er fri for bivirkninger bortsett fra trøttheten, som bare er en fordel om kvelden.

Håper det går bra med deg. Får du noen oppfølging annet en medisiner?

Endret av Fairy
Gjest Sativa
Skrevet

Æsj, det er liksom så fæle bivirkninger på alle de der....

Men jeg skulle mene det fantes noen nye typer nå som ikke hadde så mye av verken den ene eller den andre arten bivirkninger. Kommer ikke på hva den heter. men kan si ifra.

Og til deg TS, jeg har også lagt mye på meg, men har nu fått høre om epilepsimedisinen Topimax som visstnok har ....spisse ør nå...STOR VEKNEDGANG SOM BIVIRKNING!!!! skjønnerueller? Skjønnerueller? hehehehehe...... slapp av.... jeg bare later som om det klikker fir meg...

Jo tilbake til topimax ja. De som er bipolare (som meg) kan få det mot det. De som har epilepsi får det så kart, og det er også forebyggende mot migrene.

Problemet: De er jævlig dyre. Du må oppfylle mange kriterier for å få dem på blå resept. Jeg skal nå lure min lege (han er snilll)til å skrive en BLÅÅÅ resept på topimax. Et halvt års forbruk i samma slengen.

Og vips blir det slik (vekten min er fiktiv)

Uke 1: Vekt; 90 kilograMM

Uke 2: Vekt84.0 kilo

uke3: Vekt78 kilo

uke4: vekt 72 kilo

uke 5: 64 KI_LOOO

Tøft de, gå ned tretti kilo seks uker.

Grunnen til at den er så effektiv, er fordi man får fullstendig avsmak fra mat av dem, Så man blir slappe og bleike og sånn. Men jeg risikerer det gjerne jeg. Fem uker uten matlyst, bare liggende i senga og slurpe tynn suppe opp i b9ihulene..........

Nei nå asså!! nå har sovepilla virket for lengesiden, det siste jeg skrev her håper jeg blir bliende til i morgen sånn at jeg kan se med egne øyne hva som skjer når man tar sovetablett uten å legge seg.....

Skrevet

Jeg skulle vel egentlig også tatt dem to ganger daglig, men jeg blir også så trøtt på dagen at det nytter ikke.

men det hender at jeg må ta stilnoct ved leggetid likevel, for det er ikke alltid jeg klarer å sovne selv om jeg tar medisinene.

trådstarter

Skrevet

Jeg sliter veldi for jeg har lagt sånn på meg, og ikke klarer å gå ned i vekt. men visste ikke om medisiner som tok bort sultfølelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...