Gå til innhold

Photoshop :)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Carolina_*
Skrevet

Heisann,

Er en helt vanlig jente paa 20 aar, bruker internett ofte..og det har gaatt opp for meg at man med et program som heter photoshop kan gjore utrolig mye.

Var paa barnes and nobles igaar(er i usa), og saa en bok om photoshop..satt og leste litt og man kunne visst gjore mye med et saant program,som "kosmetiske inngrep", er veldig interessert i slikt, men er jo veldig dum paa det tekniske omraadet her. Ser jo at mange paa myspace osv..photoshopper bildene sine.. :)

Det jeg lurer paa er om noen her kan photoshop, og om det er vanskelig aa laere?

hvor mye koster det programmet?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan Photoshop, dvs bruker det veldig mye til jobb. Men det er fortsatt mange ting jeg ikke kan om det - det er et omfattende program. det er vel ikke veldig vanskelig å lære seg det grunnleggende (men dette kommer sikkert an på hvor man starter", hvor vant man er med grafiske ting og ikke minst dataprogrammer), men det er et dyrt og omfattende program. Til hobbybruk holder det sikkert med photoshop elements eller paintshop pro som er MYE billigere. Photoshop koster vel 5-6 000 i fullversjon, litt avhengig av hva slags lisens du kjøper.

Gjest StockDama
Skrevet (endret)

Uansett, Photoshop er, og har vel egentlig alltid vært en av de beste grafiske redigerings programmene, er vel derfor det er så sykt dyrt. Men for min del er det verdt de penger du velger å bruke på det. Men ikke invister i det med mindre du jobber mye med grafisk, kjøp heller billigere versjoner som Gjesten her foreslår.

Endret av Druscilla
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan photoshop. Dette forteller jeg deg KUN fordi du er ei helt vanlig jente, så du bør ikke lyve nå!

Skrevet

Photoshop er et utrolig bra redigeringsprogram. Jeg har redigert masse bilder der, som jeg griseler av hver gang jeg kjeder meg.

Nå betalte jeg ikke noe for det da, men det er verdt pengene uansett.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjenner en som jobber som billedbehandler (vi var kolleger ei stund) og han påstår at det ikke er noen som kan bli utlært på Photoshop, ikke programmererne selv. Jeg "kan" det, altså jeg kjenner til de fleste funksjonene og får til å bruke dem. Men det tar tid! Og det er ganske komplisert. Men om du vil får du til ;)

Adobe gir forresten ut noen fine lærebøker selv om programmene sine. Jeg har ei sånn om Photoshop, den lærte jeg mye av.

Skrevet

Jeg er en helt vanlig jente på 18 som har brukt dette programmet en del. Er helt sikkert ikke utlært, men jeg har hvertfall lært at om man sitter og prøver seg fram og bruker det gjevnlig, tar det ikke så lang tid å kunne noe av de enkleste.

Det spørs hvor mye du kommer til å bruke det også, for det er vel ikke noe vits å prøve og sette seg inn i dette programmet om du bare har tenkt til fikse på noen bilder..

Men jeg synes programmet er kjempebra =)

Gjest Hilde79
Skrevet

For en hobby-bilderedigerer er GIMP et bra og gratis alternativ til photoshop. Jeg har brukt både photoshop og gimp og det er store programmer, men som nevnt ovenfor her, så er de grunnleggende tingene ikke så vanskelig å lære. Man må bare leke seg litt tror jeg.

Skrevet

Photoshop er veldig bra! Jeg bruker det masse - til scrapping, invitasjoner, kunst, skole og bare for gøy. Det finnes nesten ikke grenser for hva du kan få til med bilder og gjerne egne tegninger (synes det er kjempegøy å kombinere dette). Jeg har ikke betalt for det da, og vet ikke om jeg ville brukt mye penger på det, men det kommer jo helt an på hvor interessert du er og hvor mye du skal bruke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...