Gå til innhold

Bruker du antidepressiva?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest som sliter
Skrevet

Bruker du antidepressiva, og føler du at de hjelper deg?

Hvilken sort bruker du, og har du brukt andre før som ikke hjalp?

Jeg går nå på Efexor. Jeg har prøvd å slutte, men da fikk jeg aktutt angst, var livredd og tankene i hodet løp løpsk, og skremte vett av meg, fikk også humørsvingninger og kunne le og gråte om hverandre . Så jeg regner med at de hjelper meg.

Hva er dine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo svare som anonyme hvis det er flaut å skrive om dette. Håper noen bidrar med svar

Trådstarter

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker Efexor og følte at de hjalp enormt i beggynnelsen. Nå har det gått noen måneder og jeg mistenker at effekten begynner å avta litt, men slik er jo vanskelig å si...

Tidligere har jeg prøvd Cipramil uten effekt, og Remeron som hjalp meg til å sove bedre, men som gav meg gråteanfall og spisekick.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg brukte antidepressiva i 8 år, men sluttet med dem for noen måneder siden. Jeg syns at antidepressiva har hjulpet meg kjempemye, tviler på at jeg hadde vært i live i dag om disse medisinene ikke hadde funnes.

Jeg har vært innom mange forskjellige typer, ikke fordi at jeg har hatt noen spesielle problemer med dem men fordi jeg har flyttet mye og hver nye lege har hatt sin personlige mening om hva som var den beste antidepressivaen for meg. Helt unødvendig å drive og bytte merke i hytt og pine spør du meg, men jeg var vel ikke helt i form til å begynne og motsi legenes anbefalinger.

Den første jeg prøvde var Nefadar (finnes ikke lenger), men den brukte jeg bare noen uker pga store bivirkninger. Deretter begynte jeg på Seroxat, som er den medisinen som har hjulpet meg aller mest. I tillegg til å fjerne depresjonen, fjernet den også mye av sosialangsten min, noe som gjorde meg i stand til å leve et mye mer sosialt og avslappet liv.

Deretter brukte jeg Efexor, Remeron, Fontex, Mianserin, Tolvon, Zoloft, Cipramil og Cipralex. Ingen av dem ga noe særlig med bivirkninger, men Zoloft gjorde meg litt flat i humøret. De to siste årene brukte jeg Cipralex, og hadde ingen bivirkninger med disse. Jeg begynte nedtrappingen av Cipralex for ca et halvt år siden, og brukte et par måneder på nedtrappingen, som forøvrig gikk helt uten problemer.

Skrevet

Jeg har vurdert å bytte fra efexor til noe annet siden jeg har så grusome mareritt og det kan være en bivirkning. men så sier legene at dette er en av de beste pillene, så de er ikke ivrige på å bytte.

og å slutte helt det nytter ikke.

trådstarter

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg har også brukt efexor, helt uten resultat, Nå bruker jeg Cipralex sammen med Sarotex. Dette funker helt fint. (sarotexen er skikkelig effektiv, men har også en del bivirkninger slik som trøtthet, munntørrhet etc.

Skrevet

hvordan greier du dagene da, hvis du blir veldig trøtt?

trådstarter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...